Ga naar inhoud


Geluidsproblemen op radio u1 tirol op philips dsr 8121


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

in mijn ander onderwerp,heb ik een beetje te voorbarig geweest met geen problemen.

Mijn ouders gebruiken een dsr8121,en luisteren 's avonds geregeld naar radio U1 tirol.

Helaas,is het geluid niet om aan te horen.Ik vergelijk het alsof:

1.de processor in het toestel te weinig kracht heeft,overbelast of nog iets anders

2.Dat er te weinig geheugen is of iets dergelijks.

Iedere andere zender werkt.Bij mijn vu duo,die dezelfde lnb gebruikt,doch andere kabels,heb ik dit fenomeen niet.

Ik twijfel nu,of er nog mensen luisteren naar deze zender,en het probleem ook ondervinden.

Als ik toestemming krijg van de moderator,zou ik eens een stukje opnemen,en deze als bijlage erbij zetten.Nu doe ik het niet,omdat ik daardoor misschien en 1 de boardregels overtreed,en 2,de auteurswetgeving overtreed.Maar misschien mag het wel,omdat het voor doeleinden is om een probleem te lokaliseren en hopelijk ook te herstellen.

Ik heb nog geen actie ondernomen,omdat het juist die ene zender is.

Alvast bedankt voor de tips.

post-40019-0-36445400-1398120729_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een opname lijkt me overbodig, ik geloof je zo ook wel dat de zender stoort.

Ik heb het probleem geprobeerd te reproduceren, dat is echter niet gelukt.

De enima2 decoder geeft het geluid goed door evenals de M7 sat801.

 

Het lijkt me dan ook een plaatselijk probleem met je DSR 8121 o,f maar minder waarschijnlijk, een probleem met de LNB.

Bij problemen met een M7 decoder doe ik standaard een fabriekreset en daarna een nieuwe zenderlijst laden. 

 

Lost dit je probleem niet op kan je de coax kabels op de LNB verwisselen.

Dus de aansluiting van je VU gebruiken voor de M7 decoder.

Verplaatst het probleem zich dan weet je waar het probleem vandaan komt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal tzt,verder zoeken,en ik meen te herinneren,heb al lang niet meer in het menu gespeeld,dat je de firmware ook opnieuw kan laten instaleren.Echter zijn er al zoveel decoders/ontvangers mijn handen gepasseerd,dat ik dit niet zeker weet.Mogelijks via het hiden menu,maar als het mogelijk is,blijf ik daar nog eventjes uit.Want mijn ouders zouden het niet leuk vinden,dat door een misstap van mij,zij geen beeld meer hebben,en hun favoriete soaps niet meer zouden kunnen zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond leken de problemen zijn opgelost  :confused: .Ze konden terug genieten van hun leuke muziek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...