Ga naar inhoud


Geen HD zenders op LG Smart TV met CI module


PierreBrion

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Blijft een defecte duo lnb, of verkeerd gemonteerde lnb of de schotelafmetingen komen niet overeen met de gebruikte lnb.

De juiste kop zit wel in de klem?

 

Een foto helpt eventueel om je verder te kunnen adviseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad een schotel is van 60cm breed en 65cm hoog, dan past de CanalDigitaal duo-lnb goed. Wel moet hij daar iets schuiner gezet worden dan de bijgeleverde mal van 11 graden aangeeft. Hij moet 13 graden schuin staan. Maar meet eerst de maten van de schotel maar eens op voordat we verdere conclusies kunnen trekken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren

 

Ik denk dat de oorzaak gevonden is. Mijn inschatting dat de schotel 60 cm is, is onjuist. De schotel meet 86x96cm!! Vanaf de grond leek hij niet zo groot: hij staat nogal hoog op een dak.

 

Zoals gezegd ben ik van dinsdag tot vrijdag afwezig, dus ga ik zaterdag een 60cm schotel monteren (als het tenminste niet regent). Het is sowieso niet mijn favoriete hobby om op een dak te klimmen, maar een nat dak is no go.

 

Zo gauw de nieuwe schotel op het dak staat, meld ik me weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is ook een duo lnb voor een 80 cm schotel.

Maar om te kijken welke lnb het beste op de schotel past heeft sprietje wat gegevens van de huidige schotel nodig.

Pierre zit al wat meer naar het zuid-oosten, en daardoor kan de afstand tussen de kop posities veranderen t.o.v. wat wij in Nederland gewend zijn.

 

Maar te oordelen aan Pierre zijn ervaringen past de huidige kop niet

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUREKA!!!

 

Na lang ploeteren, heb ik dan toch eindelijk mijn Nederlandse HD zenders. Vanochtend oude 86-96 schotel vervangen door nieuwe 60 cm schotel. Duo kop geplaatst en daarna uitgericht met behulp van SatFinder. Alle koppelingen nagekeken en op de LG TV Astra 1 (Disecq A) en Astra 3 (disecq B) ingesteld. Gek genoeg gaf Astra 1 (90-100 voor signaalsterkte en kwaliteit) en Astra 3 gaf helemaal nada, nul, niente. Toch maar gekozen voor automatisch afstemmen et voilà zo'n 1480 zenders waaronder dus ook de NL HD zenders. Prachtig beeld!!

 

Ik wil iedereen die gereageerd heeft op mijn probleem van harte bedanken voor de suggesties en opmerkingen. Alleen was ik er nooit uitgekomen.

 

Nu ga ik nog proberen om aan de zelfde TV via een franse decoder (met kaart)ook nog de franse zenders toe te voegen....Heb ik al eerder gedaan dus dat gaat wel lukken (sprak hij hoopvol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik dit draadje even uit het oog was verloren.
Een schotel van 86x96cm is een Triax 88. Daar kun je prima een duo-lnb op plaatsen voor een 80-85cm-schotel.
Zonde dat je nu een kleinere schotel hebt gekocht. Voor hetzelfde geld had je een andere duo-lnb. Dan heb je maximale regenreserve.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Pierre,

Als het al enige troost biedt, ik ben ook "slachtoffer" van LG.

Ik heb een 32LV375S en dus ook niet gecertificeerd. Verder een 46" Samsung die dus loopt als een zonnetje.

Samsung afstemmen laten via CD TVV (canaal digitaal tv vlaanderen) alles staat erop.

Sat is een Technisat Multytenne met quad LNB en dus één poort naar Samsung en één poort naar LG.

Maar dus niks van NL-Hd zenders op de LG. Heb alle instellingen al een paar keer ingesteld via de site van Technisat, LG chat line en CD help.......... Niks op LG.

Life is Good.......but LG sucks in dit geval!

Sterkte toegewenst....... Ik klooi wel verder en als ik het gevonden heb dan meldt ik me wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...