Ga naar inhoud


Leeuwarden - GRIP 2 Zeer grote brand winkel - Kelders


satencom

Aanbevolen berichten


En nummer 5.... er zijn nu 14 brandweer korpsen, diverse amulances + politie + reddingsheli...

+ crashtender vliegveld...

 

Ik vond toevallig deze blog: http://www.scannernet.nl/nieuws-uit-harlingen-en-omstreken/live-blog.html

 

En hier nog wat: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79106.0

 

Is dit in dat oude gedeelte van Leeuwarden... dan vrees ik het ergste voor aangrenzende panden :(

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandende panden Leeuwarden kunnen instorten

Van onze correspondent (uit de telegraaf overgenomen)

LEEUWARDEN - 

De gebouwen die branden in het centrum van Leeuwarden kunnen instorten. Dat

heeft de Friese politie zaterdagavond laten weten. De brand brak aan

het einde van de middag uit in een kledingwinkel en sloeg over naar vier

omliggende panden.

leeuwarden.jpg

 

 

Foto: R j boonstra 112ned

Door de snelheid waarmee de brand zich uitbreidde, weet de politie nog niet zeker of alle bewoners tijdig de panden hebben kunnen

verlaten. ,,De brand werd te heftig om nog naar binnen te kunnen gaan", aldus woordvoerder Paul Heidanus van de politie. ,,We zijn aan het inventariseren of iedereen in veiligheid is, maar dat kost tijd."

 

Tientallen omwonenden hebben op last van de politie hun woningen moeten verlaten in verband met instortingsgevaar en mogelijke overslaande brand. ,,Ik was erwtensoep aan het eten en dacht: ik eet rustig door", aldus een 23-jarige studente. ,,Toen werd ineens iedereen gek en ben ik maar snel weggegaan.'' De circa 50 bewoners zijn opgevangen in hotel Post Plaza.

 

Op het oog lijken vier of vijf zeker panden verloren te zijn gegaan. Onder meer het geboortehuis van Mata Hari lijkt te zijn verwoest. In dat pand zit een kapperssalon van gemeenteraadslid Wyb Feddema.

 

Het is onduidelijk hoe de brand is ontstaan. Omwonenden hebben zeker twee doffe klappen gehoord.

Metershoge vlammen komen uit het dak. Rook die bij de brand vrijkomt is door de hele stad te zien. De vlammenzee trekt honderden toeschouwers.

Volgens de politie zijn een aantal personen naar het ziekenhuis afgevoerd. Zij hadden ademhalingsproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te hopen dat ze onder controle krijgen ,volgens getuige is het  begonnen met een stofzuiger die in brand stond

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te hopen dat ze onder controle krijgen ,volgens getuige is het  begonnen met een stofzuiger die in brand stond

Ja, dat is een verbazingwekkend bericht. Hoe moet ik me dat voorstellen? :confused:

 

Straks durft niemand meer te stofzuigen, vooral niet in stoffige, historische panden....

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elders wordt gesuggereerd dat er een gaskachel is ontploft.

De politie zegt dat de oorzaak nog onbekend is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een verbazingwekkend bericht. Hoe moet ik me dat voorstellen? :confused:

 

Straks durft niemand meer te stofzuigen, vooral niet in stoffige, historische panden....

Simpel, als je de zak nooit vervangt en hij scheurt dan zuigt hij al dat stof in de motor.

Koolborsteltjes willen nog wel eens vonken, en hoppa het brandje is begonnen.

 

Of er zijn van die verlichte geesten die hun asbakjes met de stofzuiger leegzuigen..

 

Maar laten we eerst het echte onderzoek maar afwachten.

Helaas is er inmiddels 1 slachtoffer gevonden.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemeente publiceert lijst getroffen panden

Gepubliceerd op 20 oktober 2013, 00:56
            
Laatst bijgewerkt op 20 oktober 2013, 00:59


Hieronder de betreffende adressen:

De brand is begonnen op het adres Kelders 31. Ook Kelders 25, 27, 29, 33 en 35a zijn getroffen. Daarnaast gaat het om de adressen Poststraat 34, 34a, 34b, 36, 36a, 38a tm d.

Bedreigde panden zijn Minnemastraat 1, Kelders 30, 30b, 32, 32a tm c, 35, 35a.

 

Alle adressen zijn onder voorbehoud.

 

De Poststraat, Minnemastraat, Brol, Kelders, Over de Kelders, Kleine
Hoogstraat, Tweebaksmarkt, Voorstreek, Korfmakersstraat, Heerestraat
blijven tot nader order gesloten, mede door instortingsgevaar.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...