Ga naar inhoud


splitter tussen parabool en 2 ontvangers kan dat, mag dat?


waterpas

Aanbevolen berichten

Hoi A33,ik zit nu in Zweden en de kabels komen van twee lokaties, een in de tuin en een vanaf het dak. M'n parabolen kunnen door de bomen de sat's niet meer zien. Ik overweeg die priority-switch, het lijkt de beste oplossing voor m'n situatie hier.

 

Ja de Xsat410 heb ik nog en hij doet af en toe nog steeds tot grote tevredenheid dienst!

 

groet,pas water

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Zweden doe als de zweden....

Ik zou een kettingzaag overwegen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk voorstel ceesv, :D maar de bomen staan niet op mijn erf, zijn minimaal 20  meter hoog en dan, heb je de "ris" weleens gezien oftewel de kruinresten als de boom op de grond ligt? :sick:

Kom je helpen met ruimen? ;)

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste waterpas

 

Bij jou is de situatie precies andersom dan bij topicstarter. Hij wil het signaal naar twee verschillende satellietontvangers. Jij wilt het signaal van twee verschillende schotels naar één satellietontvanger als ik het goed begrijp.


Dan zijn er ook andere oplossingen mogelijk.


Bedenk ook dat een sat-priorety-switch 5db verlies geeft.
 

Hoe zijn bij jou de twee schotelopstellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, ik ben de topicstarter :P  maar naar aanleiding van jouw laatste antwoord moet ik bekennen dat ik  niet duidelijk genoeg ben geweest. De twee parabolen zitten achter een 4-1 disecq, 1 voor de Thor en 2 voor de Astra1 en Astra3. Met deze aanvulling hoop ik de verwarring opgelost te hebben, en dat de priority-switch nog steeds kan ???.

 

waterpas 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, je hebt 3 lnb’s die op twee verschillende schotels geplaatst zijn en op een 4/1 diseqc-switch zijn aangesloten.


Ja, het maakt helemaal niets uit of die lnb’s nu op één schotel gemonteerd zijn of op twee of drie schotels.
Je krijgt het signaal via de diseqc-switch en dan kun je die priorety-switch natuurlijk gewoon gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens bedankt hé sprietje, en ik ga er werk van maken!

 

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik rakel dit draadje nog eens op, er zit nu een priyority-switch tussen de disecq en de tuners zoals door sprietje is geadviseerd en dat werk perfect!! Echter de nederlandse radio komt er niet doorheen, duitse, finse tjechische allemaal wel. Het maakt niets uit waar de master in deep-standby op staat. Iemand suggesties??

 

waterpas 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle reactie en ja hoor, er is behoudens de switch niets gewijzigd. De zenders komen via de master gewoon binnen en voorheen op de (nu slave) ook. Ik kan het voor de zekerheid nog wel eens testen, maar dat wordt dan morgen, er wordt nu gekeken :crazy:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...