Ga naar inhoud


NPO-zenders blijven in SD bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

In elk geval kun je nog minimaal één jaar tegen betaling van € 12,95 p/m naar het SD Basispakket (dus geen HD) kijken.

Zelf half juli telefonisch afgesloten, zie bijlage, ging niet van een leien dakje maar het is mogelijk.

Uiteindelijk toch maar weer naar het BasisHD-pakket gewisseld omdat het volgend jaar dan echt einde SD tijdperk is en wat scheelt het, € 36,= op 1 jaar.

 

Hoeveel van de SD kanalen over één jaar nog op 19.2 beschikbaar zijn en en dan inmiddels automatisch overgegaan zijn naar HD staat in de sterren geschreven.

 

aangepast door Johan45
bijlage verwijderd, staan prive gegevens in.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag zijn alle NPO zenders bij CD op zwart gegaan. Ik heb alleen nog het geluid van Radio 1.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo,

 

"(een NPO die geen publieke HD uitzendingen meer wil verzorgen en alleen nog voor SD gaat)."

 

Waar haal je dat nu weer vandaan?.

Het gaat wat trager dan normaal, komt door bezuinigingen opgelegd door  het kabinet,

maar er is genoeg te zien in HD bij de NPO.

Verder zijn ze ook bezig met het langzaam uitrollen van HbbTV.

 

Waar is de bron van jouw vreemde uitspraak?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Jürgen

 

Om je privé gegevens te beschermen is je bijlage verwijderd.

Je naam en accountnummer zijn nog zichtbaar.

 

Oeps, ik had 3 items zwart gemaakt maar zie inderdaad dat op de grijze balk nog een accountnummer stond, niet goed opgelet, slordig van mij :(

In elk geval bedankt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Prawo,

 

"(een NPO die geen publieke HD uitzendingen meer wil verzorgen en alleen nog voor SD gaat)."

 

Waar haal je dat nu weer vandaan?.

Het gaat wat trager dan normaal, komt door bezuinigingen opgelegd door  het kabinet,

maar er is genoeg te zien in HD bij de NPO.

Verder zijn ze ook bezig met het langzaam uitrollen van HbbTV.

 

Waar is de bron van jouw vreemde uitspraak?.

 

 

Mogelijk heb ik wat gemist.

Kun je me uitleggen of de snelheid het enige verschil is tussen SD en HD en waar ik gratis NPO HD programma's kan kijken (want ik heb het over de distributie)? Dat ik SD uitzendingen gratis via Digitenne binnen kan krijgen weet ik.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand schrijft,dat ook de NPO zenders gratis in HD moeten kunnen worden ontvangen.

Als ik deze draad lees:http://www.sat4all.com/forums/topic/341380-npo-wil-snelle-overstap-naar-dvb-t2/?do=findComment&comment=2250354

Is er wel bereidheid dat ze dat willen doen,maar dan via de aardse antenne.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand schrijft,dat ook de NPO zenders gratis in HD moeten kunnen worden ontvangen.

Als ik deze draad lees:http://www.sat4all.com/forums/topic/341380-npo-wil-snelle-overstap-naar-dvb-t2/?do=findComment&comment=2250354

Is er wel bereidheid dat ze dat willen doen,maar dan via de aardse antenne.

 

Willen is iets anders dan (al) kunnen.

Totdat dit is opgelost lijkt gratis verspreiding via een satelliet de enige logisch oplossing.

Of men dat dan zelf gaat doen of via Canal Digitaal mag de NPO van mij helemaal zelf weten. Een welke sat het wordt zal mij ook een zorg wezen. Als het maar snel is geregeld.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ether zal dat wel op zn vroegst 2017 worden. Op de sat zou ik maar nergens op rekenen.

aangepast door vfan1979

LG47LB561V+ CDS CI+ 3.5 + EMP 8/1

SAB Titan 1 HD + EMP 4/1

SAB Titan 3 Combo HD + maximum 4/1

Wavefield T90 9, 13,5 19,2 23,5 28,2 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen die geen 3 npo zenders meer hebben sinds vandaag zullen samen met vrienden  buren of familie moeten kijken.

dat is natuurlijk goed voor de sociale contacten die zo indirekt worden gestimuleerd.

 

Met vriendelijke groet,

aangepast door schans14

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met digitenne kun je ze gratis ontvangen dus niks met buren of familie kijken.

 

Antenne aanluiten aan je lcd tv, 1 scan doen en je hebt de 3 npo zenders weer.

 

Alleen mensen met een kaart zonder abo staan op zwart.

 

Mensen met een settopbox pakket kijken vanaf vandaag weer in sd naar de npo.

 

De rest is bekend en kijken HD.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja digitenne dan maar scannen, en je hebt weer beeld.

 

Ik vraag me af of je die oranje kaart weer aan iemand anders kunt verkopen of geven? en of je dan nog zo,n overname formulier moet invullen? of is daar ook weer iets in gewijzigd?

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...