Ga naar inhoud


Kan Wavefrontier T90 haaks op polarmount?


holles

Aanbevolen berichten

Ik heb lang geleden mijn Wavefrontier T90 aan de zijkant van mijn huis op de muur gemonteerd. De schotel is aan de muur gezet met een polarmount en hangt op ongeveer 25 graden. Helaas staan er twee bomen in de weg die inmiddels zo hoog zijn dat ik de Astra3 met veel speling (bij harde wind met uitval) en de Astra2 helemaal niet meer kan ontvangen. De schotel omhoog plaatsen kan niet omdat we een schuin dak hebben. Voor zover ik kan zien is de enigste mogelijkheid de schotel te verplaatsen naar de andere hoek van het huis. De schotel zou dan een vrij uitzicht hebben maar haaks op de polarmount staan (90 - 25 = 75 graden). voor zover ik het kan overzien is het qua afmetingen van de schotel wel mogelijk. Mijn vraag is of dit verstandig is vanwege de stormwinden. Is er iemand die ervaring met zo'n haakse opstelling heeft?

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou je graag willen helpen, maar snap de vraag niet: een vaste schotel (T-90) op een polarmount (voor draaibaar)?

Of bedoel je, dat de T-90 bijna evenwijdig langs een muur moet kijken, en dat een lange L-beugel nodig is?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans , zoek maar eens op : polarmount T90 , dan word er meer duidelijk .

Voor wavefrontier is een muurbeugel in de handel die ze polarmount noemen , lekker verwarrend !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh is het dat geval, duidelijk Wim!

 

Ik denk dat ik in 2003 bijna tegelijk met Holles een T-90 geplaatst heb.

Bijna haaks op de muur gemonteerd, maar met een speciaal gelaste beugel (zie de oude foto).

De muur is op het oosten, daarom nooit een volle storm erop en geen problemen.

Als de muur bij Holles op het westen is, wordt het natuurlijk een ander verhaal.

post-32296-0-24643600-1407707757.jpg

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muurplaat was met 30 x 30 cm relatief groot, er is 10 jaar geen beweging in gekomen!

Maar intussen is de T-90 weg, daar in de plaats is nu de 120 cm Laminas.

Waarvoor ik een u-vormige beugel heb laten maken, met 50 cm hoger een extra muurplaat.

In totaal nu 6 houtdraadbouten en pluggen, in de bakstenen (niet in de voegen).

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muur is oost-zuid-oost.

 

Ik moet volgens mij 70 graden draaien. Zou ik kunnen oplossen door de onderste deel van de beugel iets hoger te plaatsen. Of meer satellieten in het oosten te pakken waardoor ik minder dan 60 graden hoeft te draaien, ben dan wel de westelijke satellieten kwijt.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muur is oost-zuid-oost.

 

Ik moet volgens mij 70 graden draaien. Zou ik kunnen oplossen door de onderste deel van de beugel iets hoger te plaatsen. Of meer satellieten in het oosten te pakken waardoor ik minder dan 60 graden hoeft te draaien, ben dan wel de westelijke satellieten kwijt.

"Ik moet volgens mij 70 graden draaien. Zou ik kunnen oplossen door de onderste deel van de beugel iets hoger te plaatsen":

Als je bedoeld dat je alleen de onderkant wat naar boven schuift zou ik dit niet doen want dan staat de paal niet meer loodrecht wat weer grote problemen geeft bij het afstellen van de schotel.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Als je bedoeld dat je alleen de onderkant wat naar boven schuift zou ik dit niet doen want dan staat de paal niet meer loodrecht wat weer grote problemen geeft bij het afstellen van de schotel.

Juist bij en T-90 maakt het niet uit of de mast verticaal waterpas staat.

Een Wavefrontier kan je daarvoor compenseren.

Holles heeft zelfs een correctiefactor in zijn spreadsheet gebouwd voor die compensatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...