Ga naar inhoud


Twee vragen over ET9200HD: Blindscan & kanalenlijst


Et9200HD

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal;

 

Twee vragen over Et9200 HD.

 

1) Ik probeer met DreamboxEdit (versie 5.3.1.6) verbinding te leggen via een UTP-kabel om de kanalenlijst van de ontvanger te downloaden naar de PC en te bewerken. Het wil maar niet lukken.

 

Weet iemand hier of je de kanalenlijst direct op een USB-stick kunt downloaden via de ontvanger om verder te kunnen bewerken in DreamboxEdit?

(Mijn vorige ontvanger: Vantage 8000S HD kon dat).

 

2) De tweede vraag heeft te maken met Blindscan. Ik kan nergens de plugin hiervoor vinden. Heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt,

 

Et9200Hd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal;

 

Twee vragen over Et9200 HD.

 

1) Ik probeer met DreamboxEdit (versie 5.3.1.6) verbinding te leggen via een UTP-kabel om de kanalenlijst van de ontvanger te downloaden naar de PC en te bewerken. Het wil maar niet lukken.

 

Weet iemand hier of je de kanalenlijst direct op een USB-stick kunt downloaden via de ontvanger om verder te kunnen bewerken in DreamboxEdit?

(Mijn vorige ontvanger: Vantage 8000S HD kon dat).

 

2) De tweede vraag heeft te maken met Blindscan. Ik kan nergens de plugin hiervoor vinden. Heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt,

 

Et9200Hd

1) Je zal iets specifieker moeten zijn, heeft je ET9200 een vast IP-adres? Kan je die pingen?

Kanalenlijst op USB weet ik niet of dat kan.

Probeer anders Dreamset eens.

 

2) Voor blindscan zit er in de feed van OpenPLi een plugin die satscan heet.

Let wel, dat blindcan nooit perfect werkt op een Xtrend. Hij zal niet alles vinden.

Leuk voor feeds, maar voor de normale zender kan je beter een scan doen van de hele satelliet nadat je je image (en dus de satellites.xml) een update hebt gegeven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij de club.

 

Je schrijft niet welke image je erop hebt gezet. Maar ik ga er vanuit dat het OpenPli4 is.

 

Geef de box een vast ip adres in "netwerkinstellingen" dus zet dhcp uit en voer dit nummer in DreamboxEdit in.

Dan zou het moeten werken, zie voorbeeld.

 

post-61349-0-28272800-1397233344_thumb.jpg

 

Wat betreft blindscan, die heet in OpenPli4 "Fastscan" en staat bovenaan de lijst bij zenders zoeken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Je zal iets specifieker moeten zijn, heeft je ET9200 een vast IP-adres? Kan je die pingen?

Kanalenlijst op USB weet ik niet of dat kan.

Probeer anders Dreamset eens.

 

2) Voor blindscan zit er in de feed van OpenPLi een plugin die satscan heet.

Let wel, dat blindcan nooit perfect werkt op een Xtrend. Hij zal niet alles vinden.

Leuk voor feeds, maar voor de normale zender kan je beter een scan doen van de hele satelliet nadat je je image (en dus de satellites.xml) een update hebt gegeven.

 

Dank je wel voor de reactie!

1) Nee, geen IP-adres, het was ingesteld op DHCP. Die heb ik nu uitgeschakeld en heb IP-adres zoals gegeven door gratje65 ingevoerd (192.168.1.188)

Nee, hij reageert niet op pingen.  Daar staat trouwens nog iets bij: Netmask en Gateway, kan dat gewoon leeg worden gelaten?

 

2) Ik heb Openpli 4, maar kan plugin satscan niet vinden (heb nogmaals gekeken).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom bij de club.

 

Je schrijft niet welke image je erop hebt gezet. Maar ik ga er vanuit dat het OpenPli4 is.

 

Geef de box een vast ip adres in "netwerkinstellingen" dus zet dhcp uit en voer dit nummer in DreamboxEdit in.

Dan zou het moeten werken, zie voorbeeld.

 

attachicon.gifDreambox-ip.jpg

 

Wat betreft blindscan, die heet in OpenPli4 "Fastscan" en staat bovenaan de lijst bij zenders zoeken.

 

Dank je voor de reactie Gratej65

 

De image is OpenPli 4, vanmorgen update uitgevoerd.

 

Ik heb de IP nummer (192.168.1.188) ingevoerd, maar reageert niet. Ik heb trouwens geen getallen ingevoerd in Netmask en Gateway!

 

Wat betreft Blindscan (Satscan), ik heb nogmaals gekeken, maar kan niet vinden, gekeken onder alle categorieën bij Plugins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de reactie Gratej65

 

De image is OpenPli 4, vanmorgen update uitgevoerd.

 

Ik heb de IP nummer (192.168.1.188) ingevoerd, maar reageert niet. Ik heb trouwens geen getallen ingevoerd in Netmask en Gateway!

 

Wat betreft Blindscan (Satscan), ik heb nogmaals gekeken, maar kan niet vinden, gekeken onder alle categorieën bij Plugins.

Dat nr. kan ook niet werken het is slechts een voorbeeldnummer en je moet je eigen ip daar invullen.

 

En hoe kom je daar nou weer aan? Zet nog een keer dhcp aan in de box dan zie je een nummer wat is toegekend aan je box.

Dhcp weer uit en tik dat dat nummer vast in je box en in DreamboxEdit. Andere mogelijkheid is dat je zelf een nummer kiest maar dat wil ook wel eens misgaan bij sommigen.

 

Satscan zou nu moeten staan onder zenders zoeken in het menu. Hoeft niet apart geinstalleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat nr. kan ook niet werken het is slechts een voorbeeldnummer en je moet je eigen ip daar invullen.

 

En hoe kom je daar nou weer aan? Zet nog een keer dhcp aan in de box dan zie je een nummer wat is toegekend aan je box.

Dhcp weer uit en tik dat dat nummer vast in je box en in DreamboxEdit.

 

Andere mogelijkheid is dat je zelf een nummer kiest maar dat wil ook wel eens misgaan bij sommigen.

 

Satscan zou nu moeten staan onder zenders zoeken in het menu. Hoeft niet apart geinstalleerd worden.

 

>En hoe kom je daar nou weer aan? Zet nog een keer dhcp aan in de box dan zie je een nummer wat is toegekend aan je box.

 

Als ik DHCP aanzet, dan zie ik overal 0.0.0.0, geen IP-toegekend. En dat is het probleem waarmee ik tegen aanloop. Hij genereert uit zichzelf geen IP-nummer.

 

>Satscan zou nu moeten staan onder zenders zoeken in het menu. Hoeft niet apart geinstalleerd worden

 

Onder zenderzoeken staan deze keuzes: Tunerconfiguratie, Automatisch zoeken, Handmatig zoeken, Fast Scan, Rotorinstellingen, Signaalzoeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst eens een netwerk test en kijk of je verbinding met modem / router hebt anders gaat er niks.

 

attachicon.gifNetwerk-ip.jpg

 

Dit zijn slechts voorbeeldnummers, behalve netwerkmask die kun je overnemen.

 

Gratje65,

 

Ik ben inmiddels een stapje verder gekomen dat is: sterker uit de stopcontact getrokken, paar minuten wachten, de ontvanger aanzetten, naar de netwerk instellingen gaan, DHCP aan/uit, en jawel hoor, daar zie ik verschijnen: Ip-adres, Netmask en Gateway allemaal getallen toegekend.

 

Netwerk test uitgevoerd, kan geen verbinding met de PC maken.

 

Maar, ik moet even kijken of dat niet te maken heeft met de instellingen van Karspersky Internet Security die ik op mijn PC heb geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar je pc:  start > uitvoeren en tik het ip nummer van je box in en eerst: \\192.168.x.xx Let op 2 backslash.

Zo werkt het altijd mits de verbinding aanwezig is.

 

Dank je wel! Het is gelukt.

 

PC opnieuw opgestart, ziet meteen ontvanger, kan zelfs met windows explorer bladeren in de root directory van de ontvanger.

 

Inmiddels de lijst gedownload en ben aan het bewerken.

 

Bestaat er een mogelijkheid om de root directory van de ontvanger met een wachtwoord te beschermen of is dat niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er een mogelijkheid om de root directory van de ontvanger met een wachtwoord te beschermen of is dat niet nodig?

Ja die bestaat. Maar of dat echt nodig weet ik niet zo zeker. Ik heb het niet gedaan maar anderen met een Nas bijv. weer wel.

 

Goed dat het verder gelukt is. Veel plezier ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satscan zou nu moeten staan onder zenders zoeken in het menu. Hoeft niet apart geinstalleerd worden.

 

 

Onder zenderzoeken staan deze keuzes: Tunerconfiguratie, Automatisch zoeken, Handmatig zoeken, Fast Scan, Rotorinstellingen, Signaalzoeker.

Klopt, ik heb gisteren een schone installatie gedaan en satscan staat niet standaard in dat menu.

Via Menu>Plugins>Plugins(groen)>systemplugins>satscan

 

In datzelfde menu staat ook de plugin blindscan.

 

Met Blindscan 1.4 kan je ook instellen vanaf tot/welke frequentie en symbolrate gescand moet worden, en nog een paar andere handige opties.

Dus bijv. op de Astra 3B doe je dan alleen 11.450-11.700 (want daaronder zitten geen transponders op de Astra 3B en daarboven zitten de gebruikelijke zenders).

Satscan kan dat helaas niet waardoor je altijd de hele band moet scannen.

 

Beiden geven overigens vaak geen of niet alle resultaten terwijl een handmatige scan wel de zenders vindt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Klopt, ik heb gisteren een schone installatie gedaan en satscan staat niet standaard in dat menu.

Via Menu>Plugins>Plugins(groen)>systemplugins>satscan

 

In datzelfde menu staat ook de plugin blindscan.

 

Met Blindscan 1.4 kan je ook instellen vanaf tot/welke frequentie en symbolrate gescand moet worden, en nog een paar andere handige opties.

Dus bijv. op de Astra 3B doe je dan alleen 11.450-11.700 (want daaronder zitten geen transponders op de Astra 3B en daarboven zitten de gebruikelijke zenders).

Satscan kan dat helaas niet waardoor je altijd de hele band moet scannen.

 

Beiden geven overigens vaak geen of niet alle resultaten terwijl een handmatige scan wel de zenders vindt.

 

 

Dank je wel Alex1970.

 

Ik heb het nu geïnstalleerd.

 

Nu heb ik nog twee vragen aan de ervaren gebruikers van Et9200HD.

 

Ik heb zelf een wavefrontier 90 met 7 LNB’s (3.1 E, 7E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.5E)

 

 

Ik scan handmatig satelliet voor satelliet.

 

Gisteren ben ik begonnen met Astra 3 (23.5)

 

Ik heb al diverse favorieten aangemaakt, zoals: Nederlands, Engels, Duits, International Nieuws enz.. enz.. ben nog mee bezig om uit te breiden.

 

De Nederlandse zenders zijn duidelijk herkenbaar aan de benaming (bijvoorbeeld: Ned1, Ned3, Sbs6 enz..). Dat geldt echter niet voor alle zenders, zoals, Duits, Engelse en Internationale Nieuwszenders enz.…..

 

Dit betekent dat ik met de afstandsbediening zender voor zender bekijk om te bepalen welke zender ik wil behouden en de ongewenste zenders wil uitwissen.

 

Nu ontstaat de volgende situatie: Bij het zappen kom ik een zender tegen dat niet meteen door de ontvanger wordt gecodeerd of herkent (bijvoorbeeld een zender uit Oostblok land), ik krijg dus een zwart beeldscherm (gecodeerde of een  gewone FTA zender).

 

Als ik gedurende, laten we zeggen 15-30 seconden, op de zender blijf staan, dan krijg ik de volgende boodschap: Geen data op de transponder ! (Time out reading PAT).

Ik krijg dan met de volgende zaken te maken:

1) Zappen wordt erg traag

2) Ik zap naar een Nederlandse zenderè de scherm blijft zwart, ook een willekeurige andere zender wordt zwart.

3) Ik wordt gedwongen om de ontvanger opnieuw op te starten.

 

Wanneer ik gedurende 10 seconden op de desbetreffende zender blijf staan met zwarte beeldscherm, maar net voor de verschijnen van de bovengenoemde boodschap, naar de volgende zender schakel dan blijft het ook zwart en ook een willekeurige Nederlandse of een andere zender blijft eveneens zwartè opnieuw moet ik de ontvanger opstarten.

Mocht iemand een idee hebben hoe dit te overkomen, laat het mij a.u.b. weten.

 

Interface:

 

Ik heb ook een vraag over de interface van de ontvanger. Mijn eerste ontvanger was een topfield 4000. Het was heel simpel met zeer gebruiksvriendelijke interface. Na het scannen van de kanalen kon ik tijdens het zappen de kanalen aanvinken (doormiddel van kleur als ik mij goed herinner) die ik wilde wissen en nadat ik klaar was met aanvinken kon ik met een simpele knop alle ongewenste zenders wissen.

De volgende mogelijkheid was om de geselecteerde kanalen in de favorieten in te delen. Ook dat was heel simpel. Je maakte een window open genoemd “bewerken favorieten”. Je gewenste favoriet aanvinken, bijvoorbeeld: Engels, en vervolgens de zenders gaan zappen. Wanneer een Engels zender voorbijkwam, dan was het gewoon een druk op de “Ok” van de afstandbediening en de zender kwam terecht in de favoriet: Engels…. en zo organiseerde ik al mijn favorieten en kanalen…. =è Ik deed in feite heel weinig op de PC, alles werd gedaan via de simpele interface van de ontvanger. Om de zoveel tijd archiveerde ik de zenders via de RS232 kabel op de PC, dat was alles!

Mijn volgende ontvanger was: Vantage 800 S HD. Interface was minder, maar nog steeds mogelijk om veel te doen.

 

Bij Et9200 HD moet ik alles op de PC doen, best wel tijdrovend. Ik ben geen knop tegengekomen op de interface van de ontvanger waarmee je de zenders kunt selecteren om uit te wissen. Weet iemand of een dergelijke plugin bestaat?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...