Ga naar inhoud


Xtrend ET6500 opname probleem


HenkieZwenkie
Ga naar oplossing Opgelost door HenkieZwenkie,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan de web interface gewoon bereiken en ik kan ook gewoon live tv kanalen streamen, echter kan de opnamelijst in de webinterface niet geladen worden.  Dit probleem schijnt bekend te zijn op het OpenPli forum. Daar lees ik de volgende post van 7 februari en ik heb PRECIES hetzelfde probleem:

 

"Posted 7 February 2014 - 00:23

Ik heb sinds kort een vu+ duo 2 . Nu heb ik het volgende probleem, als ik in open webif op opnames klik dan gaat hij de hele tijd laden en laat geen opnames zien. Wat kan ik doen om mijn opnames zicht baar te krijgen zodat ik ze ook op me werk kan kijken. zenders streamen gaat prima op me werk nadat ik mijn router open heb gezet.  Er staat openpli 4 op. Wie weet hoe ik die kan oplossen?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt niet. Zolang ik niet de opnamelijst in openwebif krijg kan ik niets streamen. En ja de live tv kanalen stream ik gewoon met openVLC.

 

Wat ik zie in jouw plaatje is dat je de movielist open hebt. Die krijg ik NIET open. Dan blijft hij eeuwig doen of hij die aan het openen is, maar de movielist verschijnt NIET. Daardoor is er niets te streamen met VLC of wat dan ook. Als ik geen movielist krijg kan ik niets. In OpenPli3 verschijnt die wel gewoon, dus noem ik dit een software probleem.

 

Mijn opnamelijst ziet er als volgt uit, terwijl ik een hoop opnames op de schijf heb staan.

 

Mijn tv list verschijnt wel gewoon dus daar kan ik probleemloos streamen.

post-39553-0-18719700-1392922780_thumb.png

post-39553-0-67598600-1392922898_thumb.png

aangepast door HenkieZwenkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt het probleemloos in Openpli4, wel met ET9200, Wat is opgenomen op de interne HDD van de box is te zien en af te spelen in webif. Van een softwareprobleem is dus hier geen sprake.

 

Het lijkt erop dat de plugin webif jou HDD in de box niet kan vinden en dan is er waarschijnlijk sprake van een mount probleem.

 

Probeer eens een proefopname in Openpli4 naar de HDD en kijk of dat lukt en dan of het werkt in webif.

 

Controleer ook het opnamepad in de box onder menu >instellingen >system >opnamelocaties daar moet staan /hdd/movie

En verder onder menu >informatie > uw ontvanger, zul je de hdd moeten zien staan.

 

Normaal gesproken vindt de software zelf tijdens de installatie de HDD en doet zich dit probleem niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan gewoon opnemen met de box en vind ook de opname op de hdd via de tv en kan hem gewoon afspelen. Ook via de verkenner van mijn pc kan ik de hdd benaderen en de films streamen, echter via webif werkt het niet,

 

Via menu informatie ontvanger staat gewoon Gedetecteerde harde schijf: ATA/FUJITSU MHV2040B

 

menu >instellingen >system >opnamelocaties staat bij standaard opnamelocatie /hdd/movie

timeropnameconfiguratie standaard opnamelocatie

locatie voor de directe opname standaard opnamelocatie

timeshift locatie /media/hdd

 

Ik heb net de software upgrade van 20-02 gedaan maar het helpt niets.

aangepast door HenkieZwenkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er bij mij in:

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 1

security = share

server string = OpenPLi %h network services

workgroup = OpenPLi

netbios name = %h

case sensitive=yes

preserve case=yes

short preserve case=yes

socket options = TCP_NODELAY

preferred master = no

oplocks = no

[Root]

comment = Everything - take care!

path = /

read only = no

public = yes

guest ok = yes

[Harddisk]

comment = The harddisk

path = /media/hdd

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

Moet ik zelf de [Movie] sectie toevoegen ?

aangepast door HenkieZwenkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor hoe lang nog? Die software wordt niet meer ondersteund.

 

Als zoekbegrip "pli 3 downloaden" in GOOGLE zou je misschien verder helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als zoekbegrip "pli 3 downloaden" in GOOGLE zou je misschien verder helpen.

 

Maar binnenkort zal je toch om moeten schakelen, waarom dan nu niet even doorzetten en het werkend maken.

Je hebt tenslotte een hobby ontvanger, dus zou het een uitdaging moeten zijn om je box te configureren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Moet je die in 3 dan ook niet zelf eerst configureren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...