Ga naar inhoud


BBC3 en BBC4 bad signal


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb steeds problemen bij het bekijken van de zenders BBC3 en BBC4 op Astra2.

Het volgende:

Als ik BBC3 en BBC4 kijk dan verschijnt er na 20 seconden een wit beeld met daarop "bad signal", ook al geeft mijn ontvanger goed signaal aan

Zap ik dan van BBC1  of BBC 2 of andere zenders terug naar BBC3 of 4 dan kan ik weer een 20-tal seconden kijken voor ik terug een wit scherm krijg

Ik heb dit nog niet met andere zenders meegemaakt

Als ik BBC3 en BBC4 kijk dan heb ik ook normale signaalwaarden dus van een bad signal zou geen sprake mogen zijn want bij echt

slechte ontvangst heb ik gewoon zwart beeld en gaat de LED van mijn ontvanger uit of knippert die.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

 

Thx

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb steeds problemen bij het bekijken van de zenders BBC3 en BBC4 op Astra2.

 

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

 

Thx

Je moet deze transponder 2 keer inscannen: overdag, en 's avonds.

Overdag heten de zenders CBBC en CBeebies, en 's avonds BBC Three en Four. De parameters worden deels gedeeld.  

Je hebt dus in feite 4 zenders op deze 2 frequenties.

 

Overdag afstemmen op BBC Three of 's avonds op CBBC kan dit verschijnsel veroorzaken, omdat deze zenders dan in feite niet actief zijn.

Je kunt dat ook zien aan de bijbehorende EPG's.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,

 

Zap ik dan van BBC1  of BBC 2 of andere zenders terug naar BBC3 of 4 dan kan ik weer een 20-tal seconden kijken voor ik terug een wit scherm krijg

Ik heb dit nog niet met andere zenders meegemaakt

bij echt slechte ontvangst heb ik gewoon zwart beeld en gaat de LED van mijn ontvanger uit of knippert die.

 

Hier lijkt mij toch iets anders aan de hand.

 

Wat voor antenne configuratie heb je, welke ontvanger / software gebruik je?

Op welke transponders met welke settings heb je BBC 3/4 opgeslagen?

Heb je misschien auto scaling aanstaan waardoor het beeldformaat wijzigt?

Heb je al eens een andere monitor aangesloten op je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag heb ik inderdaad andere zenders dan BBC3 en BBC 4 maar dan krijg ik ook die foutmelding bad signal.

Wat moet ik dan  doen om BBC3 en BBC4 te kunnen kijken zonder problemen? 's Avonds opnieuw zoeken/inscannen?

Overdag CBBC en CBeebees inscannen. Dus NU! De namen BBC3 en 4 niet deleten maar in de lijst laten staan!

Als je vanavond weer op BBC3 en 4 afstemt, zul je zien dat je de melding niet krijgt. Alleen overdag, omdat je dan moet afstemmen op CBBC of CBeebees.

Je zult dan ook de bijbehorende EPG te zien krijgen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal seffens een opnieuw inscannen.

Ik heb een technisat twin  + redbox receiver 2250-MG (kon ik zelfs geen foto van vinden op internet)

Ben niet tevreden over deze receiver (zappen gaat traag) maar hij was dan ook goedkoop (alhoewel in standby verbruikt hij 9W !)

Ik ga ook eens proberen om op een andere kamer waar ik ook een ontvanger heb staan BBC3 en BBC4 te vinden

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het probleem is opgelost.

Bij het scannen op Astra 2 zag ik meerdere BBC3 en BBC4 kanalen alsook meerder Cbeebies en CBBC

Het was kijken welke de goeie was. Aan de hand van Eduard zijn tip (de bijpassende EPG) heb ik geen last meer van bad signal.

 

Vanavond nog eens kijken naar BBC3 en 4 of deze het ook doen.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het probleem is opgelost.

.....

Vanavond nog eens kijken naar BBC3 en 4 of deze het ook doen.

Elke van de 4 heeft een SD versie en een HD versie. Ze zitten er dus dubbel op. 

Ik denk dat een verse FTA scan van Astra 2 al je problemen oplossen. Met dien verstande dat je dus op de BBC 3 en 4 transponders overdag CBBC en Cbeebees erbij in moet scannen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...