Ga naar inhoud


Advies aankoop nieuwe DVB-C ontvanger


Alex1970

Aanbevolen berichten

Mijn vader is op zoek naar een nieuwe harddiskrecorder, lees de voorgeschiedenis hier.

 

Het verhaal heeft een nieuwe wending gekregen, nl. dat de oude (analoge) harddiskrecorder ook een DVD-recorder was welke ook gebruikt werd om CD's mee af te spelen.
Dus op het moment dat er gekozen wordt voor één van de Humaxen kan daarmee geen DVD/CD meer afgespeeld of opgenomen worden.

 

Dus rijst de vraag of er niet een combinatie van DVD(of BluRay) met harddiskrecorder mogelijk is...
Maar even zoekend met de eis dat er ook een DVB-C tuner in moet zitten kom ik alleen op twee Panasonic apparaten t.w. de Panasonic DMR-EX96CEGK/DMR-EX96CEGS (DVD) of de Panasonic DMR-BCT720.

 

Groot nadeel vind ik het CI+ slot i.p.v. een embedded decoder zoals bij de Humaxen in het hierboven gerefereerde bericht, vanwege de mogelijke toekomstige beperkingen die de provider kan gaan opleggen en dat daarmee geen twee programma's gelijktijdig opgenomen kunnen worden.

Verder hebben deze boxen zover ik kan zien maar één tuner, dus ook dat geeft al een beperking in het opnemen van twee programma's gelijktijdig.

 

Een ander idee is voor DVD/CD (en ev. BluRay) een aparte recorder hiervoor, maar opnames van de harde schijf van de harddiskrecorder moeten wel digitaal op een DVD/BluRay overgezet kunnen worden.

 

Interactieve opties die providergebonden zijn, zijn niet nodig dus alleen opnemen op harddisk, afspelen van DVD's/CD's (ev. BluRay) en het overzetten van opnames van de harde schijf naar een DVD.

 

Indien iemand ervaring advies heeft hoor ik het graag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien nog even ter verduidelijking: Mijn ouders zijn in de 70 dus gebruiksgemak en betrouwbaarheid is heel belangrijk.
Ikzelf zou persoonlijk ook voor een Linux ontvanger o.i.d. gaan maar dan weet ik nu al dat ik ze dagelijks aan de telefoon heb....

 

Het zal waarschijnlijk de optie Humax met aparte DVD/BluRay speler. Backups op DVD of BluRay zal dan via de computer moeten, dat is zeker niet het makkelijkste voor hun maar anders werd het onbetaalbaar danwel de fabrikanten leveren gewoonweg geen DVD/BluRay recorders meer.

 

Weet iemand hoe het kopiëren van opnames van het ene naar het andere apparaat, bijv. van harddiskrecorder naar DVD recorder via HDMI werkt? Of kan dat dan ook via ethernet (mits ze voorzien zijn van een ethernetaansluiting).

Zijn opnames op de harde schijf (intern, danwel extern) van bijv. de Humax dusdanig te benaderen vanaf een PC dat je die over kan zetten op die PC?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He uh Alex1970,

weet je nog deze vragen en commentaren op mń privé onderzoek IPTV?

 

ik zou na een iets langere ervaringsperiode toch een en ander kunnen verduidelijken, maar mijn eerste reactie => kabeltv is nu niet bepaald vrijer qua keuze of goedkoper gerelateerd aan de zenders en de pakketten.

IPTV is echter wel extreem veel eenvoudiger... voor je ouders

 

denk er nog maar eens over na

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit verhalen hier, leer ik, dat geen linux ontvangers het nogal graag geëncrypteerd durven plaatsen op de schijf.

Uit mijn ervaringen,bij mijn broer, zag ik een duidelijk verschil als ik een opname van de harddisk overplaatste naar een dvd, zelfs op hoogste kwaliteit. Recorders met een hdmi ingang, heb ik nog nergens gezien, maar misschien zijn ze er wel?  :confused:

Als je echt een digitale backup op dvd wilt, dan vrees ik dat je toch richting linux ontvanger zal moeten gaan, omdat deze het opgenomen beeld on geëncrypteerd op de schijf plaatsen, en simpel via het netwerk over te zetten is.

Volgens dat ik nog gehoord heb, is een combinatie van hdd en dvd recorder de overzetting van de hdd naar dvd nooit digitaal, omdat dit volgens rechten verboden zou zijn. of dit nu nog zo is, en als ieder (exotisch) merk zich aan deze regelgeving houd, weet ik nu op dit moment niet meer.

Eerder begrijp ik niet, waarom ci+ een probleem is, omdat iedere aanbieder stilletjes aan naar die vervelende en beperkende standaard gaat  :(  :angry:  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hadden een gecomineerde DVD/HDD recorder met een analoge tuner. Daar kon mijn vader mee overweg om opnames op de harde schijf te bewerken en uiteindelijk op DVD te branden.
Dat overzetten van harddisk naar DVD lijkt mij toch digitaal te gaan, echter de bron was uiteindelijk analoog en heb hem geadviseerd dat-ie op DVB-C moet overschakelen.
Zoals ik al eerder meldde, vrees ik dat een Linuxontvanger te veel problemen gaat geven bij ze...
 
Kan iemand met 100% zekerheid bevestigen dat de opnames op de harde schijf bij de Humax gecodeerd of ongecodeerd worden opgeslagen?
Is de harde schijf (middels DLNA?) te benaderen vanaf een PC? Maar kan je dan opnames kopiëren? Of alleen afspelen?
 

Eerder begrijp ik niet, waarom ci+ een probleem is, omdat iedere aanbieder stilletjes aan naar die vervelende en beperkende standaard gaat  :(  :angry:  :mad:

Ik denk dat je het probleem wel begrijpt.  ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die oude Humax 5050Ci die wij hebben aangeschaft jaren terug, liggen de opnames reeds gedecodeerd > dus worden niet nogmaals gedecodeerd...

en kunnen dus ook per ftp verbinding naar de PC overgehaald worden voor archivering op DVD

Over de nieuwe Humax modellen kunnen we kort zijn, die doen NOG steeds hetzelfde met een opname.

 

Een en ander lees je natuurlijk ook in het Ziggo gebruikers forum over de Humax modellen.

 

Zodra de TV provider echter naar de beperkende mogelijkheden van de CI+ gaat (hetgeen nog niet zover is) kan het zijn dat je opname enkel en alleen bruikbaar en zichtbaar is in een gelimiteerd tijdvenster.

 

Je kunt echter het analoge RGB signaal per Euroscart altijd opvangen als deze op de uitgang van de kabelbox staat en dus nog steeds opnemen met die DVD-HDD recorder, maar hij heeft maar één RGB kanaal ter beschikking en de tuner in de dvd-hdd recorder is nutteloos voor programmeren.

Op Tijd programmeren van het RGB signaal aan de scart kan middels manuele invoer, de desbetreffende zender moet wel ook al ingesteld en ingeschakeld zijn op de kabelbox.

dus lastig qua comfort.

 

Als je het op de doorsnee HD PVR kabelbox opneemt, zullen je ouders snel die dvd-hdd recorder vergeten en enkel nog gebruiken om de oude opnames terug te kijken "van voor de overstap" op digitaal.

 

Gerrit van Eindhoven schrijft er dit over > klick voor pdf

 

 

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden nog een dvd recorder had, die luisterde naar de ingang van de scart. Je moest dit zo programmeren.

Toen een externe bron een video signaal gaf aan de dvd recorder begon die op te nemen, en van zodra dit signaal wegviel stopte deze met opname.

Maar als ze de + gaan activeren is de vraag echter of je nog een digitale opname digitaal op een dvd zal kunnen zetten.

De vraag is echter zal het nog analoog gaan?

Hier heb je enkel nog de mogelijkheid om analoog te back-uppen via de kabel en iptv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geloof me, wanneer jij op een grootbeeld toestel een HD programma gezien hebt, je dat niet terug gaat kijken als analoog sd signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ze de + gaan activeren is de vraag echter of je nog een digitale opname digitaal op een dvd zal kunnen zetten.

De vraag is echter zal het nog analoog gaan?

 

Een dvd - hdd recorder zet de film op een digitale wijze op het medium maar de opname is en blijft van één analoge RGB bron, dus is er geen sprake van digitale film opnames.

 

Het analoog tijdperk is voorbij behalve voor die LP Vynil Highend Fanaten.

 

Overigens de kabel receivers moeten dan wel nog een RGB eur-scart uitgang hebben wil het bovenstaande werken, anders moet er weer een peperdure Audio Video Receiver tussen met dergelijke uitgangen.

En aan die hoeveelheid AV receivers op de markt met RGB uitgangen / ingangen, zie je al dat analoog doorgeven voorbij is.

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% mee eens Tonskidutch. Maar omwille dat de kabelboeren hier goed dichtgetimmerde boxen gebruiken, is elke digitale uitgang voor een opname onmogelijk. Zelfs van een recorder lukt dit niet. Als je die toch eens iets wil bewaren, ben je helaas genoodzaakt te gaan via een ouderwetse scart uitgang. Maar hoeverre ze die kunnen besturen via de box zelfs of via de + van de gebruikte ci's, weet ik niet.

Wel weet ik, dat er een serieuze kopieerbeveiliging op de scart zit, bij een on demand aanvraag, maar das enigszins begrijpelijk, en in de vraag hier niet de bedoeling dergelijke op te nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op die oude Humax 5050Ci die wij hebben aangeschaft jaren terug, liggen de opnames reeds gedecodeerd > dus worden niet nogmaals gedecodeerd...

en kunnen dus ook per ftp verbinding naar de PC overgehaald worden voor archivering op DVD

Over de nieuwe Humax modellen kunnen we kort zijn, die doen NOG steeds hetzelfde met een opname.

 

Deze informatie is precies wat ik wilde weten, dat maakt het dus voorlopig nog steeds mogelijk opnames over te zetten op DVD via de PC. Ik heb ze inmiddels geadviseerd de 5200 te kopen, 500GB leek me ruim voldoende en het enige verschil met de 5400 (buiten de harde schijf) is volgens mij de prijs (€100 meer). Daarnaast kan er altijd nog een externe harde schijf aangesloten worden.

 

De oude DVD/HDD-recorder schijnt ook nog op instorten te staan, hopelijk kunnen ze hem nog blijven gebruiken voor het afspelen van DVD's en anders is een nieuwe speler ook maar een paar tientjes maar dat is voor later zorg.

 

Nu even afwachten of mijn vader het lukt om zelfstandig de 5200 geïnstalleerd te krijgen.

 

Bedankt in ieder geval voor de informatie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Alex bij een 5200 kun je via het netwerk geen dvd branden, dat is dichtgetimmerd, je kunt je opnames alleen via de Humax bekijken en niet naar je pc overzetten dan heb je zwart beeld door de beveiliging..

Dit moest in opdracht van HBO, daarom heb ik mijn 5100 er gauw uitgegooid met dit soort beperkingen. Met de 5050(zoals van Tonskidutch) kun je nog wel je opnames overzetten omdat die gelukkig geen ITV/VOD sw heeft, bij alle Humaxen hoger dan de 5x00  kan dat niet meer.

En daarom heb ik alles(dvb-s, dvb-c) via mijn onovertroffen ET8000 lopen zonder enige opname beperking. :)

 

Dus is het toch niet op de 5200 mogelijk?

De 5050 is ook genoeg voor ze aangezien de software voor die iTV diensten toch alleen voor Ziggo bedoeld is en zoals gezegd wonen ze in Zeeland, dus DELTA en geen Ziggo.

Alleen heeft de 5050 geen DLNA ondersteuning maar dat is dus alleen om opnames vanaf de Humax te bekijken op een PC (en vise versa), maar dan kan je diezelfde opname dus niet op de harde schijf van de PC opslaan?

 

Nu nog de vraag: Is de 5050 nog te koop en zo ja, waar?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...