Ga naar inhoud


behoorlijk verschil in ontvangstkwaliteit channel 5 gedurende de dag


hhh

Aanbevolen berichten

Na aanleiding van mijn schrijven:

“Ik hoop dat Inverto zijn huiswerk al gedaan heeft en in maart 2014 met een triple-lnb op de markt komt voor een 80cm-schotel zodat deze ook tot in Zwitserland geschikt is om de Astra 1,2 en 3 met een triple-lnb op een 80cm-schotel prima te ontvangen is.

Schreef erwinnaar:

“Is daar sprake van Sprietje of is de wens de vader van de gedachte wat betreft die inverto voor 80 cm?

 

Inverto is al geruime tijd bezig met triple-lnb’s voor 85cm-schotels, zie:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=262&cat=66

Het betreft een triple-lnb voor de ontvangst van de 13°E+16°E+19.2°E

Het zou me dan ook niet verbazen dat ze voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 ook bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier sprietje

 

post-41606-0-14276400-1390055960_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb er eens een oude nokia lnb opgezet 

en het signaal is met deze geen verschil,dus de oude lnb scoort heel goed 

vanavond als het niet regent maak ik foto van het signaal, nu gaat dat niet helaas 

dus een goede afstelling is heel belangrijk ,neem gewoon je tijd ervoor zou ik zeggen

de vlakke schotel was ook heel goed in het signaal

post-41606-0-25520100-1390056159_thumb.jpg

post-41606-0-67847900-1390056176_thumb.jpg

attisat fl500.bmp

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je het kunnen pakken sprietje

Channel 5 HD?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste smetje.

Topicstarter hhh schrijft:

Nu de omschakeling van de engelse zenders dichterbij komt let ik wat meer op de ontvangstkwaliteit van de engelse zenders.

 

Verder schrijft hij:

“Channel 5 als sd zender is dan probleemloos te ontvangen maar zag gisteravond dat de andere zenders blokvorming en soms geen ontvangst hebben.

 

Met andere woorden, hij maakt zich zorgen over de ontvangst van de Astra 2E die over enkele weken in bedrijf komt en die dezelfde footprint heeft als de Astra 2F die al een jaar in bedrijf is en waar Channel 5 SD op zit.

Wat heeft Channel 5HD die op de Astra 2A South-beam zit nu met zijn zorgen te maken die op een heel andere satelliet zit met een totaal andere footprint? 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de afgelopen 4 dagen de ontvangstkwaliteit van channel 5 en zender genaamd 8900 bekeken.

Om 8.00 rond 77%.

Om 12.00 rond 81%.

Om 16.00 rond 81%.

Om 22.00 rond 72%.

Dus 's avonds ongeveer 10% minder dan overdag. De waarde van 55% die ik vorige week heb gemeten niet meer voorgekomen lag waarschijnlijk aan slechte weersomstandigheden. Begrijp alleen nog steeds niet het grote verschil tussen overdag en 's avonds. 72% of zelfs 60% zal wel geen probleem opleveren voor de ontvangst van de engelse zenders in de toekomst als ze zijn overgeschakeld. Ben alleen benieuwd of iemand een verklaring heeft voor het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een aantal factoren die meespelen.

 

Afgelezen waarde signaal = gewenst signaal + ongewenst signaal (ruis)?

Vochtafzetting op schotel en LNB?

Temperatuur/drift LNB?

Propagatie, absorptie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhh, welk merk en type lnb is dat waar je dat verschil mee meet?

 

En beste mensen, ga nu geen zenders zitten vergelijken die door een andere satelliet en met een andere beam worden uitgezonden want dat kun je natuurlijk nooit vergelijken.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze dacht ik dat het was  inverto black premium lnb  

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje:

Inderdaad de inverto black premium lnb,  voor schotelconfiguratie zie topic start. En het gaat inderdaad om de engelse zenders die al op 2f zitten. Op de engelse zenders die op 1N zitten heb ik ook iets hogere waardes en niet die schommelingen over de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hhh

 

Ook ik heb de afgelopen dagen eens gekeken naar de ontvangstkwaliteit van Channel 5 op de Astra 2F.

Ik heb dat bewust gedaan met de kleine Multytenne-schotel.

Ik heb waardes gemeten tussen de 67 en 80% signaalkwaliteit maar heb geen enkele relatie kunnen leggen tussen bepaalde tijdstippen op de dag.

Zo had ik 78% om 24 uur maar ook om 16 uur en 13 uur, zelfs 80% om 12uur.

Maar ik had ook 72% om 10uur en om 16 uur en zelfs 67% om 22 uur.

Wat er wel mee te maken had was de hoeveelheid bewolking die er was. Met heel weinig of geen bewolking zat ik tussen de 78-80%. Met veel bewolking of motregen zat ik tussen de 67 en 72%.

Ik kan dus je bevindingen niet staven dat op bepaalde tijdstippen de zender sterker of zwakker binnen zou komen. Van enige blokvorming op sommige momenten heb ik ook totaal geen last.

Misschien is de schotel toch niet helemaal optimaal uitgericht of staat de skew niet goed ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de rand van een footprint van een transponder zul je altijd een lichte fading waarnemen over een periode van 24 uur.

Zit je op de uiterste rand is de fading meer.

De satelliet hangt namelijk nooit perfekt stil op zijn positie, afhankelijk van de stand/aantrekkingskracht van de maan en aarde, zonnewind.

Grote schotels voor bijvoorbeeld uplinks worden daarom continue op positie gehouden.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

Blokvorming heb ik de laatste dagen ook niet meer gemerkt, treedt wsl pas op bij ontvangst van minder dan 55% ( 1 dag gemeten 's avonds en niet bij channel 5 sd). De rest van de waardes komen aardig overeen met die van jou ga er dan ook maar vanuit dat die 55% niet vaak voorkomt..

@ Drs Ijzerbout

Ik zit volgens mij inderdaad aan de rand van de footprint in Noord-oost Groningen. Zou dus een verklaring kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...