Ga naar inhoud


Microsoft account ontkoppelen


Pionewbie

Aanbevolen berichten

De update van 8 naar 8.1 liep hier zonder problemen.

Ik heb mij alleen door Microsoft in de luren laten leggen en zat met een ongewenst Microsoft account i.p.v. een gewenst lokaal account.

Oké dan maar ontkoppelen.

Naam en wachtwoord voor lokaal account ingegeven en toen kwam de melding dat er al een account was met die naam. Ja klopt, de gekoppelde die ik nu ontkoppelde.

Alleen het opgeven van een ander naam werkte.

Oké dan gebruik ik die en verwijder de ex-gekoppelde.

Jammer genoeg werkten in het nieuwe lokale account een aantal zaken niet, of niet goed. O.a. het touchpad miste bepaalde functies. De-installeren en opnieuw installeren loste het niet op. Verschillende andere programma's o.a. Java wilden opeens opnieuw geïnstalleerd worden.

Dit was geen oplossing dus van account gewisseld en het nieuwe lokale account verwijderd.

Ik werk nu weer onder het gekoppelde account.

 

Ik heb op internet nog geen oplossing gevonden om een Microsoft account weer om te zetten naar een lokaal account zonder naamsverandering.

Is er hier iemand die een oplossing weet, behalve alles opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je logt in met je Microsoft account ga naar pc-instellingen, vervolgens accounts en bij "uw account" staat onder je email adres: Koppeling verbreken

 

 

Win8account.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, zo moet dat en zo doe ik dat ook.

Echter wil hij in venster 2 een naam en wachtwoord hebben en die naam pakt hij niet met de mededeling Accountnaam al in gebruik op deze computer.

Ik kan dus niet dezelfde naam opgeven als voor het originele gekoppelde account dat ik wil ontkoppelen.

Alleen een andere naam. Het lokale account wat dan word gemaakt is een combinatie van de originele naam en de nieuwe naam.

Inloggen op andere apparatuur gaat dan niet meer omdat de verkeerde naam verstuurd word door Windows.

In configuratie -> gebruikersaccounts de naam veranderen helpt ook niet.

 

Een nieuw lokaal account maken met een totaal andere naam met de bedoeling om van daaruit het gekoppelde account te verwijderen en een account met de originele naam te maken is ook geen succes.

Op de een of andere manier neemt Windows niet alle belangrijke instellingen van programma's over zodat die niet normaal werken. Opnieuw installeren lost dat ook niet op.

De workaround met een wissel account is dus ook geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken heb je een lokaal account die je later koppelt aan een MS account. Als je de koppeling weer weg haalt ga je weer terug naar je lokale (inlog) account. Dus Piet kun je koppelen aan ditbenik@hoera.com  Je moet na koppeling dan ook inloggen met ditbenik@hoera.com  als je de koppeling weer verbreekt gebruik je piet als inlognaam.  Je werkt in beide gevallen in hetzelfde account.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik even heel verward.

Ik had voor de upgrade naar 8.1 een lokaal account met de naam Hans.

Na de upgrade en onbedoelde koppeling met een Hotmail adres was het account nog steeds Hans, maar met het wachtwoord van het Hotmail adres.

Ik log dus nog steeds in op Hans en als ik dan de koppeling wil verbreken komt de melding dat Hans al bestaat.

Volgens jouw verhaal zou ik in moeten kunnen loggen met mijn Hotmail adres en dan ontkoppelen.

 

Ik ga weer het eea proberen.

Bedankt zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje verwarrend maar het ditbenik@hoera.com zie je erbij staan. Aan de inlognaam zelf veranderd op zich niets.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...