Ga naar inhoud


CD Duo LNB te gebruiken op Malta?


mayya

Aanbevolen berichten

Ik woon op malta en gebruik al jaren Canaldigitaal voor mijn TV ontvangst uit Nederland. Astra 1 altijd goede ontvangst gehad. Maar door het verhuizen van veel zenders naar Astra 3 heb ik een nieuwe M7 HD ontvanger via Canaldigitaal ontvangen. Hier zat ook een nieuwe LNB bij voor Astra1 en Astra3. Deze kop heb ik op de schotel geplaatst volgens de instructie. Astra1 in de klem en daarna het LNB blok onder de juiste hoek gedraaid. Sjabloon was aanwezig. Resultaat Astra1 goede ontvangst. Astra3 GEEN ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mayya, welkom op dit forum.

 

De Duo kop is op Malta niet bruikbaar, de onderlinge afstand is zo geconstrueerd dat deze in Nederland bij gebruik van de juiste schotelmarkt precies op de 2 satelliet posities gericht is

Jij zit dichter bij de evenaar waardoor voor jou gezien de satellieten verder uit elkaar staan.

 

Lees ook eens dit draadje. http://www.sat4all.com/forums/topic/336725-geen-ontvangst-astra-3-op-malta/

 

Daarin staat uitgelegd wat je nodig hebt bij gebruik van een bepaalde schotel.

Wanneer jouw schotel een andere maat heeft zijn er andere onderlinge afstanden te berekenen.

Wanneer je schotel te klein is gaat het ook niet werken, omdat je voor Astra 3 aan de rand van het dekkingsgebied zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mayya,

Kijk hier eens;

http://www.sat4all.com/forums/topic/336725-geen-ontvangst-astra-3-op-malta/

Is dat niet hetzelfde? Toch de 1° posting niet?

Gaat dit niet over hetzelfde?

Kijk dan ook eens op posting 24 & 25

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik kan beoordelen niet, toeval bestaat.

 

Grappig, Malta heb ik een paar keer bezocht voor mijn werk, mooi eiland, best uit te houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, dan zit er dus niets anders op om een grotere schotel met 2 losse LNB's te nemen. Ik heb hier trouwens ook wel eens een 105 schotel met een monoblok, dus astra/hotbird, getest en die ontving beide astra's ook omdat ze iets verder uit elkaar staan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Frans B

 

In best veel situaties is het heel goed mogelijk om een monoblock Astra 19,2 / Hotbird te nemen om daarmee de Astra 19,2 en Astra 23,5 te ontvangen. Het hangt van de maat van de schotel af en waar de schotel staat.


Maar in Malta kun je het wel vergeten. Daar moet op een schotel van 100cm breed de koppen 84mm uit elkaar staan. Dat kan dus alleen maar met twee losse lnb’s.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

 

Ik woon op malta en gebruik al jaren Canaldigitaal voor mijn TV ontvangst uit Nederland. Astra 1 altijd goede ontvangst gehad. Maar door het verhuizen van veel zenders naar Astra 3 heb ik een nieuwe M7 HD ontvanger via Canaldigitaal ontvangen. Hier zat ook een nieuwe LNB bij voor Astra1 en Astra3. Deze kop heb ik op de schotel geplaatst volgens de instructie. Astra1 in de klem en daarna het LNB blok onder de juiste hoek gedraaid. Sjabloon was aanwezig. Resultaat Astra1 goede ontvangst. Astra3 GEEN ontvangst.

Zwak signaal 32%.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ontvangst van Astra3 te krijgen. Schoteldiameter 90cm

Wie kan mij helpen?

 

dit is toch geen toeval volgens mij, buiten de laatste 3 regels.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mayya

 

Kijk eens in Malta welke schotel je daar kunt kopen. Kijk eens naar een schotel van 100cm breed en 110cm hoog of een schotel van 110cm breed en 120cm hoog.


Wat lnb’s betreft zou ik niet bezuinigen op kwaliteit. Koop 2 Inverto Black Ultra’s. Die kun je heel goedkoop in Duitsland kopen en gewoon op laten sturen.


Hoeveel aansluitingen wil je hebben? Twee of vier?


Als je een schotel hebt gevonden, geef dan even de maat op van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten. Dan reken ik de juiste afstellingen wel uit.

Kijk ook even of ze een lnb-houder hebben om er een lnb naast te hangen anders zul je die ook moeten bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...