KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 Halo Sprietje Op de Astra 23,5 bestaat transponder 10758 helemaal niet, dan ontvang je daar ook geen signaal van. Bedankt voor de tip. Gooi van de transponderlijst van de Astra 23,5 nu eens alle transponders er uit lager dan 11739V. Misschien komt het dan wel goed, 11739V is de laagste frequentie met bruikbare zenders. MIsschien een domme vraag maar hoe kan ik de lijst bewerken? Als ik in de lijst naar een hoger frequentie ga, zie ik idd wel dat de signaalpegel uitslaat, maar alsnog geen beeld.. Zijn er misschien waardes die je me aanraadt? 1
youriy Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 " Ik merk bijvoorbeeld ook dat de zenders alleen reageren op de diseqc modus 1/4 en niet op de 2/4" Hoi, dit schrijf je nu al 2 keer en daaraan kan ik zien dat je het nog niet begrijpt. de instellingen zoals die staan op de eerste 2 foto's zijn juist. Astra 1 (19,2 oost) op 1 van 4 en Astra 3 (23,5 oost) op 2 van 4. De positioner moet uit staan, aan het onderschrift op foto2 positioner draait kun je zien dat die aanstond. Het signaal wat je ziet op foto 3 komt niet van astra 3 maar van astra 1 clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 effe ter verduidelijking.. Ik heb er inderdaad geen verstand van.. en probeer jullie tips tot uitvoering te brengen ik heb nog eens een paar fotos bijgevoegd.. De positioner is uit.. Ik heb Sprietjes info ter harte genomen en een andere frequentie geselcteerd waar ik zie dat er signaal binnenkomt, alleen geen beeld, ofwel 'SERVICE IS NIET BESCHIKBAAR' op mijn beeld..
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 (aangepast) Beste KARAKTERmichiel Ik ken de Samsung niet maar bij heel veel satellietontvangers kun je per satelliet een transponderlijst oproepen. Daarin kun je transponders bijplaatsen en weghalen. 12 augustus 2013 aangepast door Sprietje
trust Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Jammer dat je een frequentie gekozen hebt die op zowel 19.2 als 23.5 gebruikt word . Op 19.2 zit daar een gecodeerd SKY kanaal op , waarschijnlijk ontvang je nu die en moet je de schotel iets naar het oosten verdraaien tot je weer signaal hebt met die instelling . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
youriy Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php op deze tabel kun je zien welke frequenties canaldigitaal gebruikt, bovenaan op 19,2 graden oost daarna op 23,5 graden oost. Volgens mij staat alles nu goed ingesteld. Misschien nog eens opnieuw de Canaldigitaal kanalenlijst inladen en dan eerst kijken of alle diseqc-instellingen nog goed staan clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 (aangepast) Jammer dat je een frequentie gekozen hebt die op zowel 19.2 als 23.5 gebruikt word . Op 19.2 zit daar een gecodeerd SKY kanaal op , waarschijnlijk ontvang je nu die en moet je de schotel iets naar het oosten verdraaien tot je weer signaal hebt met die instelling . Ik heb willekeurig een frequentie laten zien.. Ik Heb het Basis paket van CD. daarop worden nederland 1,2,3 HD en een paar commerciele zenders via 23,5° FTA uitgezonden.. Heb dus geen SKY kanalen of dergeleijken.. Wat ik wil is simpel: gebruik maken van NED 1,2,3 in HD, de FTA Zenders die op 23,5° uitgezonden zoals TLC en kinderzenders voor de kids.. i.c.m met de SD Kanalen zoals rtl 4,5,7 SBS etc.worden. Ik heb aan mijn Sat in stellingen op het dak niets veranderd en heb de DUO ( QUAD) LNB van CD er sinds December op hangen en keek probleemloos naar deze zenders.. NU CD sinds midden Juli nieuwe zenderlijsten upload lukt het niet meer met de DUO LNB bovengenoemde zenders te ontvangen. IK dacht zelf al aan de mogelijkheid dat een van de LNB koppen kapot is?? Want ik kan instellen wat ik wil maar het lukt voor geen meter.. 12 augustus 2013 aangepast door KARAKTERmichiel
trust Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Wat ik wel heb meegemaakt is dat een canaal dig gecertificeerde ontvanger van hen een software update kreeg en daarna de (niet candig) duo lnb niet meer wou schakelen . Met een oude Philips 2210 lukte het weer wel , bij jou is alleen de zenderlijst in de Samsung vernieuwd begrijp ik . Erg vreemd , heb je niet een losse satelliet ontvanger om de duo lnb te testen ? (of lenen!) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 12 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 12 augustus 2013 De commerciele HD zenders op 23 gaan met jouw abonnement geen beeld geven, alleen de SD zenders gaan open. Die zitten wanneer ik mij niet vergis toch nog steeds op 19? Wanneer je de tv programmeert voor ontvangst met een draaibare schotel, Diseqc 1.2 zal het ook nooit gaan werken. Kijk nu eens of je Nederland 1 SD op 19 kan ontvangen en Nederland 1 HD op 23. Deze zenders worden niet FTA uitgezonden maar FTV, je hebt dus een werkende CD kaart nodig. Wat voor CI module en kaart gebruik je eigenlijk? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 Ik gebruik de gecertificeerde modeue.. nog geupdate dezer dagen, en een smartcard (oranje) van CD.. Ik dacht toch echt dat de FTA of wat jij zegt FTV met de DUO LNB ontvangbaar zijn.. zo werkte het ook bij mij!
KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 Ter verduidelijking nog een paar infos met bijbehorende fotos: -Foto 1 is mijn Actuele software op de Televise -Foto 2 is de diseqc modus wanneer ik Ned1,2,3 en de SD Kanalen ontvang -Foto 3 is de Diseqc modus Wanneer ik Ned 1,2,3 HD en andere zenders ,wat ik dacht vie 23,5° , wordt uitgezonden zoals disney channel TLC en bijv. regionale zenders.. en zijn vrij te ontvangen kanalen.. -Foto 4 is de Modue met CD Kaart. Nu twijfel ik eigenlijk over de DUO LNB.... dat als gezegd wordt, toch ook NED 1,2,3 HD TLC enz. via 19,2° word uitgezonden , ik dan deze kop nodig heb.. en wat komt dan binnen via 23,5° , dat zijn toch de zenders uit de zenderlijst van canaldigitaal..? Het is mij namelijk ook niet te doen om de COMMERCIELE HD Zenders.. AUB ook de hele topic lezen alvorens antwoorden te geven, bespaart enorm veel tijd en moeite Ook de DISEQC 1,2 is uitgeschakeld, daar ik geen draaibare kop heb..
KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 ik lees trouwens ook op andere topics, dat er mensen zijn die de tv hebben ge - reset.. Dat ga ik dan ook maar proberen.. dit probleempje lijk ik ook te hebben: Quote 'Toen kwam ik er achter dat de transponder van de Astra 23.5 niet goedstond, kon ik die veranderen en opnieuw scannen. Weer geen resultaat.Wat bleek, telkens werden de oude transponderwaarden weer teruggezet.' unquote
Oplossing KARAKTERmichiel Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Oplossing Geplaatst: 12 augustus 2013 Goed Mensen, Het probleem is opgelost.. De TV is 'blijven hangen' en heb de TV ge-reset met als resultaat dat de zenders binnen komen.. MET DANK AAN LID: slk-A4 Na recherche op Google kwan dit bericht op het sat4all forum: Hallo allemaal,Ik ben nieuw op het forum en heb dankzij het forum mijn Samsung aan de praat gekregen met Canal digitaal. Ikheb al een aantal jaren het Settopbox pakket van Canal Digitaal ensinds vorig jaar een oranje kaart die de HD zenders aankan.Ikheb een Canal Digitaal CI module gekocht omdat mijn nieuwe tv (een echteaanrader) een DVB S2 tuner heeft. Canal Digitaal heeft geengecertificeerde Samsung modellen van modeljaar 2012 gepubliceerd, dushet was nogal een gok, of het zou werken. Zelfs de verkoper van de CImodule zei dat hij het waarschijnlijk wel zou doen, maar garanderen konhij het niet.Ik was het tweede kastje wel beu inmiddels (ik hadeen Philips DSR8121, een stroomslurper die bovendien voortdurend lawaaimaakte. Als je hem op standby zette, bleef hij gigantisch stroomgebruiken en al je hem helemaal uitzette, ging hij iedere keer weeropnieuw de setup doen. Kortom, een vreseijk apparaat en ook nog eensenorm langzaam). Bovendien was teletekst vrijwel onbruikbaar.Ik deel graag mijn ervaringen:1. Het installeren van de CI module en de kaart is uiteraard geen probleem.2. De module vindt direct alle vrije zenders.3. Ook alle SD zenders van Canal Digitaal vond hij dankzij fastscan direct.Hetlukte me maar niet om de HD zenders te laden. Telkens de melding geenof weinig signaal, waardoor ik dacht dat de kabel niet goed was. Ik hebwel drie keer de stekker er opnieuw opgezet. Nu snap ik pas wat er was:de transponder stond niet goed.Toen kwam ik er achter dat detransponder van de Astra 23.5 niet goed stond, kon ik die veranderen enopnieuw scannen. Weer geen resultaat. Wat bleek, telkens werden de oudetransponderwaarden weer teruggezet.Ik was de wanhoop al bijnanabij (en ruim twee uur proberen verder), toen ik bedacht dat ik de tvmisschien helemaal moest resetten en dat was dus ook een deel van detruc. Alles naar fabrieksinstellingen en pas toen werd de CI module bijde initialisatie kennelijk goed herkend.Ik wil hier even posten wat de instellingen zijn die bij mij werkten:1.Astra 19.2transponder 12515diseqc 1/4polarisatie horizontaalrate 220002.Asra 23.5transponder 11739disecq 2/4polarisatie horizontaalrate 27500Toenhad ik eindelijk alle zenders maar dat was al net zo´n warboel als metdie Philips. Maar de Samsung heeft drie HDMI aansluitingen, drie USBaansluitingen en een wifi draadloze kaart. Je kunt er dus alles mee endankzij de USB kun je films opnemen of afspelen én zelfs de CanalDigitaal kanalenlijst snel en handig aanpassen aan je eigen voorkeuren.Ik heb daarvoor het volgende programmaatje gevonden:http://samschanneled...ourceforge.net/Datis een kanaleneditor, daarmee kun je alle zenders die je niet hebt,wissen en de volgorde veranderen van alle kanalen. De logica van Canaldigitaal ontgaat mij geheel: Ned 1,2,3 HD op 1, 2 en 3, maar RTL4 RTL 5op 284, 285 etc. Bij mij is dat nu logisch 4, 5 etc.Je doet daarvoor het volgende:Kies (op de Samsung tv)menukanaalkanaallijst overdr.tik de pincode in, die is 0000kies exporteren via USB, de kanalenlijst wordt op de USBstick gezetpas met de editor de volgorde aan en schrap alle zenders die niet in je pakket zittenen sla de lijst weer op op de USBen importeer dan de lijst opnieuw in de Samsung, de tv start opnieuw op en je hebt je eigen volgorde.Als iemand ook een nieuwe tv van Samsung met een CI module heeft, dan heeft hij hier mogelijk iets aan.Ik kan in ieder geval hiermee bevestigen: De Samsung UE40ES6340 is Canal Digitaal gecertificeerd dankzij de DVB s2 tuner.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen