Ga naar inhoud


splitter tussen parabool en 2 ontvangers kan dat, mag dat?


waterpas

Aanbevolen berichten

Ik wil een splitter plaatsen om het signaal van een LNB in 2 ontvangers in te voeren, gaat dat werken?

 

b.v.d voor jullie meedenken

 

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil een splitter plaatsen om het signaal van een LNB in 2 ontvangers in te voeren, gaat dat werken?

 

Als je op de twee ontvangers tegelijkertijd en onafhankelijk van elkaar TV wilt kijken, no way.

Als je niet tegelijkertijd, en niet naar een ander kwart van het LNB-frequentiespectrum wilt kijken (hoog/laag, horizontaal/vertikaal), dan zijn er mogelijkheden.

Maaruh... met een gewone splitter gaat dat dan niet, zoals @kistedu al schreef. Daarmee kan schade ontstaan aan je ontvanger(s).

Dus: wat wil je precies?

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste waterpas


Ik zal je uitleggen waarom het niet werkt.

Een lnb kan signalen ontvangen van de hoge band of de lage band. Bovendien kan hij signalen opvangen die horizontaal of verticaal gepolariseerd zijn. Deze keuze wordt gemaakt door de satellietontvanger. Die weet welke zender op welke transponder zit en of daarbij gebruik moet worden gemaakt van de hoge- of lage band en of de signalen horizontaal of verticaal gepolariseerd zijn.

Als jij het signaal zou splitsen, en je kiest op die tweede ontvanger voor een zender waarvoor de lnb een andere instelling nodig heeft, dan gaat het fout want die kan nu eenmaal geen twee verschillende commando’s tegelijk verwerken.
Je hebt dus voor elke ontvanger een eigen aansluiting op de lnb nodig.

Heb je twee ontvangers, dan moet je ook een lnb nemen met twee aansluitingen, een zogenaamde twin-lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33 en @sprietje, bedankt voor jullie antwoorden. Ik zat aan deze mogelijkheid te denken omdat ik geen signaal heb via de doorlus van tuner 1, die s'ochtends in deep standby staat. Met tuner 2 kijk ik in de vroege ochtend naar de Zweedse tv, ik gebruik ze nooit tegelijkertijd. Maar om elk risico te vermijden zie ik er dus vanaf.

 

waterpas 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank sprietje, dat lijkt me een goede optie, ik wist niet van het bestaan af.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm zou dit ook werken op een schotel met een rotor ? of zou het dan helemaal problematisch zijn ?

 

Ik kijk 90 % van de tijd kabel tv maar soms wil je net die ene zender zien die alleen op de schotel te zien is. en dan is het vervelend om van tv te moeten wisselen he ;)

 

Groeten

 

Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow nee geen probleem.

 

2 maal kabel en satelliet tuner in 1 staan 

1 in de woonkamer 1 in de slaapkamer.

Maar de satelliet in de slaapkamer is momenteel niet aangesloten (bekabeling ligt er wel helemaal en ik wil in de toekomst een vaste schotel zetten) maar voorlopig heb ik 1 schotel met rotor staan ( en dus maar 1 uitgang)

Nu vroeg ik mij af of ik deze splitter ook (tijdelijk en zeer sporadisch) kan gebruiken om een rotor aan te sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha blijkbaar ben ik niet duidelijk nee :P

 

Ik heb 2 settop boxen die zowel kabel als satelliet kunnen ontvangen. Mijn probleem is dat ik maar 1 schotel heb :P met rotor en het enige wat ik vraag is of de splitter daar ook voor zal werken 

 

Binnen in mijn woning geen enkel probleem 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rotor is een complicerende factor.

Wanneer je van de ene naar de andere schotel schakelt, weet de ontvanger/schotel niet meer wie waar naartoe gericht is/heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat aan deze mogelijkheid te denken omdat ik geen signaal heb via de doorlus van tuner 1, die s'ochtends in deep standby staat.

waterpas 

Eventueel de doorlus omdraaien, dus van tuner 2 naar tuner 1, zou ook nog een optie kunnen zijn? Afhankelijk van hoe de kabels door je huis lopen....

 

Die priority switch is een mooie oplossing en doet het automatisch, da's gemakkelijk.

Anders zou je ook nog andere typen sat-switches kunnen gebruiken (A/B switch, 0/12V switch), maar die moet je dan weer op een of andere manier aansturen, en dat levert dus gedoe op.

 

PS Heb je nog steeds de XSAT410 in gebruik? De mijne doen het nog uitstekend!

 

Groet,

A33.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...