Ga naar inhoud


Dreambox streamen op Android tablet


maddog1558

Aanbevolen berichten

beste sat4all,

 

In mijn woonkamer heb ik een dm500S en wil die graag streamen op mijn android tablet zodat ik overal in huis tv kan kijken. Ik heb Kodi geinstalleerd op mijn tablet en geprobeerd via enigma tv add on het te streamen maar het kan geen verbinding maken met de dreambox. Kunnen jullie mij verder helpen?

 

Groeten , Peter

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


dit kan ook met dreamdroid maar zover ik weet werkt dit alleen op samsung telefoons maar je kan het eens proberen

verder zal je in je router eerst poort 80 moeten openzetten anders werkt het nooit en heb je geen verbinding/stream tussen dreambox en rest netwerk

aangepast door breaker
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kan ook met dreamdroid maar zover ik weet werkt dit alleen op samsung telefoons maar je kan het eens proberen

verder zal je in je router eerst poort 80 moeten openzetten anders werkt het nooit en heb je geen verbinding/stream tussen dreambox en rest netwerk

Dreamdroid werkt bij mij ook op een Huawei met Android versie 4.2.

Die poort hoef je alleen open te zetten als je van buiten wilt kunnen streamen maar dan heb je wel een flinke bandbreedte nodig, dus afhankelijk van je upstreamsnelheid bij het thuisnetwerk (waar je Dreambox staat) en afhankelijk van de downstreamsnelheid op de plek waar je dan bent (mobiel internet of ander WiFi).

Heb je niet genoeg bandbreedte dan heb je een oplossing nodig die de stream kan transcoderen. De DM500 kan dat niet.

Kodi heb ik nog niet uitgeprobeerd aangezien Dreamdroid al voldoet voor mij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dreamdroid geinstalleerd op mijn tablet (android 4.4) maar dreamdroid streamt niet. Ik heb geprobeerd via profielen de ip adressen in te vullen en ik heb de poorten (80 en 8001) geopend maar het lukt niet.

 

Je zal wel bedoelen dat DreamDroid geen stream ontvangt/weergeeft. Je Dreambox streamt. Maar dat terzijde...

 

Heb je wel verbinding met je Dreambox? Via Menu en dan onderaan het derde symbooltje van links een profiel aanmaken. Standaard login is root en standaard wachtwoord is dreambox (dacht ik).

Heb je op een browser wel de webinterface als je in de adresbalk het ip-adres van je Dreambox intypt?

Kan zijn dat je in het menu van de Dreambox nog e.e.a. vrij moet geven maar ik dacht dat dit standaard aan stond, kan weer veranderd zijn natuurlijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verbinding met de dreambox. Bij profielen heb ik bij connection de ip van mijn dreambox gezet. logingegevens ingetoetst. en ip adres van stream daar heb ik ook ip van dreambox ingetoetst. Bij connection poort 80 en stream 8001. Heb ik alles goed ingevuld? Dreamdroid geeft aan "not found''. Ik heb wel de webinterface als ik het ip van mijn dreambox intoetst er staan twee balken waar ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Ik vul root en dreambox in maar inloggen lukt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verbinding met de dreambox. Bij profielen heb ik bij connection de ip van mijn dreambox gezet. logingegevens ingetoetst. en ip adres van stream daar heb ik ook ip van dreambox ingetoetst. Bij connection poort 80 en stream 8001. Heb ik alles goed ingevuld? Dreamdroid geeft aan "not found''. Ik heb wel de webinterface als ik het ip van mijn dreambox intoetst er staan twee balken waar ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Ik vul root en dreambox in maar inloggen lukt niet

 

Het inloggen lukt WEL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inloggen lukt WEL.

Dus DreamDroid maakt wel verbinding maar streamen lukt nog niet?

En als je het streamen via de webinterface probeert?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als het niet lukt, verwijder dan de app en instaleer hem terug.

 

Ik heb ook al eens problemen ondervonden maar na een nieuwe installatie werkte alles weer normaal.

 

mvg.

 

Ps je hebt toch spelers op je toestel staan die de stream kunnen afspelen?

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het streamen via mijn pc lukt nu wel. Ik heb de inloggegevens van de dreambox gereset en kan nu inloggen op de webinterface.

De fout was deels de inloggegevens. Ik heb geprobeerd via Kodi via video -> files -> Add-videos -> Browse -> Add netwerklocation -> Protocol tuxbox client -> IP-adres intypen dreambox ->  Username en password invullen -> OK.

Dan verschijnt er een map met boeketten. Zo kan ik nu wel met kodi streamen maar niet met dreamdroid. Maar goed nu lukt streamen op mijn tablet (Kodi) en heb ik dreamdroid niet nodig. Nog bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kan ook met dreamdroid maar zover ik weet werkt dit alleen op samsung telefoons maar je kan het eens proberen

verder zal je in je router eerst poort 80 moeten openzetten anders werkt het nooit en heb je geen verbinding/stream tussen dreambox en rest netwerk

Dreamdroid werkt op alle android toestellen, op acer, HTC, samsung ( tablets of op telefoon ), op mijn Android stick ( Mini XNeo, aangesloten via HDMI op mijn televisie ).   Maar niet op producten van apple ( iphone, ipad ).

Andere foute aanname is jouw suggestie op poort forwarding, is helemaal niet nodig. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Port_forwarding) En is in dit geval erg ongewenst.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.reichholf.dreamdroid&hl=nl

http://dreamdroid.org/faq/

 

Bovenstaande linken gelezen, dan is dreamdroid niet geschikt voor jouw dreambox 500S. ( = enigma 1 dreambox, geen enigma 2 )

Waneer je echter dreambox 500HD hebt, dan werkt het wel, uiteraard moet de instellingen van je dreambox ( ook de streampoort en IP nummer ) overéén komen, wat je in de app dreamdroid insteld. ( Dus geen poortforwarding nodig )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...