Ga naar inhoud


SAB Titan 1 3606, iemand ervaring mee?


magielsr

Aanbevolen berichten

Mijn +10 jaar oude satelliet ontvanger (Ferguson) eindelijk vervangen en wel door een SAB Titan 1 3606. Gisteren binnen gekrgen en mijn eerste indrukken zijn positief: goede handleiding, installatie automatisch, prettig geprijsd. Enig minpuntje tot nu toe: de wel erg felle rode LED aan de voorzijde :-)

Ik ben slechts een eenvoudige gebruiker. Wat is de mening van de heren experts op dit forum over dit apparaat? Ben erg benieuwd!

Ook heb ik reeds enige posts (hier en elders gelezen) over het upgraden van de firmware. Enige tips hierover?

 

aangepast door Michel
onduidelijke titel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Firmware upgraden kan via de site van SAB: http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-titan

 

Of je kan gaan voor alternatieve Firmware die nieuwe mogelijkheden biedt: http://www.dvbstand.com/cat.php?mark=1

 

Onlangs was het nodig te updaten omdat CD/TVV hun fastscan had gewijzigd, en Sab ontvangers er niet mee overweg konden, een nieuwe firm loste dat al vlug op.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOE KUNT U DE HOMESHARE INSTELLEN MET DE SAB TITAN.pdfVoor zover mij bekend (correct me if I'm wrong!) ondersteunt de SAB alleen een CCCam client. Een losse CCCam kun je volgens mij niet plaatsen. Hij zit gewoon in de images 'gebakken'. Je kunt er dus prima een CDS/TVV kaart mee gebruiken of als lokale share een server opgeven. aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy,

 

Nog een vraag over de update via USB van de Titan: er worden 4 mogelijkheden gegeven, welke te kiezen? Ik heb zelf nog geen kanalenlijst gemaakt, dus als dat wat er nu staat, die in de war komt, geen probleem. In de handleiding worden alleen de 4 mogelijkheden aangegeven en niet welke te kiezen in welke situatie. 

Eerste positieve ibndrukken zijnalleen nog maar bevestigd: prima apparaat voor een prima prijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

U stelt de vraag welke van de 4 kiezen via een usb upgrade, daar moet je volgens mij de gewenste versie uit kiezen, passend bij de mogelijkheden die je wenst.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy,

 

Mijn vraag was welke mogelijkheid je moet kiezen: Software, Channellist, Software + Bootloader of SW + Kanalenlijst. "Alles is simpel" raadt aan software + bootloader.

Als je de kanalenlijst ook laadt, vervangt deze dan de met bloed, zweet en tranen zelf gemaakte lijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste magielsr,

 

Jouw (onduidelijk betitelde) vraag was of er mensen ervaringen hadden met deze receiver. Specifiek vragen over deze receiver stel je steeds in een nieuw topic met een duidelijke titel.

Gelieve dit topic tot ervaringen te beperken en er geen specifieke vragen in te stellen.

 

 

5. Vragen stellen? Kies de juiste methode - Wees duidelijk met je vraagstelling en onderwerptitel
Wij houden dit board graag netjes. D.w.z. dat wij niet gediend zijn met mensen die hun berichten duidelijk in een verkeerd forum plaatsen of hetzelfde bericht meerdere keren in verschillende forums plaatsen. Neem niet het onderwerp van een ander over door in zijn onderwerp een nieuwe vraag te stellen die weinig of niets met het onderwerp te maken heeft. Heb je een vraag, open dan zelf een nieuw onderwerp met een duidelijke onderwerptitel. Onderwerptitels plaatsen in de aard van "even een vraagje", "help mij", "satelliet", "advies" of "is dit wat" gaan nergens over en zijn er de oorzaak van dat mensen niet meer de mogelijkheid hebben gericht te zoeken naar bepaalde berichten. Geef in de onderwerptitel dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat! B.v. "Voeding probleem Xtrend ET-9000" is beter dan enkel "Xtrend probleem" in de onderwerptitel te vermelden. Door een duidelijke onderwerptitel blijft het board overzichtelijk.
Het is even belangrijk om leden die jou geholpen hebben met jouw vraag of probleem, dit als afsluiting van het door jouw geplaatste bericht even te laten weten. Het is niet prettig als leden de moeite nemen om je uitgebreid te helpen en dan vervolgens niets meer van je horen.

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies meestal voor software, dan blijft je kanalenlijst op hun plaats,anders wordt een standaard kanalenlijst geplaatst en ben je alles kwijt, bootloader nog niet nodig gehad.

Verder doe ik enkel fastscan op deze ontvanger, je kan altijd backuppen naar usb voodat je begint, ka je zo terug naar de vorige situatie.

 

Ik gebruik wel emu versie in verband met cccam die verbinding maakt met de Linux ontvanger hier waar de kaart inzit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel, heb je software en kanalen lijst draaien. Komt er nieuwe software uit, dan backup je de oude versie die er in zit. Daarna nieuwe software er in bootloader en software. Dan uit de backup van de vorige versie settings of kanalenlijst of bijde in 1x. Upgrade van usb staat in het menu.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mijn weten zal ook bij wijziging van de fastscan lijst door cd, de sab gewoon bij een zoek opdracht de kanalen weer vinden .

Verstandig is het om dan eerst de ontvanger in fabrieks instelling te zetten en dan pas weer te zoeken.

Je kunt bij deze ontvanger ook in de fast scan lijst de zenders verplaatsen etc.

Kortom eigenlijk meer mogelijkheden en goedkoper dan een M7 zie geen nadelen aan de ontvanger.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ontvanger in een vakantiewoning. Behalve de trage opstart werkt deze goed tot zeer goed.

Upgrade van firmware is vlot via usb.

 

Bij de laatste opstart (na 2 weken stilstand zonder stroom) had ik op de kanalen van TVV enkel klank, geen beeld. Eventjes overgeschakeld op een FTA zender, daarna terug naar TVV en probleem was weg: opnieuw beeld en klank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...