Ga naar inhoud


uit de oude doos:


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Leuk!

In het verleden een aantal van deze sets geplaatst.

En heb hier zelf nog zo'n fijne Kathrein (draaibaar) hangen, super materiaal.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

mijn eerste ontvanger was een echostar.

Die kon 99 kanalen ontvangen.

via een gewone antenne roter werd de schotel draaibaar gemaakt.

Zo konden we toch een satelliet of 5 ontvangen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste satelliet spul was in 1996. Een Amstrad ontvanger en schotel. Paar jaar later volgde een Echostar DSB 2000 van CanalDigitaal, die krengen kostten een vermogen destijds en zeer beperkt. Als snel kwam er een rotor en een Lenson en Heath schotel aan te pas. Dat was een prachtige schotel.

 

De Kathrein schotel in dit filmpje is fantastisch te noemen, wat een degelijkheid en volgens mij supernauwkeurig af te stellen. Leuk topic dit.

 

is niet helemaal satelliet maar wel ethergerelateerd. Antenne DX. In mijn jonge jeugd was het in de avond mogelijk om via de antenne op het dak naar DR1 te kijken wanneer Nederland 1 klaar was met uitzenden. Het had allemaal wel wat, het gevoel van iets ver weg te kunnen ontvangen. Nu is het via internet allemaal anders en is de wereld binnen no time om je heen, toen niet en dat maakte het zo speciaal, zou die het wel of niet doen? Geen idee hoe het toen zat met condities...antennehoogte...materiaal....nu 20 jaar later is het helaas gedaan met analoog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet toen toch peperduur geweest zijn met alleen maar analoge tv zenders.

 

Als ik me niet vergis liep zo'n setje tegen de 3000,= gulden aan.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste satelliet spul was in 1996. Een Amstrad ontvanger en schotel. Paar jaar later volgde een Echostar DSB 2000 van CanalDigitaal, die krengen kostten een vermogen destijds en zeer beperkt. Als snel kwam er een rotor en een Lenson en Heath schotel aan te pas. Dat was een prachtige schotel.

 

De Kathrein schotel in dit filmpje is fantastisch te noemen, wat een degelijkheid en volgens mij supernauwkeurig af te stellen. Leuk topic dit.

 

is niet helemaal satelliet maar wel ethergerelateerd. Antenne DX. In mijn jonge jeugd was het in de avond mogelijk om via de antenne op het dak naar DR1 te kijken wanneer Nederland 1 klaar was met uitzenden. Het had allemaal wel wat, het gevoel van iets ver weg te kunnen ontvangen. Nu is het via internet allemaal anders en is de wereld binnen no time om je heen, toen niet en dat maakte het zo speciaal, zou die het wel of niet doen? Geen idee hoe het toen zat met condities...antennehoogte...materiaal....nu 20 jaar later is het helaas gedaan met analoog.

in 2003 toen het zwartmistig was ontving ik in Wormer NH ook deense tv en de duitsers kraakhelder en ik heb bij overname sta caravan in de inboedel een SR 1502 gevonden analoog zijn die nu compleet nutteloos geworden|?

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...