Ga naar inhoud


Vreemd probleem DM500-C


Greatone
Ga naar oplossing Opgelost door muppet,

Aanbevolen berichten

Ik had nog een oude DM500-C liggen welke ik aan mijn ouders heb gegeven voor hun slaapkamer.

 

Gisteren heb ik hem aangesloten en loop nu tegen een vreemd probleem aan.

 

Als ik de signaalkabel (Ziggo) aansluit op de DM500, dan hebben de overige tv's in huis opeens minder signaal en dus slecht beeld. Een antenneversterker beidt geen verbetering.

 

Ben nooit eerder tegen dit probleem aangelopen, iemand die er ervaring mee heeft waar dit aan zou kunnen liggen?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zit er wel een goede splitter tussen de overige aansluitingen en de slaapkamer?

Of heeft men eenvoudig kabels parallel geschakeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel loopt via een antenneversterker (waar 4 aansluitingen op zit). Heb ook rechtstreeks vanuit de muur i.c.m. een splitter geprobeerd, maar zelfde resultaat.

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist het volgende geprobeerd:

 

DM500 bij mezelf aangesloten, en zover ik heb kunnen controleren geen problemen gezien qua storingen op mijn tv.

 

Vervolgens heb ik mijn andere dm500C meegenomen naar mijn ouders en aangesloten. Die draait prima zonder storingen. Vervolgens weer de vorige aangesloten, en de storingen

zijn er weer.

 

Nu is de vraag:

 

Waarom bij mij geen storingen, en bij mijn ouders wel? 

 

Extra info:

Omdat er een forumlid is die het nodig vindt om mij op mijn vingers te tikken: De DM500C welke ik in de 2dehands sectie verkoop is een andere dan deze! Als ik iets verkoop en er mankeert wat aan, dan zet ik dat er wel duidelijk bij!

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar:

 

Ik heb de connectoren van de kabels vervangen voor nieuwe en het probleem is verholpen!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dat kan gebeuren.

Als je de oude connectoren nog gebruikt wat toch nog vaak het geval is wil de contra stekker (Vrouwtje) nog wel eens ruimte op het busje hebben dit wil wel verholpen worden door er even met een punt tang dit busje aan te knijpen.

Maar mooi dat het verholpen is het was dus toch een signaal probleem.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad blij dat het verholpen is! Hiermee gelijk de vraagtekens weggenomen waarom het bij mij thuis wel goed ging. Weet ik in ieder geval dat mijn connectoren nog goed zijn  :P

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...