Ga naar inhoud


Ervaringen met Humax ontvangers


Alex1970

Aanbevolen berichten

ja dan ist duidelijk > 5300 met eigen disc OF 5200 met ingebouwde disc

De 5300 heeft maar één tuner en twee programma's tegelijk kunnen opnemen is een must.

Wat betreft de opnames, al dan niet van een externe harde schijf, zijn deze over te zetten op een PC? Waarna deze ev. bewerkt en op dvd gebrand kunnen worden?

De 5200 en 5400 hebben de DLNA functies DMP en DMS, wat m.i. betekend dat je vanaf je netwerk content dat op de Humax staat kan afspelen en v.v., maar of je die vervolgens ook kan kopiëren naar PC/dvd?

Ik had ergens gelezen dat de harde schijf een Linux formattering heeft, ext3 of zo, dus dat is (met de juiste software) wel te lezen op en PC, echter in welk formaat worden de videobestanden op die harde schijf gezet? En zijn ze dan ongecodeerd?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Tja maar dan moet je geen Philips tv hebben die hebben een vet probleem met HDCP verwerking icm met een Humax 5xxx, wat een drama ik heb een Humax 5100(gebruik ik nu voor dvb-c van XMS) en die gaat continu over zijn nek en moet ik van hdmi naar scart overschakelen omdat de beveiliging in de Humax aanslaat. Met de fabrieks software werkte hij eerst goed maar ik was zo stom om hem te upgraden voor VOD/ITV van Ziggo toen begon gelijk de HDCP ellende. Ik heb gauw mijn 5000 er weer neergezet en die doet het prima op alle Philips tv's, en VOD/ITV van Ziggo kan me gestolen worden. :/

Goed om te weten Sjaak, maar het gaat om een Sony TV. Toch zit ook dan niemand te wachten op HDCP problemen. (Zit overigens helemaal niet op HDCP te wachten).

Heb ik het goed dat ik op de Xtrend geen HDCP over de HDMI heb?

 

Ook is er geen sprake van Ziggo en die extra VoD/ITV zaken gebruiken ze toch niet. VoD zou ik persoonlijk ook nooit gebruiken, tenzij gratis. Maar wat voor diensten bij Ziggo moet ik aan denken dan?

Bij iTV van KPN (bij vriendin) gebruik ik Programma Gemist of Begin Gemist nog wel eens (mits gratis) maar we willen daar ook liever een Xtrend o.i.d. gaan gebruiken, vooral om verschillende media (satelliet, antenne, kabel en streams) op één settopbox samen te brengen plus opname-mogelijkheden en afspelen van diverse mediabestanden. Om bepaalde zenders te behouden die niet op de satelliet zitten is alleen Ziggo mogelijk (nog wel, ik hou m'n hart vast wat er allemaal veranderd qua vrije hardware-keuze na de overname door UPC), dus ben ik ook wel benieuwd welke extra diensten Ziggo biedt en wat je er voor nodig hebt.

 

Voor de Humax bedoeld voor Delta is het dus van belang om niet de nieuwste software te gebruiken?

Welke versie is OK?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal heeft een nieuwe wending gekregen, nl. dat de oude (analoge) harddiskrecorder ook een DVD-recorder was.

Dus op het moment dat er gekozen wordt voor één van de Humaxen kan daarmee geen DVD meer afgespeeld of opgenomen worden.

Dus rijst de vraag of er niet een combinatie van DVD(of BluRay) met harddiskrecorder mogelijk is...

 

Omdat dit nu niet alleen meer over Humax gaat heb ik hier maar een nieuw onderwerp geplaatst.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...