Ga naar inhoud


Problemen met ontvangst van TV Vlaanderen-zenders


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben sedert verschillende jaren klant van TVV. Begin dit jaar heb ik een nieuwe ontvanger gekocht : VU+DUO om de zenders in HD te kunnen ontvangen en een nieuwe DUO LNB Twin geinstalleerd (GT Sat GT-MTD-643).

 

Tot de maand juni werkte alles naar behoren maar plots kreeg ik slechtere ontvangst (zwakkere signaalsterkte), vooral bij Astra 3 zenders met als gevolg veel "blokjes" en beelduitval.

 

Bij TVV zegde men mij via de telefoon dat het probleem ofwel bij de ontvanger lag ofwel bij mijn kaart en ik moest beide laten testen in een erkend TVV verkooppunt. Daar zegde men mij  dat het de zoveelste nonsens van de helpdesk TVV was en na testen was er niets mis met ontvanger en kaart.

Dus alles opnieuw uitrichten en afstellen. De 60 cm schotel (Triax 64) vervangen door een Triax 78 maar resultaat nog slechter. Nochtans hellingshoek van LNB goed nagekeken en bijgestuurd. Wanneer ik op Astra 3 alleen uitricht heb ik 75% ontvangstterkte (meer dan 10dB). Alleen op Astra 1 geeft 85% (11 of 12 dB) maar op beide tegelijk nooit meer dan 55% voor 1 of 3 en steeds onder de 10dB. Dus weer veel zenderuitval, vooral de HD zenders.

 

Hoe dat oplossen ? Zijn er nog in hetzelfde geval en wat is er veranderd sedert de maand Juni ?

 

Bijkomend probleem :

Sedert verschillende dagen kan ik Kanaal 2, Vier, Vijf, enz. (zenden uit op Astra 19.2) niet meer ontvangen. Met de free to air zenders en sommige andere op Astra 1 geen probleem. Ligt dus ook bij TVV. Op hun web site staat een bericht dat er problemen waren met deze zenders maar opgelost sedert 25/10. Niet bij mij! Dus naar helpdesk gebeld en diezelfde dame vertelde mioj nu dat ik de kabel moest loskoppelen en terug aansluiten aan de LNB terwijl het toestel aan staat. Dit lijkt me weer complete nonsens en gevaarlijk voor beschadiging van de LNB. Dit werd me bevestigd door een technieker en dus doe ik het niet. Van de Helpdesk van TVV heb ik nog nooit juiste en degelijke informatie ontvangen.

Hoe kan ik dat oplossen ?

 

Bedankt voor alle medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je gebruikt de duo lnb twin die je had op je 60cm schotel nu op je 78 cm schotel want mocht dit zo zijn dat gaat niet werken het brandpunt klopt dan namelijk niet dat zou kunnen verklaren waarom je altijd maar op 1 van de twee satellieten goed beeld hebt en niet op twee tegelijk,verder zeg je ook veel uitval vooral bij HD zenders dat komt omdat die meer signaal nodig hebben dan SD zenders dus zullen die bij te weinig signaal dus het eerst voor problemen zorgen,ook zeg je dat je oa de zenders vijf en vier niet meer kan ontvangen....kan je ze niet ontvangen ivm te weinig signaal of heeft het met de codering te maken ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Hallo,

DUO LNB Twin/ (GT Sat GT-MTD-643).

 

De 60 cm schotel (Triax 64) vervangen door een Triax 78

Heb je toen je de schotel verving ook de LNB vervangen voor het type wat bij deze nieuwe schotel hoort?

 

Er is een Duo LNB voor 60 cm schotels en een andere DUO LNB voor 80 cm schotels.

 

Jouw klachten, het niet optimaal op beide sat posities uitrichten duidt erop dat je de verkeerde LNB gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stevie was net iets sneller!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om de 60 cm schotel te vervangen door de 78 omdat ik slecht signaal had. Nu nog slechter met 78.

Maar wanneer ik terug de 60 cm schotel plaats met deze lnb heb ik hetzelfde probleem (iets beter signaal maar nooit genoeg om geen beelduitval te krijgen). Met de 60 cm heb ik tussen 55 en 60%, dus nooit de 70% die je nodig hebt. Voorheen (tot voor juni van dit jaar had ik meer dan 70%.

Vandaar dat ik reeds vanalles geprobeerd heb. iemand vertelde mij dat de 60 cm schotel niet meer voldoet en vandaar dat ik een 78 plaatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groter de schotel hoe meer slecht weer reserve dat klopt,wat betreft die 78cm schotel die is helemaal perfect maar dan moet je wel een lnb kopen die voor die schotel bestemd is,die lnb van je 60cm schotel is niet geschikt voor je 78cm schotel,wat een 60cm schotel betreft die kan zijn werk goed doen mits heel goed uitgericht maar de laatste tijd worden er wat zenders aangepast om meer zenders op 1 transponder te krijgen en daardoor worden die gevoeliger voor slecht weer (koste besparing) en oa vier en vijf zijn zenders die daar gevoelig voor zijn dus wil je het echt goed doen zou ik kiezen voor je 78cm schotel met een geschikte lnb en die goed uitrichten ik ben er dan bijna zeker van dat je problemen zijn opgelost

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt het dat ik vroeger geen ontvangstproblemen had en nu wel met dezelfde 60 cm schotel en dezelfde lnb ?

Ik zou toch zeker willen weten dat alles opgelost is met een nieuwe lnb alvorens er een te kopen.

 

En zou het probleem met kanaal twee, Vier vijf enz ermee te maken hebben of is dat iets anders ? Ik denk dat het hier om coderingsproblemen gaat.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

de laatste tijd zijn er wat zenders aangepast om meer zenders op 1 transponder te krijgen en daardoor worden die gevoeliger voor slecht weer (koste besparing) en oa vier en vijf zijn zenders die daar gevoelig voor zijn,waar je vroeger dus voldoende signaal had kan dat nu net niet meer genoeg zijn voor bepaalde zenders als het weer even niet mee zit

 

Nieuwe zenderlijst beschikbaar op 2 juli

De zenders VIER, VIJF,2BE, Dorcel TV en Hustler TV zijn enkel nog beschikbaar via hun nieuwe frequentie op ASTRA 1. De oude frequenties op ASTRA 3 zijn vanaf vandaag uitgeschakeld

 

Vroeger zaten die zenders dus op de astra 3 de 23.5 dus en het signaal wat ze nu hebben op de astra 1 is gevoeliger voor slecht weer

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van Ka2 Vier, Vijf enz doet zich nog maar recent voor (minder dan één week) en ze zitten op Astra1. Bovendien zijn ze volledig weg en heb ik ze niet meer kunnen ontvangen sedertdien.

Alle andere zenders met ontvangstproblemen zitten op Astra 3 (TV één, Canvas enz). Hier doet het probleem zich niet constant voor maar af en toe (bij regenweer , mist enz). Dan zijn er eerst "blokjes" en daarna vallen ze tijdelijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel beter afstellen dan heb ik het over de 60cm schotel,misschien door de storm uit balans ?

Ga je voor de 78cm dan nieuwe lnb kopen die daar ook echt voor geschikt is en dan weet ik wel bijna zeker dat jou probleem is opgelost,ik zou voor deze optie kiezen,meten is weten !

Dit Klinkt als een schotel die niet goed is afbesteld als we het over die 60cm schotel hebben. Hebben we het over de 78cm schotel dan is de lnb het probleem ,meer is er niet over te zeggen ik verwacht niet dat het probleem bij Tvv ligt maar bij jou en je schotels

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees dit topic maar eens : http://www.sat4all.com/forums/topic/336098-probleem-met-transponder-12722-op-astra1/

hierin staat waarom je sinds juli ontvangstproblemen hebt

en je bent de enige niet .........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo lnb 80 Twin Smart tianium

[1888] 39,00

 

 

 

 

 

Voorraad

 

> 5 voorradig

Met de LNB's van de Titanium Edition van Smart krijgt u topkwaliteit en de allernieuwste technologie. De compacte, hoogwaardige KU-band-converters zijn de sleutel tot de digitale wereld van de televisie. Met een hoge stabiliteit van de resonatoren, het gebruik van extreem geluidsarme HEMT-transistoren en een gestroomlijnde productietechnologie is het Smart gelukt wederom een topproduct op de markt te brengen.

 

De Smart "Titanum" Monoblocks zijn speciaal gemaakt voor eenvoudige ontvangst van de gezamenlijke SES ASTRA-satellieten. Hiermee wordt niet alleen de klassieke positie van 19,2° bediend, maar ook de nieuwe 23,5° positie, waarop vele zenders te vinden zijn die HD-TV

Uitermate geschikt voor 78 cm schotels of groter.

Highlights:

 

Voor Astra 19,2° en 23,5°

Uitgangsfrequentie: 950 - 2150 MHz

Geschikt voor HD TV

Uitvoering:

 

F-aansluiting

Bedrijfstemperatuur -40° tot +60° C

Stroomverbruik 240 mA

5 jaar fabrieksgarantie.

Technische specificaties:

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal net wat gevoeliger geworden maar dat neemt niet weg dat je opstelling gewoon niet goed is met je 78cm schotel,kies je voor een 78cm schotel met deze duo twin lnb dan ben jij verlost van je problemen,het is gewoon zo wat sprietje ook zegt:Om de zenders op transponder 12722H te kunnen ontvangen, heb je 1,45dB meer signaal nodig dan op die andere transponders ofwel een schotel met een oppervlak dat 1,4 maal zo groot is.

 

Om de kosten van transponderhuur zo goedkoop mogelijk te houden, gebruiken TvVlaanderen en CanalDigitaal transpondermodulaties en FEC-waardes zodat zoveel mogelijk zenders op een transponder kunnen.

Het gevolg is dat je meer signaal nodig hebt om de zenders goed te kunnen ontvangen.

Vooral met regen merk je dus dat je voor deze transponders te weinig signaal hebt.

 

 

Meer is het eigenlijk niet,wil jij van je problemen af zul je ze zelf op moeten lossen Tvv gaat voor jou geen aanpassingen doen op dit gebied,en je weet dus wat je te doen staat wil je verlost worden van dit probleem

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eerst een nieuwe DUO LNB kopen (80 twin smart titanium)  en op de triax 78 schotel monteren en alles opnieuw goed uitrichten ?

Kun je die overal kopen ?

Monteer ik de 23.5 in de klem of de 19.2 en naar welke satelliet best uitrichten ?

Hoe groot moet de hellingshoek zijn (ik woon in de omgeving van Herzele) ?

Bedankt voor jullie informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...