Ga naar inhoud


Gebruikte pinautomaat kopen


Daan

Aanbevolen berichten

Misschien zitten hier nog een paar ondernemers hier  :) wij willen op de zaak een 2e pinautomaat en deze kan ik overnemen en is eigendom van de vorige eigenaar, waar moet ik opletten bij een gebruikte pinautomaat is een vrij recent model,deze zou moeten aangemeld worden bij de bank neem ik aan ?

of kan je deze zo kan aansluiten zonder tussenkomst van de bank ?

 

 

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vaak is een pinautomaat niet zo maar even over te nemen, vandaar dat je ook vaak op de veilingsites deze voor weinig weg ziet gaan.

De pin automaat is nl. vaak geleverd door een bedrijf (vaak CCV) en die heeft daar wat veiligheden ingebouwd om misbruik te voorkomen.

Ik ben vaker ondernemers tegen gekomen die dachten wel even goedkoop een pin apparaat van een ander over te nemen en dan werkte het niet en dan kon er flink betaald worden aan het bedrijf welke de automaat geleverd had om deze weer operationeel te krijgen.

En op dat moment was het overnemen dus totaal niet interessant meer.

 

Mijn advies: ga dus eerst even informeren bij de leverancier van de automaat (er zit vaak wel een sticker op het apparaat) wat voor consequenties er aan de overname zitten voordat je tot de koop overgaat. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de SIM en SAM modules zijn geregistreerd op de rekening en account van de vorige eigenaar. Deze moeten worden omgeprogrammeerd/vervangen door Currense/CCV. Hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

 

Er zijn PSTN en ISDN varianten en zelfs DSL pinautomaten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen even informeren bij CCV wij hebben zelf een pinautomaat van CCV, en die te koop was ook volgens mij kwam deze ook van CCV vandaan maar even kijken wat voordeliger is  en als er nog een aardig prijskaartje aanhangt om de gegevens over te laten zetten dan moet ik even kijken of de deal wel doorgaat.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zitten hier nog een paar ondernemers hier  :) wij willen op de zaak een 2e pinautomaat en deze kan ik overnemen en is eigendom van de vorige eigenaar, waar moet ik opletten bij een gebruikte pinautomaat is een vrij recent model,deze zou moeten aangemeld worden bij de bank neem ik aan ?

of kan je deze zo kan aansluiten zonder tussenkomst van de bank ?

 

Ter info: toevallig heeft een relatie van mij meegemaakt dat de certificering van de betaalautomaat onlangs verlopen was en hij werd afgesloten van het netwerk en hij moet nu een nieuwe automaat aanschaffen.

Op de website van de Betaalvereniging Nederland kun je controleren of de betreffende automaat nog geruime tijd gecertificeerd is, zodat je niet binnenkort met hoge kosten wordt opgezadeld.

Zie de tabel onderaan, bij mijn relatie was de expiratiedatum van de automaat verlopen (hij had een "Ingenico I5100" automaat).

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak worden pinautomaten weggedaan omdat deze op korte termijn niet meer voldoet.

 

Controleer of alle zegels nog intact zijn, of de automaat normaal door start, of er geen foutmeldingen komen.

Vooral een TAMPER melding is iets wat je niet wilt .

 

Je kan tegenwoordig goedkoper een pinautomaat aansluiten via een DSL aansluiting, zonder een eerst een speciaal abonnement er voor bij een internet provider aan te vragen.

 

Zelf heb ik een gebruikte automaat ondergebracht bij S**ay omdat zij goedkoper zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels afstand van de koop gedaan er zijn teveel kosten aan verbonden ,voor ik deze kosten eruit heb ben ik 1 jaar verder,is goedkoper met huren  :grin:

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...