Ga naar inhoud



Harm

Aanbevolen berichten

Beste forumleden.

Recentelijk een Grundig lcdtv 22vle8320bg gekocht net over de grens in Duitsland.

Probeer nu via een ci-module van Canaldigital de voorkeurszenders van deze provider in te lezen..

Dit lukt niet. Ik heb alleen de keus uit satelliet en niet uit cd tvv telesat, noodzakelijk voor de canaldigital voorkeurslijst

 

Nu hoorde ik vanavond van een forumlid dat dit wel eens veroorzaakt kan worden door dat de tv niet is ingesteld op de Benelux maar op Duitsland.

Wanneer dit klopt, kan de tv naar Benelux settings worden teruggezet?

Vr gr

Harm

aangepast door Harm
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

TV's worden inderdaad geconfigureerd voor het land waar ze op de markt gebracht worden.

In Duitsland wordt bijvoorbeeld de HD+ technologie gebruikt bij de providers, iets waar de software voor voorbereid dient te zijn.

 

Of je deze TV voor de Nederlandse markt kunt programmeren is nog maar de vraag.

Hopelijk heeft iemand op dit forum ervaring met dit toestel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 22VLE8120BG en in Nederland gekocht en dit toestel beschikt niet over de fastscan van CD. Na uitvoerig overleg met hr. Van Driel van Grundig heb ik wel informatie gekregen om de ingelezen kanalenlijst op USB stick te zetten en weer terug te zetten maar een programma zoals bij Samsung hebben ze niet om de kanalen te sorteren en heb ik ook nergens kunnen vinden. Ik heb het handmatig gedaan en kost wel wat tijd maar is goed te doen. Mijn toestel werkt prima met de CD kanalen, ook HD met wereldbol module. Hier ingesteld voor 4 satellieten, werkt ook prima.

post-32823-0-09533600-1398987224_thumb.jpg

post-32823-0-04550900-1398987251_thumb.jpg

Grundig Cloner Configuration.pdf

aangepast door gps
Link naar reactie
Delen op andere sites

TV's worden inderdaad geconfigureerd voor het land waar ze op de markt gebracht worden.

Ik heb hier een 22VLE8120BG en in Nederland gekocht en dit toestel beschikt niet over de fastscan van CD.

De Nederlandse detailhandel doet ook aan parallelimport: zo kun je onverwacht met een bijv. Duits model TV komen te zitten.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen hartelijk dank voor de reactie.

Ik heb inmiddels de ned sd zenders kunnen sorteren via de keuze mogelijkheid m7 groep (moedermaatschappij canaldigital).

Van de zenders die toen overbleven heb ik de ned sdzenders opgeslagen in een favorietenmap.

 

Helaas pakt mijn draaibare samyschotel, sturingsunit van Haaften, geen signaal op van de 23.5. Dus geen hd kanalen.

Volgens diverse fora moet de sturingsunit, firmware 1.22 e12, geupdate worden.

Het schijnt dat firmware ouder dan 2.0 terug moet naar de fabrikant.

Of zijn er misschien kant en klare digitale units te koop?

Ik lees tenminste weinig op internet over het updaten van dit type sturingsunits.

Vr gr

Harm Nijholt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb dezelfde tv gekocht in Duitsland. Hd zenders op Astra 3 werken prima.

Probleem dat ik heb met de tv is dat de CI module niet herkend wordt als ik de tv vanaf stand-by opstart. Moet de module er dan even uittrekken en er weer indoen. Dan wordt hij weer geinitialiseerd. Ik heb de wereldbol module en heb de software hiervan geüpdatet.

Wie weet een oplossing. Welke module werkt wel probleemloos met deze tv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...