Ga naar inhoud


Advies gevraagd


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik tob al een tijdje met slechte ontvangst via mijn schotel installatie.

Dan weer wel goed en helder beeld en dan weer strepen en soms helemaal niets.

Alles is zo'n beetje 10 jaar oud.

 

Zal even de bestanddelen benoemen.

Arrox Tyger ontvanger

Visiosat bisatelite schotel

visiosat 3 lnb uitbreiding

3x Twin lnb's voor Astra1, Astra 2 en Hotbird.

 

Ik heb bij canal digital een Setopbox abb.

 

Vraag is: ik zoek een andere eenvoudige doch ontvanger waarmee ik de NL zenders op de Astra1 en een aantal engelse zenders op de Astra 2 kan ontvangen.

Welke lnb's heb ik nodig liefst 2 in één als dat kan.

Uitgangspunt is dat ik mijn schotel kan behouden.

 

Reacties zie ik graag tegenmoet met eventele prijzen en aanbieders als dat mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Elstoplo

 

Je schrijft dat je de Astra 1, 2 en Hotbird ontvangt.

Ontvang je niet de Astra 3 voor de Nederlandse HD-kanalen?

 

Bedoel je dat je het liefst een duo-lnb hebt (twee in één)? Die kun je niet op een Visiosat Bisat plaasten. Bovendien kun
je daar niet de Astra 2 en Hotbird mee ontvangen.


Welke satellieten wil je nu ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een settopbox abo, dus heb je totaal niets aan de astra 23.5 oost...

Ik begrijp dus dat de topicstarter gewoon de astra 19 en de astra 28 wil hebben...

 

Maar ik lees "strepen"... dat heeft volgens mij dus niets met de schotel en de LNB's en de coax te maken... Is het signaal OK zou ik alles zo laten.  Mijn draaibare schotel heeft nog steeds zijn originele coax van 25 jaar geleden, en die is best OK. Ik zeg niet dat het met nieuwe coax beter zou gaan, minder verlies oid, maar dat is wat anders en heeft dus niets met strepen te maken.

 

Hoe is de receiver en de tv met elkaar verbonden? Gewwon via scart neem ik aan?  Misschien overbodig, maar zit de scart stekker aan beide kanten nog steeds goed in de tv dan wel de sat receiver?  zit die er niet helemaal goed meer in kan je slecht beeld hebben...  Heeft de tv meer dan 1 scart, gebruik eens de andere , om uit te sluiten dat er met die ingang iets aan de hand is.

 

10 jaar oud is niet meer nieuw, maar toch ook niet stok oud vind ik...  OK, tenzij je gewoon iets nieuws wil hebben, maar dan zijn de strepen onbelangrijk, en wil je gewoon iets anders hebben...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne  heren,,

 

Dank voor jullie reactie, hierbij mijn reactie / aanvulling.

Als eerste is de tv ontvangst alleen voor mijzelf en wordt slechts gebruikt voor wat sport en nieuws. Hoef geen HD ontvangst.

De huiskamer ontvangt gewoon via de reguliere kabelexploitant.

Thans ontvang ik Astra1 19.2, Astra2 28.2 en Hotbird 13.0 via de door mij genoemde opstelling.

Mijn ontvanger is verbonden met tulp-pluggen aan de monitor. Dus geen scart etc. Coaxkabels zal ik eens nazien op gebreken.

Zoals gezegd wil ik de schotel behouden en moet dan net zoals nu 2  LNB's plaatsen voor mijn wensen. Is er nog verschil in LNB's voor wat betreft de ontvangstmogelijkheden van de Engelse zenders op Astra2?

En een te adviseren ontvanger moet natuurlijk wel een kaartlezer hebben.

 

Gisteravond tijdens de sport was het weer een en al ellende, geen beeld / strepen / storing, en nu vanmorgen nog even gekeken alles weer kraakhelder. Wie het weet mag het zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Elstoplo

 

Je blijft onduidelijk. Je schrijft:


“Thans ontvang ik Astra1 19.2, Astra2 28.2 en Hotbird 13.0 via de door mij genoemde opstelling.
Zoals gezegd wil ik de schotel behouden en moet dan net zoals nu 2  LNB's plaatsen voor mijn wensen.”



Je kunt met 2 lnb’s niet de Astra 19,2, de 28,2 en de Hotbird ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt allemaal, echter ik heb veel last van storing en daar gaat het uiteindelijk om.

Mijn vraag is dus; waar ligt dat aan / hoe komt dat, omdat ik periodiek wel een goede ontvangst heb.

Kan dat aan de LNB's liggen? en misschien de  ontvanger. Ik weet dat gewoon niet.

Omdat hier op dit forum nogal wat techneuten aanwezig zijn daarom deze vraag wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook niet moeilijk doen hoor... maar als het blijkbaar "soms" helemaal storingsvrij is denk ik dat de opstelling aan de schotelkant OK ia. Strepen krijg je niet als je LNB niet goed is... doet hij het niet, zie je niets.

 

Mijn tip, sluit eens een andere TV aan op je sat receiver... ik denk dat het dan opgelost is. Ik vermoed dat die "monitor" aan zijn laatste dagen bezig is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Elstoplo


De skew van de lnb’s staan absoluut niet goed. Ze zijn allemaal een stukje tegen de wijzers van de klok ingedraaid terwijl ze een stuk met de wijzers van de klok meegedraaid moeten staan. Maar hoe ze precies moeten staan, kan ik je alleen maar vertellen als ik weet in welke regio je de schotel ongeveer hebt staan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...