Ga naar inhoud


extra kaart: vanaf vandaag geen HD meer op NPO 1, 2 en 3?


greydutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@erwin05

mag ik (als degene die dit draadje begonnen is) nog even op een rijtje zetten waarom het oorspronkelijk ging:

 

- ik heb een BasisHD pakket op de hoofdkaart (Basispakket + aanvullend HD pakket) alsmede een extra kaart (settoppakket)

 

- op 4 juli ontving ik van Canal Digitaal een mail waarin stond dat de extra kaart ipv Euro 1,50 per maand voortaan Euro 4,50 per maand zou gaan kosten en dat er 18 nieuwe zenders bij zouden komen. Er werd NIET verklapt welke 18 zenders dat dan zouden zijn.

 

- op de extra kaart ontving ik tot 1 augustus o.a. Ned 123 in HD (en uiteraard ook in SD), vanaf 1 augustus echter niet meer. In de mail van CD van 4 juli werd over het afsluiten van de HD versie van Ned 123 per 1 augustus op de extra kaart GEEN mededeling gedaan. Dat is ofwel desinformatie ofwel domheid als je het mij vraagt. Een andere mogelijkheid zie ik niet.

 

Voor mij persoonlijk weegt het wegvallen van de HD zenders Ned 123 op de extra kaart zwaarder dan de toevoeging van die 18 B-zenders. Als het feit dat de zenders Ned 123 niet meer gratis kunnen worden doorgegeven als reden van de verdrievoudiging van de maandelijkse kosten zou zijn genoemd, had ik er begrip voor gehad.

 

Meer dan ergerlijk vind ik de manier waarop CD met zijn klanten omgaat: een in prietpraat stijl geschreven mail die wezenlijke informatie achterhoudt doet het ergste vrezen voor wat betreft de competentie van de CD beleidsmakers.Ik heb zo mijn twijfels dat dat snel beter wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@erwin05

mag ik (als degene die dit draadje begonnen is) nog even op een rijtje zetten waarom het oorspronkelijk ging:

 

- ik heb een BasisHD pakket op de hoofdkaart (Basispakket + aanvullend HD pakket) alsmede een extra kaart (settoppakket)

 

- op 4 juli ontving ik van Canal Digitaal een mail waarin stond dat de extra kaart ipv Euro 1,50 per maand voortaan Euro 4,50 per maand zou gaan kosten en dat er 18 nieuwe zenders bij zouden komen. Er werd NIET verklapt welke 18 zenders dat dan zouden zijn.

 

- op de extra kaart ontving ik tot 1 augustus o.a. Ned 123 in HD (en uiteraard ook in SD), vanaf 1 augustus echter niet meer. In de mail van CD van 4 juli werd over het afsluiten van de HD versie van Ned 123 per 1 augustus op de extra kaart GEEN mededeling gedaan. Dat is ofwel desinformatie ofwel domheid als je het mij vraagt. Een andere mogelijkheid zie ik niet.

 

Voor mij persoonlijk weegt het wegvallen van de HD zenders Ned 123 op de extra kaart zwaarder dan de toevoeging van die 18 B-zenders. Als het feit dat de zenders Ned 123 niet meer gratis kunnen worden doorgegeven als reden van de verdrievoudiging van de maandelijkse kosten zou zijn genoemd, had ik er begrip voor gehad.

 

Meer dan ergerlijk vind ik de manier waarop CD met zijn klanten omgaat: een in prietpraat stijl geschreven mail die wezenlijke informatie achterhoudt doet het ergste vrezen voor wat betreft de competentie van de CD beleidsmakers.Ik heb zo mijn twijfels dat dat snel beter wordt.

 

Als ik mijn logische denkwijze daar op los laat kom ik tot het volgende:

 

Cd gaat op jou 2de kaart waar het settopbox pakket op stond, nu het basis pakket SD zetten, dit verklaart ook die 18 zenders.

 

Net zoals mensen met het familie pakket HD op de eerste kaart, ook het familie pakket op de 2de kaart hebben.

 

Vandaar dat je ook geen NED 123 HD hebt op de 2de kaart.

 

Dit is mijn verklaring hier over, met die 18 zenders bedoeld cd het basis pakket SD. ik zou niet weten welke zenders cd anders bedoeld.

 

Dat cd het allemaal raar brengt ben ik het met je eens, ze hadden ook kunnen zeggen dat op je 2de kaart nu het basis pakket zit.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erwin05

Het spijt mij, maar jouw redenering klopt niet.

 

De kop van de mail die ik van CD heb ontvangen luidt:

 

18 Extra zenders op uw Extra Kaart

 

En in de mail zelf is het volgende te vinden: Uw Extra Kaart breiden we met ingang van 1 augustus 2014 uit met 18 extra zenders uit het Basis-pakket.

 

Daaruit volgt:

1) dat er geen sprake van is dat het settopbox pakket van de tweede kaart vervangen wordt door het basis pakket SD, zoals jij stelt. Immers, er worden zenders uit das basis pakket overgenomen en dat is toch echt heel wat anders. Het gaat dus om een uitbreiding, niet om een vervanging.

 

2) dat het settopbox pakket van de extra kaart meer dan 18 zenders biedt, aangezien er 18 EXTRA zenders bijkomen. Het totale aantal zou ergens tegen de dertig moeten liggen (de 18 nieuwe plus de zenders die ik al had en gebleven zijn zoals Ned 123 SD, diverse RTL, SBS enz).Helaas verklapt CD niet, hoe de lijst van de extra kaart er nu precies uitziet. Ik heb inmiddels begrepen dat dit zowel voor extra kaarten geldt die met een BasisHD alsook die, die met een FamilieHD gekoppeld zijn.

 

Het voor mij belangrijkste punt blijft bovendien onbeantwoord: waarom zijn op de extra kaart de HD versies van Ned 123 verdwenen? Deze versies waren tot 1 augustus onderdeel van de overeenkomst die ik voor de extra kaart met CD had afgesloten en ik heb van CD tot op heden geen mededeling ontvangen dat ze dit deel van de overeenkomst niet meer willen nakomen.

 

 

 

 

.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je haal er weer allerlei andere zaken bij, je wilt het niet lezen of je kan de informatie niet bevatten.

Het gaat niet om het HD pakket.

 

Lees #73 nog eens goed door, het gaat erom dat NED 1,2,3 HD bij sommigen op de extra kaarten verdwenen is.

Dit heeft niets met andere pakketten te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voor mij belangrijkste punt blijft bovendien onbeantwoord: waarom zijn op de extra kaart de HD versies van Ned 123 verdwenen? Deze versies waren tot 1 augustus onderdeel van de overeenkomst die ik voor de extra kaart met CD had afgesloten en ik heb van CD tot op heden geen mededeling ontvangen dat ze dit deel van de overeenkomst niet meer willen nakomen.

 

Een deel van de verwarring ligt bij de gebruikers en een deel is te wijten aan CanalDigitaal.

Nu ben ik ook een gebruiker dus ..Hieronder mijn visie

 

Nederland123 in SD en HD is nooit voor betaald in je abonnement. Die kosten werden opgebracht door de Publieke omroep.

Na 1 augustus moet er betaald worden voor de publieke zenders, zowel in SD als HD.

Dit is en ziet CanalDigitaal als een uitbreiding van je pakket al heb je geen zender meer en in het geval je een SD pakket hebt krijg je zelfs drie zenders minder. (Ned. 123HD)

Het Familie HD pakket heeft logischerwijs de publieke zenders in HD

Het Familie pakket heeft dan logischerwijs alleen de publieke SD zenders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erwin05

Het spijt mij, maar jouw redenering klopt niet.

 

De kop van de mail die ik van CD heb ontvangen luidt:

 

18 Extra zenders op uw Extra Kaart

 

En in de mail zelf is het volgende te vinden: Uw Extra Kaart breiden we met ingang van 1 augustus 2014 uit met 18 extra zenders uit het Basis-pakket.

 

Daaruit volgt:

1) dat er geen sprake van is dat het settopbox pakket van de tweede kaart vervangen wordt door het basis pakket SD, zoals jij stelt. Immers, er worden zenders uit das basis pakket overgenomen en dat is toch echt heel wat anders. Het gaat dus om een uitbreiding, niet om een vervanging.

 

2) dat het settopbox pakket van de extra kaart meer dan 18 zenders biedt, aangezien er 18 EXTRA zenders bijkomen. Het totale aantal zou ergens tegen de dertig moeten liggen (de 18 nieuwe plus de zenders die ik al had en gebleven zijn zoals Ned 123 SD, diverse RTL, SBS enz).Helaas verklapt CD niet, hoe de lijst van de extra kaart er nu precies uitziet. Ik heb inmiddels begrepen dat dit zowel voor extra kaarten geldt die met een BasisHD alsook die, die met een FamilieHD gekoppeld zijn.

 

Het voor mij belangrijkste punt blijft bovendien onbeantwoord: waarom zijn op de extra kaart de HD versies van Ned 123 verdwenen? Deze versies waren tot 1 augustus onderdeel van de overeenkomst die ik voor de extra kaart met CD had afgesloten en ik heb van CD tot op heden geen mededeling ontvangen dat ze dit deel van de overeenkomst niet meer willen nakomen.

 

 

 

 

.

 

@greydutch

 

Ook ik vond het belangrijk om te blijven kijken naar de Nederlandse publieke zenders in HD.

De goedkoopste manier om naar NPO (Nederland) 1,2,3 in HD te blijven kijken via CanalDigitaal is het HD Lightpakket, ook wel genoemd het HD Actiepakket. 

 

Om duistere redenen promoot CanalDigitaal dit pakket niet actief, maar wellicht is het pakket voor jou een uitkomst. 

 

Zelf heb ik gekozen voor een periode van 24 maanden vanaf 1 augustus 2014 (9,95 per maand waarvan de eerste zes maanden gratis.)

 

Je krijgt dan de 10 belangrijkste Nederlandse zenders in HD en daarnaast nog een paar bonuszenders als Een HD en Eurosport HD. Uiteraard heb je wel een HD ontvanger nodig + ontvangst van de Astra 3 satelliet. Mocht je nog een Seca 2 kaartje hebben, krijg je gratis een nieuw Seca 3 kaartje opgestuurd.

 

Mogelijk willen ze jouw tweede kaartje met het Settopboxpakket upgraden naar dit pakket. Probeer dan wel even die zes maanden gratis kijken erbij te onderhandelen.  

 

Als je met CanalDigitaal belt moet je zelf actief naar dit pakket vragen, ze gaan dit jou niet spontaan aanbieden.

Let er ook op dat ze jou geen (niet in de aanbieding vermelde) activeringskosten in rekening brengen, De medewerker klantenservice moet dit handmatig aanpassen in het systeem, want anders worden deze kosten bij jou in rekening gebracht. Ik heb hier meerdere malen in het gesprek naar moeten vragen voordat de medewerkster dit voor me wilde doen.

 

Als je op de link hieronder klikt zie je meer info, waaronder een compleet overzicht van het pakket. 

 

http://www.canaldigi...nl/blijfkijken/

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarbij ik de prijsverhoging van 2,50 naar 4,50 als een bevestiging zie van Johans betoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...