Ga naar inhoud

Wat is beste schotel omvang voor Astra 1t/m3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanwege de vele (super)- buien de laatste tijden en de vele uitval op alle kanalen vraag ik me af wat nou de beste wok is om dit in toekomst wat meer te voorkomen!

en op welke kosten moet je rekenen?

gebruik nu een goed uitgerichte triplesat quad van 64cm.

Geplaatst:

t90 is super en ken heel wat regen verdragen

bij mij staat ie nu 2 jaar en exact 1 keer ong 2 min uitval gehad maar dat was een echt extreme bui

en geloof me het ken goed regenen hier in zuid-limburg

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst: (aangepast)

Nou, kijk maar eens wat een lid van dit forum recent geschreven heeft over zijn triple-lnb.
Een vergelijking als je de triple-lnb op een Triax 64 hebt staan en op een Triax 78.

Onlangs na een 1 jaar mijn 64cm schotel met triple-lnb eens opnieuw afgesteld:
Astra 19,2   SNR 84   AGC  89  DB 13.4
Astra 23,5   SNR 83   AGC  82 DB 13.3
Astra 28      SNR 92   AGC  89 DB  14.9

En dan even vergelijken met mijn Triax 78 met triple
Astra 19,2   SNR 99   AGC 79  DB 15
Astra 23,5   SNR 93   AGC 79  DB 14.3
Astra 28      SNR 96   AGC 84  DB  14.6

Met dezelfde zenders vergeleken
Servus HD
Nat Geo Wild
Channel 4 HD

Als je het zelf ook eens wilt proberen, voor €20,- koop je al een Triax 78.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Tja, als jij de ruimte hebt en het niet te groot vindt, is dat natuurlijk geweldig. Met een rail en drie Inverto Black premium lnb's er op heb je een geweldige regenreserve. Een Triax 88 kan natuurlijk ook prima. Dan zal de uitval ook minimaal zijn. En voor de kosten hoef je het niet te laten. Een Triax 110 koop je al voor €49,99.

Geplaatst:

Zit ook nog steeds te twijfelen tussen triax 88 en de t90 ;)
t90 overweeg ik alleen al omwille van de LNB arm... bij de triax 88 moet je deze onderstuenen?  

Die t90 is wel een bakbeest.. :s

Geplaatst:

Als je alleen de Astra 1, 2 en 3 wilt ontvangen, dan is de T90 inderdaad overkill want die is bedoeld om flink wat satellieten te ontvangen die ook een flink stuk uit elkaar staan.
Of je een Triax 88 moet schoren hangt af van hoeveel aansluitingen je per lnb wilt hebben. Met twee aansluitingen per lnb is het niet nodig, met 4 aansluitingen per lnb is het wel aan te bevelen vanwege het gewicht van de 12 coaxkabels.

Geplaatst:

Als je alleen de Astra 1, 2 en 3 wilt ontvangen, dan is de T90 inderdaad overkill want die is bedoeld om flink wat satellieten te ontvangen die ook een flink stuk uit elkaar staan.

Of je een Triax 88 moet schoren hangt af van hoeveel aansluitingen je per lnb wilt hebben. Met twee aansluitingen per lnb is het niet nodig, met 4 aansluitingen per lnb is het wel aan te bevelen vanwege het gewicht van de 12 coaxkabels.

Omdat ik naar een grote schotel zat te kijken kan ik natuurlijk ook de hotbird er bij nemen, dus een triax 110 met 4 lnb' met een multireel ofzoiets, nu geeft mijn xtrend 8000 15 .4 db aan op npo1 niet slecht dus, maar die flinke buien de laatste tijd...

een t90 vindt ik te duur

Geplaatst:

Beste Morb

Een maximum E-85 is een prima schotel waar je redelijk wat lnb's aan kunt hangen zonder dat de arm door gaat zakken. Nadeel voor Nederland is dat je voor de Astra 19,2 en 23,5 niet voor beide satellieten een normale lnb kunt nemen. Er moet altijd één smalle lnb gemonteerd worden.

Geplaatst:

Zijn de lnb's in de triple lnb dan breder dan losse lnb's? Dus een triple lnb is dan beter in een 78 cm dan drie losse lnb's van Alps? Of komt ook omdat er geen kabels lopen naar de schakelaar?

Geplaatst:

Beste Gelders

Een Triax 110 hoeft inderdaad niet meer dan €50,- te kosten. Een Triax multirail erop en Inverto-lnb's en dat is het maximum wat je aan regenreserve kunt hebben. Wel is het aan te bevelen de arm te schoren anders gaat die te veel doorhangen. Voor een handige knutselaar is dat een kleine moeite. Twee aluminium buisjes van 12mm koop je bij de bouwmarkt voor een paar Euro.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen