Ga naar inhoud


extra kaart: vanaf vandaag geen HD meer op NPO 1, 2 en 3?


greydutch

Aanbevolen berichten

Vandaag contact gehad met CD omtrent het niet meer in HD kunnen zien van Ned. 1, 2 en 3 op de extra kaart. Ondanks dat duidelijk op hun site staat aangegeven dat bij familieHD je op de extra kaart kijkt naar de zenders van het familie-pakket blijkt dit toch niet zo te zijn (foutje, site niet aangepast). Ook is er bij de verhoging van € 2,50 naar € 4,50 niet aangegeven dat Ned. 1, 2 en 3 niet meer in HD kan worden ontvangen (oeps, foutje!). De service-desk helper kan mij niet helpen en kennelijk is er niemand bij het bedrijf die dit kan, dus geen chef, geen directeur, geen CEO, geen RvB, wat een zielig zooitje. HD op 1, 2 en 3 kan wel op de 2e kaart á raison van nog eens € 5,- extra. Is deze onjuiste voorlichting en bedrieglijke website al bekend bij een consumentenprogramma?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

...Is deze onjuiste voorlichting en bedrieglijke website al bekend bij een consumentenprogramma?

Daar ligt een schone taak voor je, Hil !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze ook gebeld, dankzij jullie scherpe tips is mijn extra kaart gratis van basis naar familie gegaan. Zou geen HD worden maar alle familie zenders in SD, tenzij weer extra betalen. Daar bedankte ik vriendelijk voor. Toch heb ik gewoon 123 in HD dus of ze zelf echt snappen hoe het zit betwijfel ik.

 

Het zou nog door een proefperiode kunnen komen ofzo maar het is alleen 123 in HD dus lijkt me niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb nu wel een hele scherpe prijs want ze zijn bij CD echt de (boekhoud)weg kwijt waarmee ik overigens

op dit moment wel erg content mee ben.

 

Vandaag kreeg ik eindelijk weer eens een factuur nadat ik in juni de laatste factuur over de abonnementsperiode juli had ontvangen.

 

In juni heb ik het HD-pakket en de 2e kaart opgezegd welke per 1 augustus zou worden beëindigd.

Op 1 augustus ging inderdaad mijn 2e kaart op zwart en ik ontving alleen nog maar SD, dus allemaal volgens afspraak.

 

....maar, op 2 augustus had ik tot mijn verbazing en volledig ongevraagd het volledige HD-pakket weer terug en daar had ik natuurlijk geen moeite mee en dat is tot vandaag nog steeds het geval.

 

In feite komt het erop neer dat ik tot en met juli het lopende abonnement voor € 19,95 had betaald, zijnde STB-pakket (€ 12,95) + HD-pakket (€ 5,00) en de extra kaart (€ 1,50).

 

De te verwachten rekening zou dan moeten zijn:

 

Augustus en september elk € 12,95 dus totaal € 25,90 maar kijk zelf maar in de vandaag ontvangen factuur over de abonnementsperiode juli t/m september, zie bijlage.

 

Een blije CD klant :D  :D  :D  

post-37183-0-93358600-1407942703_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie alleen in je factuur dat je de maand juli voor niets hebt mogen kijken met je basis pakket. ( geen STB dus zoals je hierboven schrijft)

Met je Basis pakket heb je tot 1 oktober gratis de HD zenders, dat geld dus voor alle Basis abonnementen dus erg uitzonderlijk is dit nu ook niet. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is maar net hoe je het wilt bekijken.

Dus jij vind het normaal dat ik zonder enige moeite te hebben gedaan voor 3 maanden de maand juli voor niets krijg en dan ook nog 2x € 2,= Retentiekorting, wat dat dan ook mag betekenen?

In feite betaal ik nu voor 3 maanden een bedrag van € 19,45 (al eerder betaald voor juli) en € 2,45, totaal dus € 21,90 om voor 3 maanden naar het Basis pakket te mogen kijken.

Nogmaals, ik klaag niet want in dit geval komt het mijzelf ten goed maar daaruit blijkt weer dat de wegen die CD bewandelt ondoorgrondelijk zijn.

 

Normaal hoor je alleen maar klachten die op negatieve effecten zijn gebaseerd, ik wilde dit alleen maar aangeven dat het ook andersom mogelijk is.

Dit is volledige willekeur en nergens op gebaseerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maar dat gaat natuurlijk niet lukken: het vervangen van het basisHD pakket door het HD aktiepakket.

 

Als de oorspronkelijke contractduur van je BasisHD-pakket is afgelopen, is de opzegtermijn maar een maand. Gelukkig is CanalDigitaal niet zo vals om je contract automatisch met een jaar te verlengen zoals dat in Duitsland zeer gebruikelijk is. Je belt ze en vertelt dat je op wilt zeggen. Dan wordt je doorverbonden met de afdeling "Opzegging". Ergens op hun site staat behalve een 0900-nummer ook een nummer in Hilversum dat je vanuit het buitenland - met nummerherkenning ingeschakeld - kunt bereiken.

 

In jouw geval zijn de goedkoopste combinaties bij twee kaarten:

  • op beide kaarten het HD Actie-pakket voor in totaal €19,90 (€9,95 per kaart) per maand; bij een HD Actie-pakket geen gereduceerd tarief mogelijk op de tweede kaart (moet oranje smartcard zijn).
  • op hoofdkaart HD met HD-actiepakket (€9,95), op tweede kaart Set Top Box-pakket zonder HD (omgerekend €6,66 per maand), in totaal dus €16,61 per maand
  • op hoofdkaart HD met HD Actie-pakket (€9,95), op tweede kaart Set Top Box-pakket (omgerekend €6,66 per maand) en extra HDTV-pakket voor €5,00 per maand, dat is in totaal dan €21,61 per maand

Bij de laatste combinatie heb je op de tweede kaart meer HD-zenders dan op de hoofdkaart, o.a. Canvas en Eurosport 2 (19 in totaal, bij het HD Actie-pakket zijn het er 15). Zoals elders aangegeven op het forum, heb ik gekozen voor de tweede combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja netjes van CanalDigitaal dat je abonnement niet stilzwijgend met een jaar verlengd wordt.

De wet staat echter niet meer toe dat je abonnement stilzwijgend met 12 maanden verlengt wordt.

Die aanpassing van de wet was noodzakelijk omdat providers zoals CanalDigitaal niet op vrijwillige basis naar een opzeg termijn van 1 maand wilden.

Providers zouden graag anders willen maar mogen niet meer.

Nu moeten ze klanten binden door een goede kwaliteit en prijs te bieden en klantvriendelijk te zijn.

 

Voor de rest ben je een knappe onderhandelaar als je een van de drie mogelijkheden die je aangeeft kan realiseren.

Optie 2 en 3 kan je wel schudden, een nieuw Set top box pakket op je kaart wordt niet meer afgesloten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie 2 en 3 kan je wel schudden, een nieuw Set top box pakket op je kaart wordt niet meer afgesloten.

 

Op een tweede kaart lukt dat blijkbaar nog wel. En vermoedelijk alleen bij de afdeling Opzegging.

aangepast door KvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...