Ga naar inhoud


Wel geluid, geen beeld.


Et9200HD

Aanbevolen berichten

Hallo mensen;

 

Sinds kort krijg ik te maken met wel geluid, maar geen beeld voor een kanaal uit de volgende transponder:

************************************

Hotbird 13.0 E

Frequentie: 11662 Hz, V

SR FEC: 27500 5/6

System Encryption: MPEG-4/SD, DVB-S2, 8PSK

*****************************************************

 

Heeft iemand enige idee?

 

Alvast bedankt,

 

ET9200 HD

Openpli 7.1 (1-7-2019)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
3 uur geleden zei Et9200HD:

SR FEC: 27500 5/6

Kingofsat geef FEC 3/4 aan voor deze transponder.

Voor wat het waard is.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Eduard07:

Welk kanaal? Naam?

 

 

Hallo Eduard07;

 

Het gaat om de FTA kanaal Suryoyo Sat.

Alle FTA kanalen kan ik zonder problemen ontvangen, behalve Suryoyo Sat. Ik vermoed dat het te maken heeft met codering. Ze zijn recentelijk van frequentie verandert.

Zie ook bijgevoegde plaatje.

 

 

Afbeelding lyngsat.com hotbird.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even gecheckt.

De FEC van deze transponder is volgens kingofsat.net recentelijk gewijzigd van 5/6 naar 3/4.

Echter, SURYOYO geeft inderdaad geen beeld.

Mogelijk een storing of iets anders aan hun kant  Het probleem ligt dus niet bij jou.

Even afwachten wat er verder gebeurt met dit kanaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 SURYOYO  is terug te bekijken!

0704Satfeeds-DX_1.jpg

0704Satfeeds-DX_4.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Eduard07:

Heb net even gecheckt.

De FEC van deze transponder is volgens kingofsat.net recentelijk gewijzigd van 5/6 naar 3/4.

Echter, SURYOYO geeft inderdaad geen beeld.

Mogelijk een storing of iets anders aan hun kant  Het probleem ligt dus niet bij jou.

Even afwachten wat er verder gebeurt met dit kanaal.

 

Hallo Eduard07,

 

Er is toch iets vreemds aan de hand.

Ik heb de zender zo net (22:00 uur) geïnstalleerd bij een kennis zonder problemen, met prima beeld en geluid. Ze hebben een SAB SKY5100 CISC receiver.

 

Bij mijn Extrend 9200 HD zie ik nog steeds geen beeld, wel geluid. Ik sluit daarom de mogelijkheid niet uit dat mijn ET 9200 HD problemen heeft met de codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Satfeeds-DX:

 SURYOYO  is terug te bekijken!

0704Satfeeds-DX_1.jpg

0704Satfeeds-DX_4.jpg

 

Hallo Satfeeds-DX, 

 

Dank je wel voor de bevestiging.

 

Zie mijn antwoord aan Eduard07. Mijn Et9200 HD heeft nog steeds problemen met deze zender, geel beeld, wel geluid.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Gaat het alleen om deze zender of om alle zenders op deze transponder?

Kun je bv. Tele5 wel goed ontvangen?

 

Als alle zenders op de transponder problemen geven zou je kunnen overwegen de transponder te wissen en opnieuw in te lezen.

 

Hier overigens beeld en geluid op Suryoyo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best wel benieuwd naar de bevindingen van @Et9200HD, want ik heb op een bepaalde transponder op mijn Vuplus Solo se een aantal ongecodeerde radiozenders niet. En wel op de DM800HD se. Blijkt een hardwarekwestie in dit model te zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei HG5812:

Hallo.

Gaat het alleen om deze zender of om alle zenders op deze transponder?

Kun je bv. Tele5 wel goed ontvangen?

 

Als alle zenders op de transponder problemen geven zou je kunnen overwegen de transponder te wissen en opnieuw in te lezen.

 

Hier overigens beeld en geluid op Suryoyo.

 

Hallo HG5812,

 

Alle andere zenders bij deze transponder gaan prima! Geen probleem!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

Ik ben best wel benieuwd naar de bevindingen van @Et9200HD, want ik heb op een bepaalde transponder op mijn Vuplus Solo se een aantal ongecodeerde radiozenders niet. En wel op de DM800HD se. Blijkt een hardwarekwestie in dit model te zijn.

 

Hallo Eduard07,

 

Dat maakt de zaak zeker interessant. 

 

Bij de omschrijving van ET 9200 HD zie ik staan: MPEG-2 / H.264 Hardware Decoding

 

En wat staat er bij de omschrijving van SAB SKY5100 CISC? Daar staat:   MPEG2SD, MPEG4HD, H.264/AVCSD, H.264/AVCHD

 

Is dat misschien de reden waarom ET 9200 HD geen beeld laat zien in tegenstelling tot  SAB SKY5100 CISC?

 

Je brengt verder iets in herinnering bij op over de vrije radiozenders. In 2008 had ik Vantage HD 8000S. Ik kon daarmee alle vrije radio zenders ontvangen. Bij de aanschaf van ET 9200 HD kwam ik er achter dat sommige vrije radiozenders ontbraken, kon simpelweg niet vinden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets geks nu ik bezig ben met dit verhaal. Deze zender vind ik niet op deze transponder. De rest wel...

 

Hot Bird 13C 12616.00 H 95 HB9 Europe DVB-S QPSK 29900 5/6 Sky, 45.9 Mb/s  64511 9500 KingOfSat charts update form
  zap.gif Deejay TV Italy Music Sky Italia VideoGuard 11304 175 454 ita  1126  175    2018-02-10 +
  zap.gif Deejay TV Italy Music Sky Italia FTA 11326 185   1192  185    2019-07-01 +

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...