Ga naar inhoud


Twijfel tussen 2 Sat-meters.


Catalán

Aanbevolen berichten

hier heb ik nooit geen probleem met regen of storm

en alles uitgericht met een kleine tv op het dak

en het staat en hangt al ong 2 jaar

je moet je alleen effe de tijd nemen ervoor en op je gemak (met goed weer) ;) ;) ;)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


zie mijn foto

 

er staat een t90 met 12 lnb's en een  88 triax met 4 lnb's en een 1.20 met motor en er staat momenteel nog een gibertini 100 bij met motor (de 1.10 triax is weg )

en dat alles zonder meter afgesteld en op alle schotels en lnb's een perfect beeld wat echt niet beter te krijgen is

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat het goed is wil ik geloven maar hoe weet je dat het niet beter te krijgen is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door met engelengeduld zolang te zoeken en in te stellen naar het beste beeld en dan niet meer eraankomen

en ik durf iedereen met een meter te laten komen hier en wil zien of diegene er nog meer ken uit halen maar ik denk niet dat het diegene gaat lukken

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat onbekend in dit geval onbemind maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zeker wel wil geloven is dat een satmeter een heel stuk gemak biedt en waardoor je sneller alles gedaan krijgt.

Ook handig, maar m.i. niet altijd noodzakelijk voor het afregelen, zijn de extra functies zoals een spectrumanalyser.

Ook al moet je dan met een laptop gaan zeulen, wil ik e.e.a. nog eens proberen met mijn TDS5925 en de juiste software, maar nog niet geprobeerd en weet dus ook nog niet wat daarmee de mogelijkheden zijn.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet beroeps matig voor mij maar als uitgebreide hobby plaats al jaren geregeld een schotel setje.

en sinds kort een wavefrontier T90 voor me zelf geplaatst (nog niet goed uitgericht mijn meter gaf op dat moment de geest dus dat ding maar aan de hand van de ontvanger effe snel uitgericht de astra's komen binnen (voor deze winter effe voldoende rest komt wel)

Maar wat een geklooi hoor zonder goeie meter dus vandaar dat ik graag een nieuwe wil.

alleen de keuze is niet makkelijk

xfinder of toch een satlook

 

Beeld is idd niet direkt belangrijk NIT functie lijkt me tegenwoordig een noodzaak (met mijn oude meter moest ik idd altijd effe kijken met een ontvanger welke sat ik had maar met dekost van de duo lnb werd het wel lastiger ,meestal op gevoel ;) nooit klachten gehad overigs) 

en idd ik zal ook effe moeten leren oefen wat de tot nu toe gemiste functies kunnen en waarvoor.

@ceesv

Er is een display waarmee je de 4 quadranten en de demodulatie van het gemoduleerde signaal kunt optimaliseren en controleren.

 

dit heb ik idd gezien kun wil je me eens uitleggen wat dit dan percies doet en hoe in testellen (simpel geschreven veel of weining puntjes in de quadranten??

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wikipedia geeft een uitgebreide uitleg van qam modulation en het constellation diagram. http://en.wikipedia.org/wiki/Quadrature_amplitude_modulation

De bedoeling is dat je geen wolk van puntjes krijgt maar dat die dotjes steeds op dezelfde plaats in het constellation diagram landen.

 

Om informatie over te dragen heb je een draaggolf nodig welke je moduleert.

Dat moduleren kan je onder meer door de amplitude, de frequentie of de fase van de draaggolf te variëren in het patroon van de over te dragen informatie.

Ook meerdere vormen van modulatie tegelijk zijn mogelijk.

Bij fase modulatie heb je kwadranten, de informatie is in fase met de draaggolf of heeft een hoekverschuiving t.o.v. de draaggolf.

Bij decodering valt het signaal in een van de kwadranten en draagt op die manier zijn informatie over.

De gedecodeerde informatie maak je na decodering zichtbaar in het constellation diagram, het landing gebied van de informatie laat daarbij zien welke transmissie fouten optreden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de beide door jou genoemde meters niet, maar kan je wel vertellen dat er een wellicht betere meter op punt van uitkomen staat. Ik werk sinds midden augustus aan het in orde krijgen van de Dr. HD 1000S meter mee, de meeste bugs zijn er intussen uit, het wachten is nog op een fatsoenlijke editor maar ik kan je nu al zeggen dat het een fantastisch ding is met o.a. een snelle spectrum analyzer, BER en MER aanduiding en zelfs dingen als het fijnafregelen van je rotor en het inbrengen van BISS codes. Voor mij is het allerbelangrijkste een kwaliteits en signaalaanduiding die zo groot is dat je het op een paar meter afstand in het donker met gemak kunt uitlezen. Beste meter die ik ooit in handen had.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het donker zal nog wel gaan, maar op het dak in de felle zon de meter aflezen.... :cool:

 

Maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt, ik ben in de markt voor een opvolger van mijn Satlook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de marketing van het ding heb ik uiteraard niets te maken, het is onbetaald vrijwilligerswerk dat ik als hobbyist graag doe (ik werk al jaren met hen samen, ook m.b.t. andere projecten). Maar als dat leuk gevonden wordt wil ik best eens mijn best doen om er een soort pre-recensie over te schrijven zodat je kunt kennisnemen van de mogelijkheden. De meeste beren zijn intussen van de weg dus ik zou niet verbaasd staan als er op korte termijn een hier echt verkoopbaar exemplaar op de markt komt. Maar door zijn heldere display en grote reactiesnelheid heb ik er bijvoorbeeld ook prachtig mijn grotere C- en Ku band antennes mee in perfectie kunnen afregelen. Waarbij het bij de C-Band schotel vooral gaat om de effecten van diverse varianten van di-electricum waaronder twee varianten van de stubs van Trust.

 

PS: misschien ook leuk te weten dat hij ook voor dvb-t ingezet kan worden, in elk geval qua spectrum analyzer. Naar ik begrijp is men nu bezig met de ontwikkeling van een meter die net als bij satellieten in dvb-t ook elk kanaal afzonderlijk kan analyseren.

aangepast door paulvr
  • Like 1

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv dank je voor de uitleg

 

Heb vandaag voor 70 euro een nette goedwerkende satlook micro kunnen kopen.

Leek me een nette prijs en gelijk een mogelijkheid om eens een satlook tetesten en bevalt deze kan ik indien nodig hem vast wel weer voor dat geld kwijt raken en een satlook hd versie kopen zover nodig voor mij natuurlijk.

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...