Ga naar inhoud


Nieuwe tv gekocht maar wil een andere... geld terug -10%, mag dat?


satdr

Aanbevolen berichten

Jürgen je had deels groot gelijk.

 

Kan me herinneren dat er sprake kan zijn van een dagprijs, hetgeen vermeld moet worden op de website van die webshop.

Dat kan er dan toe leiden dat men één dag later niet het betaalde bedrag retour krijgt maar de dagprijs van heden.

 

Of dat ook duidelijk was en zo vermeld is geworden op de website is 'n andere kwestie!

 

Anyway; webshops werven met prijzen waar je duizelig van wordt -> maar de algemene bepalingen en/of disclaimers lezen we natuurlijk niet - we klikken altijd te snel op Doorgaan

 

Er zijn veel webshops met next day delivery die voor dergelijke spoedbestellingen extra voorwaarden stellen in hun algemene bepalingen.

-Dat komt voort uit het betalingsverkeer <dus> de regels van de Banken voor Overschrijvingen via elektronisch Bankieren.

-En het komt voort uit de leveringsvoorwaarden van de webshop die natuurlijk een contract heeft met een bezorger.

-Een en ander tussen beiden is natuurlijk ook verzekerd - betekend actie en handelingen die ook geld kosten en ook die verzekeraars hebben weer voorwaarden.

 

die teksten die Sjaak(k) over artikel 6 gaf zijn dus niet voor niets zo opgesteld.

de bezorger kan namens jou de gedelegeerde derde zijn en als je tekent bij ontvangst dat je onherroepelijk het geleverde accepteerd >??? heb je ook gelezen wat er getekend werd bij de aflevering op de pakbon ?

 

Waarom dacht je dat zelf afhalen goedkoper is als het op voorraad ligt?

 

Als de reclame zoals bij bekende kledingshops erop prat gaan dat retourneren binnen x dagen gratis is, dan weet je het natuurlijk.

Dat is gewoon verdisconteerd in de prijs (je betaald dat dus, misschien niet jij omdat je retourneert maar de volgende klant)

 

Het is overigens extreem dom om dat nu voor diverse goederen überhaupt in te voeren en te gaan doen.

Dat is kapitaal vernietiging en milieu onvriendelijk als de pest.

Het is een extreem groot maatschappelijk risico bovendien betreffende ongecontroleerd dna transport via haren huidschilvers en mukus.

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het overigens een keurig voorstel van die winkelier?

Waarom je eigen wispelturigheid op die winkel af willen wentelen?

 

Als jij daar als verse klant komt, en hij wil je die geopende doos verkopen, neem jij hem dan af zonder korting?

Vermoedelijk niet.

 

Dan maakt hij dus verlies op dat ding, omdat jij niet meteen goed nagedacht had.

Lekker makkelijk.........

Rustig aan hoor spotvogel, ik heb al lang gezegd dat het heel redelijk is,

de vraag was alleen of het toegestaan is.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt jurgen! Had hier ook al allen voor bedankt!!

 

 

Hmm ik lees zelfs op juridisch loket dat het een gunst is van de winkelier, dat hij geen plicht heeft.

 

Weer wat geleerd dank u allen!

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde gehad bij die van de palet verkopende grote dozenschuiver die 'niet gek' is.

Samsung smart TV waarvan het internet gedeelte voor geen meter werkte.

Hoop geouwehoer aan de balie, 3 kwartier aan het prutsen voordat ze het

zelf enigszins voor elkaar hadden. Heeft me toen ook iets van 10% gekost,

Eens en nooit meer. Had het helemaal gehad, koop er ook niet meer.

Ga daar wel kijken en er een uitzoeken en kom er vervolgens met mijn locale handelaar

wel uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om bij koop op afstand, wat nog niet genoemd is dat de verkopende partij wel kosten mag rekenen als de goederen niet goed retour gaan.

Dus niet tevreden over de televisie dan zal hij zo retour moeten worden gestuurd zoals gekocht.

Dus in de orginele doos etc.

Als de verkoper waarde vermindering heeft van de goederen die retour gaan kan hij deze schade wel betaald nemen

In mijn ogen kan dit nog wel eens discussie punten gaan opleveren.

onderstaand tekst uit de nieuwe consumenten wet sinds 13 juni 2014

Verder niet onbelangrijk: kapotte of te ver gebruikte retouren mogen niet geweigerd worden, maar de schade mag in rekening gebracht worden.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om bij koop op afstand, wat nog niet genoemd is .....

 

Het gaat in deze topic niet over koop op afstand maar over een gevalletje directe aankoop in de winkel en dan gelden andere wetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind het eerlijk gezegd nog behoorlijk schappelijk van de leverancier. Het apparaat is niet meer nieuw, zeker ook niet meer als nieuw verkoopbaar en met de marges die men tegenwoordig heeft is 10% minder terug geven dan de nieuwprijs een risico voor de ondernemer.

 

Hij moet die TV nu als demo verkopen en moet daar zeker meer dan 10% korting op geven.

 

En schappelijke toko dus wat mij betreft!

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...