Ga naar inhoud


Advies aankoop nieuwe DVB-C ontvanger


Alex1970

Aanbevolen berichten

Helaas was de 5400 al gekocht, mede vanwege de grote harde schijf. Anders was die 5050 in dit geval voldoende geweest.

Waar hij nu tegenaan loopt is dat er, ondanks de specificaties, geen twee programma's gelijktijdig opgenomen kunnen worden.

Ik heb er ook even naar gekeken maar kan niks ontdekken wat dat blokkeert en heb hem gevraagd contact op te nemen met de leverancier.

Daarnaast gebruikte mijn vader graag de mogelijkheid om opnames te bewerken zodat wat teveel aan het begin en eind opgenomen is en ev. de reclame gewist kunnen worden.

Dit kan dus helaas niet meer op (deze) Humax.

En dan heb ik nog niks kunnen ontdekken van netwerkmogelijkheden, geen webinterface, kan geen app vinden die te gebruiken is met deze Humax (zijn die er wel?).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Twintuner: twee Programma's opnemen,

één opnemen + één bekijken

U kunt twee programma's tegelijkertijd opnemen. Wanneer de twee programma's die u opneemt beide via hetzelfde kanaal (dus via 1 tuner) worden uitgezonden dan is de tweede tuner nog vrij om een live TV-programma, uitgezonden via een ander kanaal, te bekijken. U kunt dan dus 2 programma's opnemen en een derde programma live bekijken.

 

Tja, ik weet ook wel wat een twintuner is. feit is alleen dat als er twee overlappende timeropnames geprogrammeerd worden de tweede geweigerd wordt.

Ik zal dat nog eens (laten) testen en informeren wat de leverancier erover te zeggen heeft.

 

 

En apps zijn er voor deze dichtgetimmerde Humax dozen niet. Ook het bewerken van bestanden op de pc is niet mogelijk daar heeft HBO voor gezorgd. Maar op een E2 ontvanger met een dvb-c tuner gaat dat lekker wel. :lol:

 

Waarom denk je dat ik ook een E2 ontvanger heb? ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is momenteel niet voor niets een run op de ontvangers, modules en smartcards.

Het UPC huurmodel zit er duidelijk aan de komen, met die Horizonbox als showpiece.

 

En die FTC bevat niet veel HD, dus zodra je meer wilt gaat de (Hori)zon niet gratis op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrije ontvangerkeuze slaat natuurlijk niet op vrij te ontvangen zenders. Uiteraard kan je die met alle DVB-C apparatuur ontvangen.

Maar je betaald voor een pakket van ruim 60 zenders en ook HD maar in het UPC model ben je dan veroordeeld tot de Mediabox of Horizon. In mijn ogen zouden alle zenders van het standaardpakket vrij te ontvangen moeten zijn. Immers iedereen heeft minimaal deze zenders.

 

Aan de andere kant heb ik nog steeds geen officiële bron gezien die bevestigd dat Ziggo dat van plan is. Men baseert zich op één artikel van Totaal TV en het onderbuikgevoel.

Ziggo zelf zegt van die plannen nog niks te weten, of worden de eigen medewerkers ook van de domme gehouden? De vraag is dan waar Totaal TV dan wel die wijsheid vandaan heeft??

Hetzelfde geldt voor het hardnekkig gerucht dat KPN vanaf 2017 geen Digitenne meer zou doorgeven, hetgeen ik ook nog nergens via een officiële bron bevestigd heb gezien.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw en dan "Te bekijken zonder Smartcard" aan klikken.

Wat wil je hier nu mee zeggen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...