Ga naar inhoud


Op Astra 3 zie ik niet alle zenders


Lessy
Ga naar oplossing Opgelost door Lessy,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nadat nu langzaam maar zeker de nederlandse zenders van Astra 1 naar Astra 3 verhuizen, heb ik van de week een monoblock geinstalleerd (Summit Quad LNB 4,3 graden) zodat ik beide satellieten kan ontvangen. Dat werkt prima en nadat ik voor beide satellieten de zenderlijsten (opnieuw) geladen heb, kan ik tussen zenders op verschillende satellieten heen en weer schakelen en het beeld is ook prima.

 

Mijn probleem: ik zie op Astra 3 een hele rits zenders maar niet alle. Ik heb b.v. wel Ned2HD, SBS6HD in de lijst, maar niet Veronica, RTL8, Ned1 en Ned3. Volgens mij moet ik gewoon alle op de satelliet beschikbare zenders in de lijst kunnen krijgen of moet ik de ontbrekende zenders er met de hand inzetten?

 

Mijn receiver is een VU+-Ultimo, ik heb een insteekkaart met CI-Module van CD met een (oud) abonnement voor NPO + RTL&Co (SD). Ik weet wel dat ik de HD-zenders daarmee niet kan kijken, maar ze moeten toch minstens in de lijst opduiken?

 

Heeft er iemand misschien een tip voor me?

 

Bij voorbaat bedankt en groetjes uit Duitsland

Lessy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of je schotel/lnb niet optimaal uitgericht waardoor de desbetreffende transponders niet ontvangen worden

of je transponderlijst in je ontvanger is niet volledig waardoor bepaalde programma's niet worden weergegeven.

Even in je transponderlijst kijken of de ontbrekende zenders ontstaan door de ontbrekende transponders en anders je antenne beter uitrichten.

 

De frequenties kan je terug vinden op onder meer www.kingofsat.net

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ja, dat klopt. Ook al heb je geen abonnement op de HD zenders, ze moeten wel verschijnen in je kanaallijst. Normaliter zou je middels een volledige scan op Astra 3 alle vindbare zenders moeten vinden. Lukt dit niet, dan zijn er een aantal opties:

 

Is je satellites.xml up to date? M.a.w. staan alle actieve transponders van Astra 3 in de lijst?

 

Pak even de lijst van Lyngsat en probeer ze handmatig te scannen. Let op de correcte polarisatie en modulatie (QPSK of 8PSK)

 

Vind hij nog steeds niets, dan zou de schotel/LNB even nagekeken moeten worden.

 

Sluit een simplete CDS decoder aan en kijk of daar de zenders wel binnenkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Mogge,

 

Het merk van de schotel is SL en de doorsnede is 85cm.

 

ik heb de ontbrekende zenders allemaal gevonden door de betreffende transponders explicit te scannen (met informatie van KingofSat). Bedankt voor de tips, alles is nu goed :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...