Ga naar inhoud


behoorlijk verschil in ontvangstkwaliteit channel 5 gedurende de dag


hhh

Aanbevolen berichten

Nu de omschakeling van de engelse zenders dichterbij komt let ik wat meer op de ontvangstkwaliteit van de engelse zenders. Ik dacht dat channel 5, de zender genaamd 8900 en bbc1 schotland hd en bbc1 wales hd en bbc4 hd al zijn omgeschakeld. Bij deze zenders heb ik een behoorlijk verschil in ontvangstkwaliteit. Overdag vandaag om 7.00 uur ongeveer 65%, om 9.00 uur 70% en dit kan oplopen tot ongeveer 75% maximaal. Gisteravond rond 22.00 uur echter 50-55%. En dit niet alleen gisteravond maar heb ontvangstverschil overdag en s'avonds veel vaker opgemerkt. Channel  5 als sd zender is dan probleemloos te ontvangen maar zag gisteravond dat de andere zenders blokvorming en soms geen ontvangst hebben. Heb een visiosat bisatellite schotel en inverto black premium lnb. Ontvanger is een rebox 9000. Omgeving Veendam Oost-Groningen. De ander engelse zenders als itv 1 en bbc 1sd ongeveer 82% op hetzelfde moment. En ook bbc 1 hd london op ongeveer 80%. Is dit normaal of moet ik me zorgen maken wat betreft de ontvangstmogelijkheden van de engelse zenders na de omschakeling. Zo ja is een andere schotel of andere lnb dan misschien een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke afmeting heeft jou schotel !

ik denk dat je hem toch nog wat beter moet uitrichten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft met de atmosfeer te maken en ook temperatuur.

Voorbeeld van mij in Turkije, Ketnet/op 12 van VRT, valt ´s avonds compleet weg om ´s morgens weer met zeer goed signaal

terug te komen.

Dit gebeurt ook met sommige Duitse zenders, waaronder hr Fersehen SD & HD en de zenders op zelfde frequentie.

GOED afstellen van schotel is natuurlijk heel voornaam.

Helpt dat niet, een Inverto single of duo Black Ultra LNB kan wonderen doen, en/of i.c.m. grotere schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga dat denk ik in het weekend testen met een schotel  merk x van 60 cm breed  66 cm hoog,

lnb merk x

op dreambox 800SE ,en zal kijken hoeveel signaal ik dan heb op die zenders op 28.2°E

ps ik maak ook foto's

 

op mijn triax 110tds heb ik wel +-95%

nu op channel 5 100%

nu op channel 5 hd 90%

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontvanger is een rebox 9000.

Het hoeft er niet mee te maken hebben, maar houdt dit eens in gedachte.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hhh

 

Zoals je weet zit de zender Channel 5 al sinds ruim een jaar op de Astra 2F. Deze heeft een hele strakke beam en deze beam is vergelijkbaar met de beam die de Astra 2E heeft die in februari actief gaat worden.

Zoals je ook kunt zien op de footprint van de Astra 2E is dat die ook ten zuidoosten van Engeland nog goed te ontvangen is tot ver in Frankrijk toe, zie bijlage 1 maar in Oost Groningen minder.

Een Visiosat Bisat geeft maar 37dB versterking bij 11,760GHz. Dat is gelijk aan een Triax 78, een 70cm-schotel dus. Dat zou voor Oost-Groningen voldoende moeten zijn als de schotel goed uit is gericht.

Heb je de skew van de Astra 28,2-lnb wel op -8 graden staan?

post-60869-0-43089000-1389884424_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje ik hou de situatie in de gaten! Als de omschakeling naar 2E geweest is en de problemen blijven is het dan beter om een triax schotel te nemen? De skew weet ik niet de installatie is door een satellietbedrijf afgesteld en daar heb ik wel vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 2F was de eerste satelliet waarin de nieuwe computertechnieken zijn gebruikt om de footprints nog beter te kunnen bepalen. Hierbij is niet alleen het reliëf van de hulpreflector berekend maar ook het reliëf van de hoofdreflector.

Deze techniek zal voor de Astra 2E dus niet anders zijn dan voor de Astra 2F en daarom kun je al sinds een jaar bepalen of de triple-lnb een goede oplossing is om in het oosten van het land de Astra 1, 2 en 3 goed te kunnen ontvangen.

Ik hoop dat Inverto zijn huiswerk al gedaan heeft en in maart 2014 met een triple-lnb op de markt komt voor een 80cm-schotel zodat deze ook tot in Zwitserland geschikt is om de Astra 1,2 en 3 met een triple-lnb op een 80cm-schotel prima te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga dat denk ik in het weekend testen met een schotel  merk x van 60 cm breed  66 cm hoog,

lnb merk x

op dreambox 800SE ,en zal kijken hoeveel signaal ik dan heb op die zenders op 28.2°E

ps ik maak ook foto's

 

op mijn triax 110tds heb ik wel +-95%

nu op channel 5 100%

nu op channel 5 hd 90%

zo ik heb effe die oude schotel merk x van 60 cm breed  66 cm hoog

nu heb ik hem op die zenders die jij aangaf afgesteld en mijn signaal gaat tot 100%

als het straks donker is zal ik een foto maken (de zon schijnt nu in het scherm)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu op channel 5 hd 76% met deze schotel 

channel 4HD ook heel goede ontvangst +-100%

maar ik heb natuurlijk geen beeld is niet fta,zie hier wel ondertiteling

de sd zenders lopen tot +-100%

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...