Ga naar inhoud


Blokjes op 19,2E?


ringlord
Ga naar oplossing Opgelost door jan72,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En ander fenomeen dat om exact 22h00 plaats vindt is de overschakeling van dag tarief naar nachttarief in de electriciteits distributie.

Om alle meters om te schakelen verstuurd de netbeheerder een electronisch signaal via de stroomkabels naar alle meters.

 

Kan dit geen interferentie veroorzaken?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ander fenomeen dat om exact 22h00 plaats vindt is de overschakeling van dag tarief naar nachttarief in de electriciteits distributie.

Om alle meters om te schakelen verstuurd de netbeheerder een electronisch signaal via de stroomkabels naar alle meters.

 

Kan dit geen interferentie veroorzaken?

 

Willy

 

Dan zou dat ook in zo in Spanje moeten zijn. Wimo01 kan daarop antwoorden. Geen idee of ze daar ook dag/nacht tarief hebben (en om welk uur dat daar overschakelt).

 

Dit zou dan trouwens een eenmalige storing moeten zijn en niet gedurende 1 minuut af en toe een verstoring.

aangepast door bunbun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar vroeger niet op gelet dat er storingen zouden zijn maar door het lezen van dit topic heb ik dan maar zelf eens gekeken of ik dat ook had en inderdaad. Ik heb dat dan ook gemeld hier.

Normaal kijkt mijn vrouw naar TV s'avonds maar dat is dan één of Vtm dus weet ik ook niet hoelang dit eigenlijk al gaande is.

Nu, zoals gemeld was er gisteravond toen ik effe overschakelde niets te zien van storing.

Bij mijn weten is er hier bij ons in Spanje ook dag & nachttarief en dat begint om 22.00 - 12.00 wintertijd en 23.00 - 13.00 zomertijd.

Maar of dat bij mij ook de reden zou zijn van die storing weet ik niet maar ik betwijfel dat toch.

Als iemand hier meld dat hij dat met de camper ook heeft in Frankrijk zodus.

Nu, ik blijf het wel opvolgen maar als ik het vandaag nog heb ga ik toch maar eens een klappeke doen met die schotel wie weet :grin:

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gisteravond nog gauw overgeschakeld naar Vier en ook niets meer gemerkt van storing.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He,

Deze voormiddag stipt 11.30 storingen op Radio 2,

Onmiddellijk overgeschakeld naar Tv op VIER en inderdaad daar ook nog bezig. Duurde iets minder als 2 min.

 

Ik moet er bij wel bij vermelden dat ondanks de titel van dit topic spreekt over ''Blokjes'' deze bij mij niet te zien zijn maar zijn meer zo iets als een schokkerig beeld.

Radio 2 zit trouwens ook op die (beruchte) freq. 12722

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

ik had ook last van een "gestoord beeld" op de zenders VIER,  2BE, en (wellicht ook VIJF) 

Ik heb de triple lnb wat meer skew gegeven, en hierdoor kon ik de S/N ratio een 5-tal procenten hoger krijgen op deze transponder

Nadien geen problemen meer ondervonden.

Maar ik weet niet of het door mijn ingrijpen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje87 schrijft dat het om 20h00 de overschakeling plaats vindt van het dagtarief naar het nachttarief. Ik neem aan dat dat in België is. In Nederland althans in Brabant en Limburg kennen we twee overschakelingen.

Het hoge- en lage tarief schakelt om om 21h00, het dag- en nachttarief schakelt om om 23h00.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook last van een "gestoord beeld" op de zenders VIER,  2BE, en (wellicht ook VIJF) 

Ik heb de triple lnb wat meer skew gegeven, en hierdoor kon ik de S/N ratio een 5-tal procenten hoger krijgen op deze transponder

Nadien geen problemen meer ondervonden.

Maar ik weet niet of het door mijn ingrijpen is...

Absoluut. De skew correct instellen maakt het verschil tussen last hebben van blokjes of geen last meer.

Storingen op een bepaald uur zijn typisch voor een foute skew.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk of dit overschakelen (signaal van de energieleveranciers) hier iets mee te maken heeft.

 

Maar het is een hoogfrekwent signaal op de stroomkabel.  Normaal moet die netjes weggefilterd worden in de electriciteitsmeter.

Een hoog frekwente signalen kunnen storingen veroorzaken in electronische apparaten.  Denk maar aan de DECT telefoon.

 

Maar wat als dat wegfilteren niet goed gebeurt?

 

Willy

 

PS:  In België is het overschakelen voorzien om 22h00 (niet 20h00).  Maar er zijn ook enkele providers die om 21h00 overschakelen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut. De skew correct instellen maakt het verschil tussen last hebben van blokjes of geen last meer.

Storingen op een bepaald uur zijn typisch voor een foute skew.

 

Wel raar. Niks gewijzigd en de problemen zijn plots weg.... Al 3 dagen op rij geen problemen om 22u, voordien gedurende een week stipt om 22u problemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook geen storingen meer waargenomen. Ik weet niet of de HEEL boze telefoon naar de helpdesk er iets mee te maken heeft (daar beweerden ze dat mijn schotel TE juist afgesteld stond, en dat ik hem slechter moet afstellen, en dat ze niets zouden ondernemen omdat ze toch de enige zijn die de Vlaamse zenders uitzenden - een mens zou voor minder boos worden). Blijkbaar was ik niet de enige met klachten die dag. Enfin, sindsdien geen storing meer. Een klant moet niet alles over zijn kop laten gaan, he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...