Ga naar inhoud


Waar is de Intelsat 20 gebleven ?


duitsland

Aanbevolen berichten

Kan iemand bevestigen dat het signaal van de Intelsat 20 op 68,5 graden oost verdwenen is ?

Ik ontvang zonder een probleem de 2 naaste satellieten op 70,5 oost en 66 oost maar de Intelsat is verdwenen.

Iemand iets mee gekregen ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee jo :) deze is gloednieuw ! en zou gewoon moeten uitzenden.

Je bedoelt waarschijnlijk de oude Intelsat 7 die er naast is geplaatst.

Normaal scan ik op de KU band meer dan 150 zenders in maar vanaf afgelopen weekend helemaal niets meer.

Vreemde situatie,

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, laat maar...... Jemmig wat een vage situatie. Terwijl ik aan het spelen ben met de instellingen van de Motor en posities komt het signaal opeens terug. Geen idee hoe dat komt want de naaste satellieten op 70,5 en 66 ppst komen wel gewoon sterk binnen.

Het zal wel een raar fenomeen zijn wat ik ook ooit eens heb gehad met de Intelsat op 60 oost. Opeens waren alle aktieve transponders veel harder dan de normale situatie waarin ik er maar een 2tal ontvang van deze vogel. Een 10 minuten later was de signaal sterkte weer als vanouds, misschien waren de heren de zend antennes aan het bij sturen :) geen idee !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 oost Intelsat 904 heeft inderdaad af en toe zulke verrassingen. Transponders die normaal hooguit een paar dB uitslag geven, locken gewoon. Het kan enkele uren duren, maar soms ook dagen of weken.

 

Wat je op 68,5 oost meegemaakt hebt weet ik niet, als die het hele weekend eruit had gelegen, had ik dat wel gemerkt.

Ik heb alleen een paar dagen geleden gehad, dat een transponder een paar uur niet meer wilde locken (12722 V).

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet hvdh, maar het blijft wel vreemd en heb het nooit eerder gehad.

Wat je vertel over de Intelsat 60 oost wist ik niet, het ligt er ook een beetje aan met welke ontvanger ik kijk op dat moment.

Op sommige transponder is de DR HD D16 de winaar qua ontvangst en bij andere de Maxplus 2100+

De enige zender die ik permanent kan bekijken is Rostov-papa

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Podmoskovye lockt nu ook, probeer maar.

9 TV en de drie op 11675V gaan ook met enige regelmaat.

Dat we richting winter gaan (afkoeling) is natuurlijk gunstig. :)

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker zo ! Dus omlaag met de Temperatuur :)

Helaas is het zonet gaan motregenen en stort het signaal van de toch al zwakkere signalen totaal in elkaar.

Ik moet wel bekenen dat met de D16 de signalen met een lage Symbol rate zoals 1500 heel slecht willen locken.

Zolang het een MPeg2 signaal betreft is de Max nog steeds de winnaar.

Zodra het weer het toelaat ga ik nog wat proberen op deze Satelliet.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...