Ga naar inhoud


Adapter dreambox 800 HD


isoefian

Aanbevolen berichten

Beste Forum leden

 

Ik heb een adapter 12 V 2a voor een dreambox 800 HD en deze werkt prima.

Alleen lees ik nu dat de meeste adapters voor een dreambox 800 HD een adapter 12 V 3a hebben.

Is dit nu een probleem voor mijn dreambox of helemaal niet?

Kan iemand me vertellen wat het beste is.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door het aantal ampères wordt de voeding alleen maar sterker, maar de hoeveelheid stroom die de Dreambox trekt, blijft dezelfde. Dus voor de Dreambox maakt het in die zin niks uit.

 

Ik heb ook een voeding met meer ampère op de Dreambox gezet omdat hij ook een rotor moet draaien.

Meer ampère bij een 12V-voeding is dus helemaal niet slecht als je de ontvanger dingen wilt laten doen die extra stroom kosten, zoals een rotor of een externe schijf.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het aantal ampères wordt de voeding alleen maar sterker, maar de hoeveelheid stroom die de Dreambox trekt, blijft dezelfde. Dus voor de Dreambox maakt het in die zin niks uit.

 

Ik heb ook een voeding met meer ampère op de Dreambox gezet omdat hij ook een rotor moet draaien.

Meer ampère bij een 12V-voeding is dus helemaal niet slecht als je de ontvanger dingen wilt laten doen die extra stroom kosten, zoals een rotor of een externe schijf.

 

Oke mooi ik gebruik hem alleen om te kijken dus geen hardeschijf of iets anders.

 Ik dacht dat de voeding alleen geschikt was voor een dreambox 500s vandaar de vraag of deze voor de HD versie wel genoeg stroom zou trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hy ,een   Voeding  leverd Stroom  aan je dreambox,niet anders om ,dus mag rustig meer zijn ,maar niet minder .

stroom= Ampere .,  spanning =Volt ,deze moet constand zijn dus 12 volt en ,niet minder.

 

Oke dus een adapter met 12 volt en 2 Ampere moet gewoon goed werken op dreambox 800 HD.

Dus ik hoef niet per se een 12 volt en 3 ampere te hebben tenzij ik eventueel een hardeschijf plaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dus een adapter met 12 volt en 2 Ampere moet gewoon goed werken op dreambox 800 HD.

Dus ik hoef niet per se een 12 volt en 3 ampere te hebben tenzij ik eventueel een hardeschijf plaats?

Beter meer dan minder, dat was mijn boodschap en ook die van Columbo.

Een voeding die minder levert (dan minimaal 2A), beschadigt een Dreambox namelijk wel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...