Ga naar inhoud


Schadevergoeding airline


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo satters,

 

even een vraagje. Ik wilde gisteren van Dubai naar Frankfurt (via Bahrain) vliegen met Gulfair.

Vanwege "severe weather conditions" was mijn vlucht uren vertraagd in Dubai met het gevolg dat ik mijn aansluitvlucht in Manama heb gemist. Gulfair heeft mij in een hotel gestopt en ik word vanavond weer naar de luchthaven gesleurd. Kortom...één dag later dus met het gevolg dat ik een belangrijke afspraak in Parijs mis.

Is iemand bekend met de voorschriften wat betreft een schadevergoeding? Ik heb in feite een vertraging van 24 uur.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Onder Europese regels zijn buitengewone omstandigheden voldoende om niet te hoeven compenseren.

 

De Luchtvaart maatschappijen leggen dat heel ruimhartig naar hun eigen belang uit om niet te hoeven betalen.

Zelfs wanneer je onomstotelijk recht hebt op compensatie zal men botweg wijgeren en je uitnodigen om een procedure te starten, iets wat tijd moeite, ergernis en geld kost.

 

Ik heb in al die jaren nog nooit iets terug gezien.

 

Weersomstandigheden zijn tegenwoordig een (niet weerlegbaar) excuus om het uitvallen van vluchten als overmacht te verklaren.

 

Zo heb ik verleden jaar op Gatwick nog 4 uur in de kist aan de gate staan wachten totdat we mochten vertrekken omdat de kist zijn slot had gemist.

Vertrek was 16 uur, om 16 uur 15, 3 kwartier na boarding en 15 minuten na E.T.D. ging het vrachtruim open en werden de koffers van de vorige vlucht eerst van boord gehaald. En op Gatwick is slot gemist = achteraan aansluiten.

Als reden voor de vertraging werd opgegeven dat tussen Gatwick en Dusseldorf het weer te slecht was voor een 737.

 

Op mijn flightradar24 app kon ik op hetzelfde moment zien dat er volop vliegbewegingen waren op de route.

Een bijna niet te weerleggen excuus voor het missen van een slot.

 

http://www.vlucht-vertraagd.nl/buitengewone-omstandigheden/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...ik had eigenlijk verwacht dat ze me op een andere airline hadden omgeboekt. Er zijn er meer die naar Frankfurt vliegen.

Nu zit ik hier 24 uur lang voor de kat zijn viool in een saaie hotelkamer mijn tijd met sat4all om de oren te slaan.  :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ik ken dat, Ik heb ook al eens het genoegen mogen meemaken.

En daar was wel een hotelbar met inhoud. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog eens nagelezen wanneer je schadevergoeding kan krijgen: http://www.flugausfall-schadensersatz.de/index.php/77-schadensersatz/68-ueberbuchung-annullierung-verspaetung

Inderdaad bij slecht weer krijg je niks.

Het gekke was dat alleen mijn vlucht vertraging opliep. Er was gisteren-nacht inderdaad een flinke hoosbui op DXB.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, IJzerbout is weer terug in Duitsland.

Was even shit daar in Manama een hele dag heb vastgezeten.

Er was inderdaad wel noodweer rond Dubai maar ik heb dat helemaal niet zo meegekregen. Toen ik op de luchthaven aankwam was het nog knetterwarm maar wel zwaarbewolkt. Ingechecked....de lounge in en lekker gegegeten...effe wat geslapen, gedouched en rond een uur of 23h00 kwam de melding van vertraging. Ik keek toen slaperig uit het raam naar het rolveld en zag dat alles zo´n beetje onder water stond. Afijn na een uur of 3 toch naar Manama en daar werd ik al opgewacht door Gulfair personeel die me met andere passagiers naar een hotel brachten. Het was inmiddels al licht aan het worden.

Kan verder niet klagen..alles prima geregeld.

 

Wat de prijzen betreft, dat is heel verschillend. Over het algemeen betaal ik voor een enkele reis FRA-DXB rond de €260,00 en voor een retour € 430,00. Geboekt op www.gulfair.com met Emirates of Lufthansa is dat vaak het dubbele. Omdat ik nooit precies weet wanneer ik weer terugkom boek ik doorgaans een enkele reis. Dat is goedkoper dan een retour met omboeken. Maar de airlines willen over het algemeen een retour ticket zien bij het inchecken naar Dubai tenzij je in mijn geval een residence visum hebt.

Omdat ik mijn beslissing behoorlijk adhoc nam heb ik dit keer mijn ticket op DXB bij Dnata gekocht en betaalde AED 1550,00 voor een enkele reis naar FRA. Dat is rond de € 300,00

Voor prijzen vanaf en naar NL weet ik het niet.

 

Ik vlieg graag met Gulfair omdat ze een prima service bieden...de vertrek en aankomsttijden passen goed en de prijzen zijn uiterst gunstig. Met als enig nadeel een stopover in Bahrain. Maar daarvoor heb ik Falcon Gold status en word werkelijk in de watten gelegd. :grin:  :grin:

Verder is de aankomstijd van FRA-DXB om 22h30 en dan kan ik nog met de metro naar mijn woning. De metro stopt ongeveer om 23h30. Spaart weer taxikosten uit. Mijn auto parkeer altijd in een hotelgarage waar ik bekend ben. Parkeren op DXB doe je liever niet..is nog duurder dan op Heathrow of Parijs CDG.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

 Geboekt op www.gulfair.com met Emirates of Lufthansa is dat vaak het dubbele.

 

 

Ik had ook begrepen dat aankoop daar wel de helft of meer goedkoper is, we blijven ollanders he :)  , bedankt voor de info, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Ik had ook begrepen dat aankoop daar wel de helft of meer goedkoper is

 

 

Kennissen van mijn kinderen wonen op loop afstand van het vliegveld van Dubai, de uitnodigingen lopen al een paar jaar, vandaar mijn vraag. Ik denk dat je al wel eens een foto van de man in kwestie gezien hebt in de locale en / of landelijke kranten  ;) , alleen moet je hem dan wel kennen en weten hoe hij er uit ziet .

De kans is groot,dat als je daar uit gaat naar een evenement, hij dat georganiseerd heeft.

 

Misschien gaat er wel een belletje rinkelen bij jou, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...