Ga naar inhoud


Ik wil downgraden, welke stap ie het beste?


Jürgen

Aanbevolen berichten

We lopen nu toch echt wel uit de pas v.w.b. het onderwerp maar ik kan het ook niet nalaten om hier nog iets aan toe te voegen.

 

Met de laatste reactie ben ik het volledig mee eens want ik denk dat een slechte beoordeling van een support toch wel vaak door de gebruiker / cliënt zelf wordt veroorzaakt.

Het is uiteindelijk de toon die de muziek maakt.

Als je als gebruiker de support belt en gelijk begint met de supportmedewerker stijf te vloeken dan zal de verdere communicatie meestal moeizaam en stroef verlopen.

Als ik lees hoe sommige forumleden hier op het forum op CD afgeven en dit vaak vergezeld met onacceptabel taalgebruik dan zal dit nooit tot een goede communicatie met CD kunnen leiden.

Ik heb met supportaanvragen in de regel goede ervaringen maar ik begin dan ook altijd de medewerker vriendelijk te woord te staan want daar heeft die recht op.

 

Wel heb ik weleens moeite met de antwoorden als het om echte technische issues / kennis gaat want daar schort het nog wel eens bij de medewerkers aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heel lang geleden heb ik ook eens gedowngrade van ALLES inclusief <> naar ALLES - Sport

dat ging per telefoon ruck-zuck

 

of ik daar nu vriendelijke of zeikerige mensen aan de lijn had weet ik niet meer (interesseert ook helemaal niet)

maar de administratieve wijziging koste me wel eenmalig een week broodbeleg ( 19,95 euro)

anderhalf ons Kalfspastei

twee ons gebakken Leverpastei

een twee ons Ham

anderhalf ons rookvlees minder gezouten

een ons droge worst

vergat nog de Ardenner paté

aangepast door Tonskidutch

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad ook reuze benieuwd wat er nu uiteindelijk op de nog te ontvangen schriftelijke bevestiging komt te staan.

De medewerker had het naast het noemen van het Basispakket ook over een Recreatiepakket van € 12,95 per maand (12 maanden lang), zie link http://www.canaldigitaal.nl/recreatieset-aanbieding/ en vertelde dat ik dan de € 99,= natuurlijk niet hoefde te betalen omdat ik immers geen recreatieset met ontvanger nodig had.

 

Op zich mis ik de HD kanalen niet zo zeer omdat de NPO zenders toch al in HD worden weergegeven en daar kijk ik toch het meest naar als ik al TV kijk.

Mijn vrouw kijkt graag naar films op RTL8 en die worden ook alleen maar in HD uitgezonden, de rest missen we nauwelijks.

 

Oh ja, ...en mocht de korting na 12 maanden onverwacht toch nog vervallen dan zeg ik alsnog mijn extra kaart op en verkoop ik die.

In die aanbieding in jouw link staat inderdaad dat Ned123 in HD doorgegeven zullen blijven, ook na 1 augustus.

Maar dat is dan wel het Recreatiepakket en niet in het Basispakket.

Bovendien was het altijd al zo dat je het Recreatiepakket alleen kon ontvangen van 21 maart tot 21 september.

Dat staat immers wel hier: http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/

 

Overigens is Veronica en Disney XD ook in HD.

Je kan geluk hebben dat als ze de overige zenders in SD gaan uitschakelen dat je die dan ook voor dezelfde prijs in HD krijgt.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder geschreven ben ik natuurlijk ook razend benieuwd.

 

Op zich denk ik wel dat ik goed zit want via deze link, 2e deel onderin http://www.canaldigitaal.nl/tv-in-de-camper-of-caravan/ kun je duidelijk lezen dat het om een 2-jarig abonnement á € 12,95 p/m (12 maanden per jaar) gaat, dus geen jaarlijkse gelimiteerde periode.

Dat het hierbij om een 2-jarig abonnement gaat werd overigens tijdens het telefonische contact niet vermeld maar dat is voor mij ook verder niet boeiend want ik heb in Spanje toch geen alternatief.

 

Mijn buurman heeft overigens gisteren dezelfde actie uitgevoerd en ook hij kreeg door CD hetzelfde voorstel waarbij hem wél werd verteld dat het hierbij om een 2-jarig contract gaat.

Helemaal overtuigd ben ik daar overigens niet van want immers neem je geen hardware af maar goed ik wacht wel af wat in de schriftelijke bevestiging komt te staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nu krijgt aangeboden is een nieuwe uitvoering van het recreatie pakket.

Het oude recreatie pakket gaf in de zomermaanden 6 maanden beeld.

Wintersporters en overwinteraars vielen hierdoor buiten de boot.

Hiermee is het recreatie pakket uitgebreid naar 12 maanden, het oude recreatie pakket staat nu bij niet meer verkochte abonnementen.

 

Zal wel goedkomen verwacht ik.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bevestigingen zijn binnen.

Nou, de overstap is eigenlijk heel simpel al kun je het niet eens een overstap noemen.

Het is in feite een verlenging van het bestaande Basis abonnement waarbij ik nu € 2,= korting krijg.

 

Het gaat als volgt.

Tot nu toe had ik een abonnement op het Basis pakket plus het HD pakket plus een extra kaart met het STB pakket.

Hiervoor betaal ik € 19,45 p/m, zijnde € 12,95 + € 5,00 + € 1,50.

 

Door nu het HD pakket op te zeggen gaat er € 5,00 van af en kom ik uit op een bedrag van € 14,45 p/m.

Als ik de extra kaart á € 1,50 nu niet opzeg, welk ik overigens wel had gevraagd, dan krijg ik € 2,00 korting op het huidige abonnement en betaal ik m.i.v. de volgende maand nog maar € 12,45 p/m.

Mij ontgaat overigens de reden waarom men mij € 2,00 korting geeft als ik de extra kaart á € 1,50 niet opzeg.

 

Alles is bevestigd d.m.v. 2 brieven, de 1e was de bevestiging opzegging HD pakket en de 2e brief is de bevestiging m.b.t. de VERLENGING van het huidige abonnement.

Dus daaruit begrijp ik dat het hierbij niet om een nieuw abonnement Recreatiepakket gaat maar simpelweg om de verlenging van mijn huidige Basis-pakket.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Door nu het HD pakket op te zeggen gaat er € 5,00 van af en kom ik uit op een bedrag van € 14,45 p/m.

Als ik de extra kaart á € 1,50 nu niet opzeg, welk ik overigens wel had gevraagd, dan krijg ik € 2,00 korting op het huidige abonnement en betaal ik m.i.v. de volgende maand nog maar € 12,45 p/m.

Je vergeet de kosten van de extra kaart.

 

Ben er zelf ook mee bezig en het is bijna afgerond.

 

 

Ik zou niet zondermeer aannemen dat het niet om een nieuw abonnement gaat maar om een verlenging van wat je al had.

Ik heb ook een bevestiging van mijn verlenging gekregen en hier veranderd er toch echt wel wat in de pakketsamenstelling.

 

Ze lopen bij pakketaanpassingen nogal achter met de administratie dus daar vind je pas na zo'n 2 maanden pas hoe het zit.

Via mijn canaldigitaal is zowat na een maand te zien welke pakketten je hebt, gewoonlijk dus pas na de afkoelingsperiode.

 

Ik had ook het HD pakket maar dan de versie mét themapakket.

Vroeger stond dit in mijn canaldigitaal maar dat is al ik meen dik een jaar niet meer te zien, er staat enkel nog hd pakket.

In de facturen is echter nog steeds te zien dat ik de hd+thema combi heb voor 9,95 met daar 4,95 korting op :-)

Kan je zeggen dat als dat bij jou ook zo is dat je dan je hd pakket vooral niet op moet zeggen.

Zowiezo kun je het HD pakket beter niet opzeggen, zeg beter het basispakket op en neem daar het settop basis pakket voor in de plaats.

Je hebt dan een pakket met veel meer hd zenders en bent zowat hetzelfde bedrag kwijt.

Heb ik zo gedaan nadat ik het aangeboden kreeg!

Op het settopbox pakket nog een jaarlijks korting van 20 euro waardoor het stbp uiteindelijk ik meen geen 6,66 maar 5 euro kost

5,- stbp + 5,- hd pakket is een tientje en dan eventueel nog de extra kaart.

 

Heb hier tot 2x toe extra gebeld (en uit ervaring wijs geworden ook opgenomen) omdat hun bevestigingsbrief  me totaal in het duister liet wat ik nu eigenlijk voor pakketten over zou houden/zou nemen) en het lijkt erop dat het allemaal goed is gegaan.

De prijzen zoals ze waren zijn desondanks afgeschreven maar een verrekening zou onderweg zijn.

Het bedrag van de verrekening lijkt nog niet te kloppen daar hetgeen telefonisch werd doorgegeven de 20 euro korting nog niet werd meegenomen.

Vreemd want juist die 20 euro korting staat in de brief met de bevestiging van de verlenging vermeld.

 

Had een pakketwijziging doorgegeven (aangetekend zelfs) en na een eerste aanbod te hebben afgewezen werd mijn abbo door die gozer van de helpdesk opgezegd zelfs tegen mijn zin in.

Bloed onder mijn nagels vandaan, dat kereltje.

Wellicht heb ik indirect toch aan hem te danken dat ik nu toch zowat heb wat ik wilde, maar nee da's teveel eer voor die dropl*l.

De medewerkers die ik nadien aan de lijn heb gehad lijken het allemaal netjes gedaan te hebben, alleen de brieven van cds hadden wat meer info kunnen bevatten.

 

Ik ben nu wat zenders kwijt maar erg weinig, ik bedoel wat boeit het als je een sd zenders kwijt bent maar je d'r zowiezo nog een HD zender van hebt?

En hustler is op zwart gegaan en geen idee welke natuurzenders na 00.00uur nog open zijn, zou best nog eens een hd versie van open kunnen zijn.

Gelukkig geen fan van oranje tv en mtv keek ik ook zelden, nee ik mis mede vanwege mijn themapakket maar opmerkelijk weinig zenders en dat voor een bedrag, moet nog zien dat ik nu nog weg ga bij cds.

 

Zul je zien dat cds  failliet gaat of hun ontvangers gaan verplichten :crazy:

 

Ze hebben nu met hun hd light pakket toch ook weer een uitstekend aanbod om aan derden aan te bevelen.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet de kosten van de extra kaart.

 

Hoe zo vergeet ik de kosten van de extra kaart?

Die heb ik toch meegenomen in mijn in #23 geplaatste berekening en daar is toch niets mis mee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, my mistake, de info uit de zin boven de quote hoort erbij.

Hieronder de HD zenders zoals die in mijn "oude" HD+thema pakket zitten.

 

HD zenders:

NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
RTL 4 HD
RTL 5 HD
SBS 6 HD
RTL 7 HD
RTL 8 HD
Veronica/Disney XD HD
Net 5 HD
één HD
Canvas HD
History HD
NGC HD
NAT GEO Wild HD (mogelijk tijdelijk tot juli)
Discovery HD

Brava HD
Travel Channel HD
Eurosport HD
Eurosport 2 HD

 

En waarschijnlijk nog Hustler HD

 

 

 

Ze hebben nu met hun hd light pakket toch ook weer een uitstekend aanbod om aan derden aan te bevelen.

 

Dat HD light pakket heb ik nu al een 3 tal aangeboden zien worden, momenteel zie ik even niet meer staan maar het is echt een knipperlicht geweest dat pakket.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp zo langzaam aan jouw hele bijdrage niet meer.

Nu kom je weer met een HD Light pakket opdraven welk al per 1 januari 2014 door CD van de schappen is gehald.

Ik heb het een maand geleden nog gezien voor 9,95 p/mnd

Tis ook een tijdje niet via de home pagina maar wel via een directe link toegankelijk geweest.

Dat jij het niet meer begrijpt begrijp ik wel :grin:

Troost je, CDS zelf weet het ook amper.

Alleen voor Digitenne abonnees, daarna voor 9,95 (vast bedrag) volgens de helpdesk niet voor bestaande klanten maar op de aanmeldpagina was daar niets over te vinden.

Bovendien een fraaie aanbieding met smartcard en complete installatie voor ik meen 39 euro bijbetaling, daarna alleen pakket voor 2.95 meer, het vaste bedrag is niet vast meer en zo kan ik nog wel ff doorgaan en dat binnen de laatste 6 maanden.

 

Het is maar net zoals het CDS uitkomt of welke fout ze dan weer gemaakt hebben.

Oude pakketten die niet maar beschikbaar zijn maar waar iedereen hier kan weten dat het stbp voor klanten als ze echt willen nog gewoon beschikbaar is evenals zo blijkt het hd light pakket.

 

Maar je hoeft het niet te begrijpen, mijn tip aan jou is bel ze op, annuleer je huidige aanbieding en geef aan dat je je hd pakket wil houden.

Dan zul je daar normaliter het stbp nog bij moeten nemen.

Als je daar dan nog 20 euro korting op krijgt ben je zowat hetzelfde kwijt als je nu hebt geaccepteerd maar met een beter tv pakket.

Als iedere eurocent van belang is zou je bij het annuleren kunnen proberen het hd light pakket voor 9,95 aangeboden te krijgen.

Maar voor die paar centen zou ik je echt aanraden het hd pakket te houden.

 

Voor de zekerheid je telefoongesprek opnemen, dan komt het uiteindelijk iig goed.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...