Ga naar inhoud


1 tuner lijkt niet te werken in ontvanger


stuk

Aanbevolen berichten

Beste,

sinds kort krijg ik de melding "afstemmen mislukt" wanneer de Dreambox op staat te nemen en ik naar een ander kanaal wilt kijken. ik heb dus het idee dat een van de twee tuners niet goed lijkt te werken. wat zou de beste volgorde zijn om e.e.a. uit te zoeken en zo er zeker van te zijn wat het probleem is.

m vr gr,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met signaalzoeker gaat dat wel goed. Zit onder zenders zoeken. Kun je de tuner kiezen en kijken of ie het doet. Had laatst hetzelfde probleem, dacht dat het aan de kabel of lnb oid lag maar was de tuner die het niet deed. Na een herstart van de box deed de tuner het weer bij mij....

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een 8000 zitten de eerste 2 tuners vast op het moederbord.

Wil toch niet zeggen dat je ze er niet af kunt trekken . Even een onschuldig grapje... Zie overigens nergens dat hij een DM8000 heeft.. Hij heeft het over een 7020HD. Wellicht vergeten bij de instellingen de tweede tuner te configureren

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bij mij (vu duo maar is hetzelfde) nog willen meemaken dat bij een settings update de instellingen van tunner B naar niet ingesteld wil gaan.vooraleer je box open te smijten en aan de schotel te draaien,zou ik toch daar eens kijken.mijn excuses al dit dom lijkt,misschien heb je het al gedaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het heeft wel altijd gewerkt. ik denk dat het buiten bij de switch zit, deze is losgeraakt en hangt half op zijn kop. verwacht dat het een vochtprobleem is. ga van het weekend is even kijken.

Wordt vervolgt.

m vr gr,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wanneer ik de kabels van tuner A en B op de diseqc switchen omwissel blijf ik alleen op tuner A beeld houden. wat zou ik nog meer kunnen testen om er achter te komen waar het probleem zit.

met vriendelijke groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de box

de kabel die in tuner B zit verwijderen.

de kabel die nu in tuner A zit in tuner B steken.

als je nu beeld hebt op tuner B zijn je tuners in orde en kan je dit al uitsluiten. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat tuner B kapoot is. wanneer ik de kabel uit de B tuner haal en de A daar in doe heb ik geen beeld. wanneer ik de kabel die op de B zat nu op de A doe heb ik weer beeld op tuner A. op beide kabels dus beeld op tuner A. zou ik software matig nog ergen iets kunnen doen dan wel controleren. als laatste misschien de tuners fysiek ompluggen in de tuner om zo uit te sluiten of het in tuner B zit of misschien op het moederboard van de DB.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien ff controleren of in de settings de voorkeurstuner op auto staat of deze eens

ff op B zetten om zeker te zijn.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Philip,

Zou je me misschien kunnen vertellen waar ik dat ik het menu van de DB kan vinden, deze instelling.

Dank,

welke image gebruik je?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...