Ga naar inhoud


TVV Fastscan Astra 3 weg SAB ontvangers.


Yellowmen

Aanbevolen berichten

Dat klopt als ik een fast scan doe met provider tvv heb geen 23.5 zenders en provider cd wel heb een sab titan 2 HD Ik zeg het Voor de scan die ik vandaag heb gedaan was alles normaal na de scan niet meer ik weet dat ze bij tvv aan werken dus ik denk dat het probleem is kan ook verkeerd zijn he ik zal morgen alles nog wel een proberen ps heb alleen een tvv smartkaart Bedankt al iedereen Grts tony

aangepast door Yellowmen
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus de HD zenders van canal digitaal op de 23.5 werken wel en de HD zenders van Tvv op de 23.5 werken niet,wat gebeurt er dan precies als je op een zender gaat staan van Tvv ?

Je bent in het bezit van een geldige smartcard voor Tvv zo ja heb je die er al eens uit gehaald en er opnieuw in gestopt ?

Het lijkt er dus op dat je Tvv smartcard zijn werk niet doet ,heb je al eens een heractivatie gedaan online ?

Meer word er niet meer besproken aangezien je geen smartcard hebt voor canal digitaal doe je dus aan cardshare en dat is verboden ! (Bericht 11)

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heb nog niet gedaan ga het snel proberen en terug een scan doen laat wel iet weten nee nog altijd het zelfde kaart uitgehaald aan en op gezet reset gedaan terug fast scan en het zelfde resultaat gaan nu terug een scan doen op cd en dan heb ik ze wel de 23.5 zenders raar he hij vind gewoon de zenders niet

aangepast door Yellowmen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een scan doet met tvvlaanderen dan vind hij geen zenders of vind hij wel zenders maar je hebt geen beeld op die zenders ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe niet aan kaart share heb maar een originele kaart van tv Vl. Ik zet alleen op fast scan de provider op canaal digitaal en laat hij die zenders maar op de zenders die gecodeerd zijn door cd krijg ik niet door alleen de zenders van tvv. Hij vind gewoon die zenders niet op tv sorry dat hier moet antwoorden kan geen berichten meer plaatsen

aangepast door Yellowmen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er dan als je een fastscan doet op provider Tvv ,je ziet wel de zenders maar zap je naar die zenders dan blijft het beeld zwart of zie je helemaal geen zenders in de lijst van Tvv ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Sinds de aanpassingen van gisterenmorgen, heb ik geen beeld meer van Astra 23.5

Schijnbaar is de aanpassing niet goed uitgevoerd of is er een stuk niet aangekomen.

 

Ik reset naar fabriekinstellingen, en doe nieuwe fastscan, alle satellieten tv vlaanderen ( 19.2-28.5-13) worden gescand BEHALVE de 23.5. Ik vind in de lijst geen enkele zender van de Astra 23.5 terug ( mijn lijst begint bij VIER) en dat is het.

Sab Titan raadt mij aan om de fabrieksreset nogmaals te proberen, en te fastscannen.  Zelfde resultaat.

 

Merkwaardig : als ik fastscan Canaal Digitaal HD doe , dan scan hij de Astra 23.5 WEL, krijg dan lijst zenderlijst CD en kan daar bv Een HD, Canvas HD , Nederland 1-2-3 HD bekijken..

 

Hoe krijg ik dit goed, of is het wachten op Godot (tvvlaanderen)???

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor ontvanger heb je?

Ook een SAB Titan?

 

In dat geval lijkt de nieuwe fastscan lijst niet te werken en zal je inderdaad moeten wachten op een gecorrigeerde lijst.

 

Tot die tijd kan je de Canaldigitaal lijst gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier met zowel de Titan 1 3660 als met de Xfinder, met de Xfinder heb ik dan een blindscan gedaan, daarmee alles ok.

Voor de Sab is het even wachten, wel werkt daar soms de auto Disecq niet naar behoren, nog nooit echt tevreden geweest met Sab, de Ultimate staat hier in de kast, werkt zeer slecht met 8PSK, en support kan je naar fluiten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Sab Titan 1 3660 ook een blindscan gedaan, alle zenders werken nu, wel eerst alle instellingen (diseqc....) zelf goed zetten. Bij Sab geeft niemand thuis, zoals gewoonte.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAB heeft ondertussen nieuwe software beschikbaar voor de Titan om de TV-VL Fastscan naar behoren te laten werken.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stond gisteren in TotaalTV:

 

SAB herstelt werking fastscanzenderlijsten HD-ontvangers

 

Decoderfabrikant SAB heeft de werking van de fastscan-functie van haar HD-satellietontvangers via een update hersteld. Er waren problemen met de fastscanzenderlijst van TV Vlaanderen.

Deze week bracht de Vlaamse tv-aanbieder een nieuwe zenderlijst uit. Omdat hier enkele wijzigingen waren doorgevoerd, ondervonden bezitters van SAB HD-satellietontvangers hinder na het inladen van de nieuwe zenderlijst. SAB heeft binnen 48 uur de problemen weten te verhelpen. Hiervoor dient de eigenaar van een SAB HD-satellietontvanger wel nieuwe firmware in de ontvanger te laden. Dat kan door de nieuwe firmware op een USB-stick te zetten en deze in de ontvanger te plaatsen. De nieuwe firmware kan gratis via www.sabsatellite.nl worden gedownload.

 

CanalDigitaal geen probleem

 

CanalDigitaal-klanten die een HD-satellietontvanger van fabrikant SAB gebruiken hebben geen last van problemen met de fastscanzenderlijst. Wel wordt CanalDigitaal-klanten aangeraden de nieuwe firmware ook in de ontvanger te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...