Ga naar inhoud


Problemen met ontvangst van TV Vlaanderen-zenders


muesli

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een en ander onderstreept nog eens dat het gebruik van je ontvanger via apps als afregel instrument voor het uitrichten van de schotel en nog belangrijker het justeren van de lnb  geen vervanging is.

 

Je schotel afregelen op maximaal signaal is het begin van het uitrichten, daarna gaat het om de minimale BER door het optimaliseren van de positie en stand van de LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sprietje,

 

Ik heb inderdaad de lnb niet bij TVV rechtstreeks gekocht. Ik heb nog niets direct bij TVV gekocht en eerder aangegeven waarom (alles in één pakket gekocht bij een grote online verdeler in NL die ook Canal Digital en TVV verdeelt omdat TVV toen geen goede ontvangers aanbood). Ik heb nadien alles daar blijven kopen omdat ik ze vertrouwde. Ik dacht wel later gelezen te hebben dat mijn DUO LNB dezelfde was als deze die TVV aanbood en dat deze inderdaad niet goed was. Volgens u is dat dus een ander model dat beter is. Dan zal ik me bij ... gaan beklagen over de rommel die ze verkopen. Ik heb hen in vertrouwen gevraagd te leveren wat ik nodig had om eind vorig jaar alles in HD van TVV te kunnen ontvangen : nieuwe ontvanger (VU+) en nieuwe DUO LNB.

 

De schuine stand op de foto is natuurlijk niet de juiste. Ik heb aangegeven dat ik ALLE standen uitgeprobeerd heb gisteren, van 0° tot extreem schuin. Ik heb hem uiteindelijk ergens op een of andere veel te schuine stand laten staan omdat de LNB voor Astra3 toch geen signaal gaf en de foto is achteraf genomen. Niet op letten dus op de stand die je op die foto ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muesli schrijft:

“Dus toch de DUO LNB waarschijnlijk. In de winkel waar ik onlangs mijn ontvanger en TVV kaart liet

checken (na contactname met hun call-center) zegde men mij ook dat deze DUO LNB geen al te beste kwaliteit hadden. Waarom verkoopt TVV dan die rommel ?

Dit is niet waar! TVV verkopen duo-lnb’s maar niet deze. Die TVV verkoopt zien er anders uit en zijn gefabriceerd door Inverto. Jij hebt een GT Sat GT-MTD-643 en die zijn niet al te best.

 

Ook heb je de duo-lnb veel te schuin staan.

Ik heb het nagemeten, zie de bijlage. Hij staat 20 graden scheef terwijl hij in Herzele maar 11 graden

schuin moet staan. Bovendien klopt van de lnb-skew nu helemaal geen fluit. Die staat nu dus ook op 20 graden terwijl die voor de Astra 19,2 voor Herzele maar 5 graden schuin moet staan. Dus maar liefst een skewafwijking van 15 graden. Geen wonder dat je problemen met je ontvangst hebt.

 

Lnb staat inderdaad niet goed.

Is dit nu aangepast.?

Zo ja een andere lnb proberen anders blijft het kwakkelen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan45,

 

Zie hierboven. Ik was waarschijnlijk mijn antwoord voor Sprietje aan het typen terwijl u ook reageerde.

Wat is het verschil tussen "skew" en de schuine stand van de lnb ? Ik denk dat die nu terug op zo een 11° moet staan (LNB voor Astra 19.2 in de klem en de vrije LNB 23.5 staat dan 11° hoger).

 

 

 

Hallo ROMAN,

 

Wanneer het nog eens volledig droog weer is en ik tijd heb hiervoor zal ik eens uitproberen wat je voorstelt met die single LNB en de tweede schotel. Dan weet ik tenminste of er geen ander probleem is dan alleen de LNB.

 

Omtrent de afstand tot de haag en de hoogte erboven: de schotel staat op ongeveer 1,5 m van de haag (de LNB staat er natuurlijk dichter bij). De onderkant van de schotel komt maar een 10 cm uit boven de haag! veel lager kan ik die dus niet plaatsen denk ik ? En er moet ook rekening mee gehouden worden dat de haag nu mooi kort geschoren is maar tijdens de zomer kan die soms 0,5m of meer uitgroeien. Ik heb mijn buurman reeds gevraagd die wat in te korten en die zegt steeds ja maar ze blijft elk jaar hoger groeien. Ik snoei ze dan in de zomermaanden zelf wat bij voor het gedeelte dat voor de schotel komt.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je weet dat de lnb niet echt goed is (wat al 3x is gezegd) wat is dan nog het probleem,koop een goeie lnb en los het op of wil je tot in eeuwigheid blijven klagen en geen stap verder komen,je wil toch beeld neem ik aan en we hebben het toch niet over 100 euro dus ik zie het probleem niet meer,jij denkt dat Tvv die voor jou gaat betalen,dat is misschien mogelijk als je nog weken aan de bel blijft trekken de vraag is heb je er dat voor over ,ik wil het je nog sterker zeggen ik heb er hier nog 2 liggen origineel van tv Vlaanderen daar mag je er zo 1 van hebben maar hoe krijg ik die daar,ze zijn nog geen week gebruikt aangezien ik als noop begon aan satelliet tv en meteen de hele handel weer op de zolder heb gelegd omdat ik al meteen een grotere schotel wilde met meer mogelijkheden

post-54808-0-88624700-1384275129_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar de leverancier, die kan je verder helpen aan een goede lnb en mogelijk heb je nog garantie.

De normale levensduur mag je toch wel stellen op 5 jaar en in de praktijk nog wel een aantal jaren langer.

Als het dan toch buiten de garantie valt moet er toch nog wel over een coulance regeling gesproken kunnen worden.

 

Wil je leverancier helemaal niets doen kan je het nog proberen bij de concurrent in de buurt of die de lnb voor je wil claimen bij de fabrikant.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan,

Ik heb de leverancier gecontacteerd maar die is in NL. Ik moet de LNB voor nazicht opsturen naar hen per verzekerde zending. opsturen kost mij reeds 16,5 Euro en dan misschien nog terugzendkosten. Dat kost mij bijna zoveel als de kostprijs van een nieuwe (deze LNB heeft 35 Euro gekost).

Iemand op het forum hier stuurt er mij nu een op, waarvoor dank! Dan zien we verder. En als ik een nieuwe moest kopen zal het in het vervolg in een winkel hier in België zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...