Ga naar inhoud


Wat is het probleem: Multytenne, SAB titan of de verbindingskabels?


magielsr

Aanbevolen berichten


Ja ik lees het goed beste pollegazon.
Op je thuisadres kun je terug vallen op Telenet en je kijkt hoofdzakelijk naar de Engelse zenders.
Ik wil je nog wel eens horen als je hoofdzakelijk naar de Astra 23,5 kijkt en nergens anders op terug kunt vallen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kocht ik een grotere schotel, meteen :)

 

Anderzijds is het niet zo dat de multy ondermaats presteert. Als ik de verhalen hoor van andere recreanten in mijn vakantiedomein die de standaard tvv-schotel hebben, krijgen zij minstens evenveel uitval bij zware buien en kunnen zij meestal niet terugvallen op de 28 astra, waar ik zo goed als nooit beelduitval heb geconstateerd. Misschien moet tvv er dus bij vertellen dat hun schotel niet geschikt is voor hun eigen satsignaal ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kocht ik een grotere schotel, meteen :)

 

Anderzijds is het niet zo dat de multy ondermaats presteert. Als ik de verhalen hoor van andere recreanten in mijn vakantiedomein die de standaard tvv-schotel hebben, krijgen zij minstens evenveel uitval bij zware buien en kunnen zij meestal niet terugvallen op de 28 astra, waar ik zo goed als nooit beelduitval heb geconstateerd. Misschien moet tvv er dus bij vertellen dat hun schotel niet geschikt is voor hun eigen satsignaal ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg al sinds dat ze zijn over gegaan van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5 dat een schotel van 60cm te weinig regenreserve heeft. Een schotel van 70cm breed vind ik het minimum.

Tja, de Astra 28,2 ontvang je al op een natte vinger dus ook met een Multytenne.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze thread kan, naar de bescheiden mening van de starter, wellicht afgesloten worden. Ik heb een SAB Titan Combo 3 HD gekocht. Na een vlottte installatie procedure (bijna gelijk aan de vorige SAB) werkt alles weer als vanouds. Alleen het helse karwei van mijn meest bekeken zenders naar vooraan in de lijst verplaatsen, moet ik nog gaan doen. Is daar wellicht een slimme manier voor i.p.v. individueel iedere zedner 'opschuiven'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Sprietje, dat is niet wat ik bedoel. Ik wil (als voorbeeld) de Duiste zender RBB HD (die nu ergens op nummer 595 staat), naar nummer 001 verplaatsen, de volgende voorkeurszender (bv ITV, naar plaats 002). Per stuk is dit een heidens werk, dus vroeg ik me af of er misschien een simpeler manier was. Maar wederom bedankt voor reactie en meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij staat op de SABsatellite website gewoon een channel editor, waarmee je het dan via je PC kunt doen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch sterk dat de SAB Titan Combo 3 HD geen mogelijkheid heeft om een favorietenlijst te maken, ik denk zelfs meerdere. Daar kun je ze toch in de volgorde zetten die je wilt?
Met meerdere favorietenlijsten kun je bijv. kiezen voor alleen maar nieuwszenders, alleen maar sportzenders, alleen maar muziekzenders enz.
Hoe mooi wil je het hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33: Ik heb deze ooit gezien, maar het gebruik ervan is mij een raadsel, geen flauw idee. Heb jij ergens een manual cq. een tip?

Sprietje: ik heb niet gezegd dat het niet kan, maar dat het een hels karwei is, waarvoor wellicht een slimmere oplossing zou bestaan. Misschien heeft de tip van A33 deze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hels karwei? Je gaat naar de hoofdlijst en daar kies je de zenders welke je in de favorietenlijst wilt hebben. Daar zet je ze nog even in de gewenste volgorde en klaar ben je. Hoe lang ben je daar nu mee bezig. Dat gaat sneller dan boodschappen doen. En deze lijsten bijwerken kost bijna helemaal geen tijd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@magielsr:

 

Wellicht staat er een gebruiksaanwijzing ergens op hun website, maar dan bij een andere ontvanger of zo.

Ik zou zeggen: stuur gewoon even een mailtje met die vraag over dat pogramma naar sabsatellite.

Mijn ervaring is dat zij graag goede service verlenen. En zo hoort het ook! :) :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...