Ga naar inhoud


Bedrijven die afzuigers en/of ventilatoren installeren


jepe

Aanbevolen berichten

Ik zoek een bedrijf dat afzuigers/ventilatoren kan installeren. Het gaat om een huis uit 1908. In keuken zit zo''n ouderwetse schouw waar fornuis in past. Maar een afzuig kap monteren wordt lastig.
Dan moet er in de keuken nog een ventilatie punt komen om lucht van de geyser ed af te voeren. En dan een meter of 3 van de keuken vandaan kleine douche ruimte die ook afzuiging behoeft. Nu kan ik door de muur heen naar een poort toe en dan via poort alle lucht naar tuin afvoeren. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van de benodigde apparatuur, buizen ed.
Wat voor soort bedrijven leggen dit soort zaken aan? Gezien mijn gebrek aan ervaring en nauwelijks kennis van de soorten afzuigers ed overweeg ik om het maar te laten doen. Dus als iemand bedrijven kent die dit doen, of handige klusjes mannen met 2 rechter handen, dan hoor ik het graag. Ik woon in Leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk heb je te maken met 2 dingen.

Het instaleren van de ventilatie en afzuiging doet een installatie bedrijf.

Omdat de leidingen naar buiten moeten, zullen er sparingen en doervoeringen gemaakt moeten worden (en vooral waterdicht afgewerkt moeten worden). Dit doen installateurs niet zelf, dus daar zal een bouwkundig bedrijfje aan te pas moeten komen.

 

Het dus aan jezelf en je portomonee wat je wilt.

Waarschijnlijk is het goedkoopste om alles door een klussenbedrijf te laten doen. Die kunnen die sparingen maken en kunnen er ook wel afzuiging in knutselen.

Of nog goedkoper, door een "mannetje".

 

Een betere maar duudere oplossing is alles uit laten voeren door een (erkend) installatie bedrijf. Zij zullen dan een bouwkundig bedrijfje inhuren om de sparingen te maken.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites