Ga naar inhoud


Problemen met ontvangst van TV Vlaanderen-zenders


muesli

Aanbevolen berichten

Je moet de 23.5 in de klem zetten en ja duo twin lnb kopen geschikt voor 78cm schotel en alles goed afstellen,28.9 is de hoek en afstellen op de 23.5,je kan zelf even op webwinkels kijken waar hij het goedkoopste is aangezien ik hier geen links mag plaatsen van webwinkels

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Tussendoor nog dit : als ik toch moet een nieuwe lnb kopen kan ik dan niet beter meteen een triple voor astra 1 2 en 3 om ook BBC zenders te ontvangen ? Of beter niet ?

ik ben er niet zeker van dat die geschikt zijn voor 78cm schotel het moet niet zo zijn dat je hetzelfde krijgt dan je nu al hebt,ze zullen wel signaal geven maar ze zijn geloof ik speciaal gemaakt voor 64cm schotels dus wil je optimaal signaal op je 78cm op de 19.2 en 23.5 dan zou ik daar niet voor kiezen aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daarom ook kiezen voor een duo twin lnb voor optimaal signaal,wil je meer dan zou ik kiezen voor losse lnb's op een rail maar dat is een heel ander verhaal

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem goed uitricht ben ik er zeker van dat jou probleem is opgelost,goed uitrichten is heel belangrijk maar met deze info moet het lukken

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil opnemen en kijken tegelijk dus hou er wel rekening mee dat je een duo twin besteld,ik neem aan dat je overal goed vrij zicht hebt waar je schotel hangt ,geen bomen of hoge gebouwen die voor problemen kunnen zorgen ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een laatste tip,inverto duo twin is waar ik voor zou gaan !

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK doe ik!

Een geluk dat deze forums bestaan want bij de TVV Helpdesk krijg je de ene kwakkel na de andere te horen. Maar dat is niet alleen bij TVV. In die call-centers hebben ze geen gekwalificeerd personeel voor deze vragen. En je verstaat ze dan nog niet goed want hun Nederlands is alles behalve. Ze mochte wel hun web-site van TVV wat beter op punt houden en daar correcte informatie meegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverto duo twin zijn echt top met hele goeie resultaten !

Ik ben benieuwd naar de resultaten,succes !

Ps. zorg er wel voor dat de ophangbeugel precies waterpas staat anders klopt de hellingshoek van 28.9 niet meer ,en let op de 23.5 in de beugel aangezien de 23.5 een iets zwakker signaal heeft dan de 19.2 dus NIET de 19.2 in de beugel plaatsen !

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muesli


Een GT Sat GT-MTD-643 is een lnb van matige kwaliteit. Vooral op een 60cm-schotel heb je maar weinig signaalreserve. Je hebt nu een Triax 78, een schotel van 70cm breed.
 

Helaas bestaan er alleen maar duo-lnb’s voor 60cm schotels en voor 80-85cm schotels, niet voor 70cm-schotels.

Een duo-lnb kopen voor een 80-85cm-schotel is een slechte optie omdat die nog slechter past dan een duo-lnb voor een 60cm-schotel.

Je kunt op een Triax 78 wel een triple-lnb plaatsen maar het uitrichten van de schotel is wel een heel secuur werk, veel moeilijker dan het uitrichten van een goede duo-lnb op een 70cm-schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde probleem hier, zie andere topic(s).

 

Jammer om te zeggen, maar die klantendienst vertelt enorme nonsens.  Ze geven zelfs verkeerd advies over hoe je je smartcard in de CI-Module moet stoppen... *zucht*

Daarenboven zijn ze ook nog eens ontzettend onvriendelijk.  (nouja, ze zijn ronduit onbeleefd)

 

Hopelijk vindt iemand gauw een oplossing voor de problemen. (als die er al is...)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag die waarschijnlijk al dikwijls gesteld is. Bij hevige neerslag is er geen ontvangst meer bij TVV, wij dachten eraan om een beschermkap te plaatsen over de LNB om zo minder neerslag te hebben op de lnb kop met de hoop dat onze ontvangst niet meer weg valt.

 

Helpt zo'n kap om dit euvel tegen te gaan?

 

Thx

Daeuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muesli

Een GT Sat GT-MTD-643 is een lnb van matige kwaliteit. Vooral op een 60cm-schotel heb je maar weinig signaalreserve. Je hebt nu een Triax 78, een schotel van 70cm breed.

 

Helaas bestaan er alleen maar duo-lnb’s voor 60cm schotels en voor 80-85cm schotels, niet voor 70cm-schotels.

Een duo-lnb kopen voor een 80-85cm-schotel is een slechte optie omdat die nog slechter past dan een duo-lnb voor een 60cm-schotel.

Je kunt op een Triax 78 wel een triple-lnb plaatsen maar het uitrichten van de schotel is wel een heel secuur werk, veel moeilijker dan het uitrichten van een goede duo-lnb op een 70cm-schotel.

een triple lnb voor een 60cm schotel die je plaatst op een 78cm schotel gaat meer signaal opleveren dan een duo lnb voor een 80cm schotel die je plaatst op een 78cm schotel dat snap ik niet helemaal,leg dat eens uit sprietje,denk ook niet dat dat de oplossing is namelijk,3 satellieten ontvangen op een kleine 60cm schotel kan nooit veel regenreserve hebben,kies dan gewoon voor een triax 88cm met de duo lnb voor 80cm schotels aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...