Ga naar inhoud


TV met ingebouwde ontvanger geeft foutmelding: dit signaal kan niet gedecodeerd.


Mags

Aanbevolen berichten

Onze nieuwe Sony TV heeft achterin een CI slot, daar zit een zwarte Canal Digitaal CI in (wereldbol) en een oranje kaart. Ruim twee maanden heeft het prima gewerkt, maar de afgelopen twee dagen is het tweemaal gebeurd, beide malen bij zappen van BBC naar een Nederlandse zender (kan toeval zijn) dat de TV de melding gaf dat het singaal gecodeerd was en niet gedecodeerd kon worden, met het verzoek om het kaartje erin te steken. De exacte melding heb ik niet opgeschreven, maar heeft niets te maken met de melding die je krijgt als je zapt naar een kanaal waar je niet voor betaald hebt.

 

Mijn eerste indruk is:

een los contact, hetzij tussen kaartje en CI, hetzij tussen CI en TV.

 

TV uitschakelen, CI eruit, kaart eruit, CI terug, kaart terug heeft beide keren wel succes gehad. Maar dit kan op den duur niet bevorderlijk zijn, lijkt me. En sinds de uitvinding van de zapper vinden we toch allemaal dat het niet de bedoeling is dat je om te kunnen zappen naar je TV moet lopen?

 

Ik moet nog ergens een busje contactspray hebben, als ik zou weten waar dan zou ik daarmee met een  wattenstaafje over de contactvlakjes van het kaartje gaan. De contactjes van het CI kaartje insprayen lijkt me niet verstandig. Wie heeft tips?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit heeft niets met een hardware fout te maken, niet met contact spray gaan zitten rommelen.

 

Je hebt een probleem met de software.

Kijk of er voor je tv nieuwe software beschikbaar is en of je CI module e laatste software geladen heeft.

 

Wanneer dit alles het geval is en je nog steeds dit probleem hebt kan je of afwachten tot een van de betrokken partijen een oplossing aanbiedt of bijvoorbeeld proberen je ci module te vervangen door het nieuwe Canaldigitaal CI+ module met de witte sticker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV, nieuwste model Sony en de CI module hebben beide de meest recente software. Ik kan niet geloven dat het daaraan ligt. De foutmelding is namelijk exact hetzelfde als wanneer ik de TV aanzet zonder abonnementskaart of zonder CI module erin. En ik kan 100x tussen BBC en Nederland op en neer zappen zonder foutmelding en dan ineens poef, zwart beeld met foutmelding. Software maakt normaal gesproken dezelfde fout keer op keer. Toch bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel als je de TV, de CI-mudule en het kaartje bij één en dezelfde winkel hebt gekocht maar als dat niet zo is kan de winkelier van de TV net zo goed zeggen dat het aan de kaart of de CI-module ligt.

Eerst maar eens met een andere CI-module proberen, liefst de nieuwe CI+ module met witte stikker.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ook mijn idee, alleen gelooft TS er niet in.

De TV, nieuwste model Sony en de CI module hebben beide de meest recente software. Ik kan niet geloven dat het daaraan ligt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is TS? Ik ga zeker met een andere CI proberen, maar ik geloof alleen niet dat het aan de software van de CI ligt. Het grootste probleem is dat het in maanden pas 2x gebeurd is, dus het is niet een kwestie van een dagje met een andere CI testen, een dagje met een andere kaart en een dagje met een andere TV en bingo, de oorzaak rolt eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TS is een afkorting voor topic starter.

 

Er is in je probleem nog een variabele en dat is de zender waar je op af stemt en die ervoor zorgt dat je CI module/kaart/tv vastloopt.

En dat is vermoedelijk een zender waar een ander codering systeem op zit, niet noodzakelijk de laatste zender waar je naar keek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft BBC een wezenlijk andere codering dan de Nederlandse publieke zenders? Dan nog zou het gek zijn als deze combinatie van hard- en software maanden aaneen probleemloos heen- en weer kan schakelen en dan ineens een keertje niet door een decodeerprobleem, dan weer een tijdje geen probleem om het vervolgens weer één keertje niet te kunnen. En als dat al een software probleem zou kunnen zijn, de combinatie Sony Bravia met wereldbol CI met oranje kaart zal veel voorkomen, maar ik kan geen enkel bericht waar ook op internet vinden die zo'n storing beschrijft. Ik Googel echt wel voor ik in een forum een vraag stel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BBC is ongecodeerd.

Dus in zekere zin ja, wezenlijk anders als de gecodeerde zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mags,

 

 

 maar de afgelopen twee dagen is het tweemaal gebeurd, beide malen bij zappen van BBC naar een Nederlandse zender

 

 

Nederland 1, 2 of 3 toevallig, dan kan het zijn dat de toegevoegde Viacces codering een rol speelt ?

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je noemt het vreemd,maar als lange lezer,van dit forum,heb ik toch wel al diverse verhalen tegengekomen,waar leden schrijft dat het een gehele tijd feilloos werkt,en plots niet meer?Wat de oorzaak is?misschien dat (ik ken er nu niet zoveel van) dat het versturen van ecm emm's anders verloopt,of andere inhoud krijgt,waardoor U combinatie het moeilijker krijgt om het te verwerken.

Ik gis maar gedeeltelijk,maar aangezien anderen ook soms deze problemen hebben dat het plots niet meer (goed) werkt,acht ik dit voor U zeker aanvaardbaar als U dit probleem kent.Probeer misschien die laatste nieuwe module van m7 in bruikleen te krijgen.

testen en zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor alle duidelijkheid:

1. eerst werkt het maanden perfect

2. ik zap een keer van BBC naar Ned 1 (zoals zo vaak) maar krijg dezelfde melding als wanneer er helemaal geen CI of kaart in zit

    De TV wil nu helemaal naar geen enkele zender meer zappen, uitgezet, CI eruit getrokken, kaart eruit, kaart terug, CI terug, TV
   aan, Ned 1 werkt weer, zappen werkt weer

3. een week geen probleem

4. hetzelfde als 2.

5. afgelopen week weer geen klachten

 

Wat Viacces is weet ik niet. Als het dat nieuwe FoxSport signaal is waarvoor je de nieuwe witte CI nodig hebt, lijkt het me niet van belang. Foxsport zit niet in mijn basisabonnement, zit ook niet in de favoriete zenderlijst die ik in de TV heb aangemaakt, we zappen alleen heen en weer tussen die favoriete zenders.

 

Wat ecm emm's zijn, ook geen idee. Ik kom op dit forum ook wel heel wat draadjes tegen van mensen waarbij iets opeens niet meer werkt. Maar dan werkt het ook consequent echt niet. Dan is het niet opnieuw op te starten door CI en kaart eruit te halen, terug te prikken en weer aanzetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oplossing voor je probleem staat hier.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/340148-tv-met-ingebouwde-ontvanger-geeft-foutmelding-dit-signaal-kan-niet-gedecodeerd/?p=2237018

 

Je TV en CI module mogen dan wel niet veranderd zijn, de signalen die door de satelliet uitgezonden worden veranderen bijna dagelijks hun technische details.

En een van de vele combinaties die er mogelijk zijn zorgen bij jou nu voor problemen.

 

Iets in het uitgezonden signaal van een van de zenders waar je naar zapt zorgt ervoor dat je ontvanger vastloopt.

 

Dus of wachten op nieuwe software voor je Sony of je CI module,

Of kijken of je probleem opgelost is met het nieuwe Canaldigitaal CI module met de witte sticker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat je de laatste nieuwe software voor de CI-module er in hebt zitten, zie hier: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf
Zit die er in en heb je ook de nieuwste software voor je TV er in zitten, dan rest alleen nog maar het uitproberen van de nieuwste CI+ module van CanalDigitaal, zie bijlage.
 

post-60869-0-99275500-1401125650.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...