Ga naar inhoud


meerdere vragen mbt dreambox instellingen DM500S


RogerB

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox 500S, een paar jaar geleden overgestapt op een ander systeem, maar dat bevalt niet en ik ga terug naar DM, ben nu aan het kijken voor 2 a 3 DM800PVR boxen maar voor als nog wil ik de DM500S (en) weer even instellen gezien ik vanmiddag of morgen een triple LNB op het dak ga zetten.....

 

nu was ik ter voorbereiding aan het kijken hoe ik e.e.a. instel...

 

is het correct dat ik onder instellingen(6), Satellieten en transponders, satellietconfiguratie het volgende in stel: ( kan alleen 2 of 4 satellieten kiezen, niet drie)

1) Astra 19,2E                              DiSEqC AA

2) Astra 3A/1D 23,5east               DiSEqC AB

3) Astra 2/Eurobird 1 28,2 east    DiSEqC BA

4) willekeurige satelliet kiezen      DiSEqC BB

 

zoniet, wat moet ik er dan wel voor instellen?

 

Dan moet ik op een of andere manier zenderlijsten downloaden in de box, hoe werkt dat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal wel gek zijn om nu nog DM800-SE te kopen. Veel te duur voor veel te weinig. Je kunt beter gaan voor VU+, Xtrend. De helft van de prijs, bijna 2 keer zo snel. Prima onder o.a. Openpli en OoenATV. Bouwkwaliteit net zo goed (of slecht) als van de Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop geen linux dreambox meer zonder ci slot. Opteer voor een linux die onoficieel ci+ modullen ondersteund.

Je moet maar meemaken dat je een zender wil zien via nano01, en je staat daar.

Denk even na, als je toch vernieuwd of je enigszins naar 4K wil gaan. Zo'n tv is nog niet nodig, maar mocht je bij enkele jaren een neieuwe moeten kopen die UHD is, dan is je ontvangstsysteem er al klaar voor.

Maar een dm500,800, niet meer aan beginnen, tenzij je ze vindt voor een appel en een ei, bvb 30€ of zo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhhh okeeee.... geen DM800 dus....prijs ligt tussen 80 en 200 euro das blijkbaar te veel dus (die 200 vond ik ook al te hoog ;-) )

 

 

pfffft  heb helemaal geen idee meer wat ik moet.... heb twee jaar terug de gok genomen met een vyzion maar dat is het ook niet....

 

ga maar eens zoeken waar op het forum ik advies kan inwinnen zonder in het verkeerde forumdeel te zitten ;-)

aangepast door RogerB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan praat je zelfs over een clone DM800. Een echte kost €369 tot €429!!!

Een net zo goed werkende VU+ of Xtrend tussen de €139 en €179,- en die is dan wel echt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die met garantie tot de grens?

Daarvan hebben we er op dit forum ook al een paar voorbij zien komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...