Ga naar inhoud


Geen HD zenders op LG Smart TV met CI module


PierreBrion

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Met alle handmatige scans krijg ik dus vooral franse zenders. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik in Frankrijk woon?!? Kan toch niet waar zijn? 

 

Kan het zijn dat je de tv op een bestaande schotel installatie in Frankrijk hebt aangesloten.

 

Die schotels zijn over het algemeen niet uitgericht op een satelliet met Nederlandse zenders.

Zit er in de Schotel een kop of 2 koppen?

 

Je hebt in het menu van de TV wel de keuze tussen de diverse satellieten, maar dan moet je schotelwel gericht zijn op de satelliet van je keuze op de gewenste zenders te krijgen.

 

Ik heb het idee, dat je op een schotel kijkt die tot nu toe door fransen gebruikt is, die zal vermoedelijk uitgericht zijn op Hotbird op 13 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Maa je hebt een schotel met 2 koppen, zijn die uitgericht op Astra 1 en Astra 3?

Aan de hand van de door jou ontvangen zenders lijkt het daar niet op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit de juiste kop in de klem?

En heb je de Duo LNB wel onder de juiste hoek scheef gezet?

 

Tenslotte, is de afmeting van de schotel overeenkomstig de door jou gebruikte duo LNB?

Deze is leverbaar voor 60 cm en 80 cm schotels.

Wanneer je een 60 cm kop gebruikt op een andere maat schotel klopt de onderlinge afstand van de koppen niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss. eens beschrijven welke installatie je juist hebt.

Welke schotel en welke afmetingen.?

Welke dubbele kop.En hoe heb je die bevestigd?

Heb je de schotel opnieuw uitgericht?

Eventueel wat fotos van die installatie zou al veel helpen.

En op welke locatie zit je in frankrijk?

 

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Locatie pierre brion

 

Ik gok Brion in de omgeving van Dijon?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brion is een gemeente in het Franse departement Vienne (regio Poitou-Charentes)

 

Allee, volgens mij toch. :confused:

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende scans HANDMATIG uitgeprobeerd MET ALS ENIGE SATELLIET ASTRA23.5 (Diseqc zowel op A als uit)

11739V27500 resultaat 15 zenders, geen enkele HD o.a. 10 MTV varianten en Nickelodeon FR en Nickelodeon ES

11914H27500 resultaat 7 HD zenders o.a. Sky cinema, Discovery, Nat Geo, Sky Sport, Sky Bundesliga, Eurosport360 allemaal scrambled

12168V27500 komt niet in mijn transponderoverzicht voor. In plaats daarvan heb ik 12168V29700 genomen.Resultaat: 7 HD zenders o.a. Arte Cine, M6, France 2, W9, Ushuia, Cine emotion. allemaal scrambled

 

Bij alle drie de scans worden zenders gevonden (HD en SD) die van ASTRA 23.5 komen (als je op de info button van de gevonden zender drukt)

 

Met alle handmatige scans krijg ik dus vooral franse zenders. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik in Frankrijk woon?!? Kan toch niet waar zijn? 

hoi,

 

naar aanleiding van deze scan gegevens kan ik met 100% zekerheid melden dat je GEEN astra 23,5  ontvangt.

je ontvanger zegt wel dat hij de astra 23,5 scant maar hij scant gewoon de astra 19,2

 

alle zenders die je in je scan hierboven meldt zitten via die freqentie op de 19,2 oost

vandaar ook dat je de 12168 v 3/4 met een symbol rate van 27500 niet kon vinden.

de 11914 h en 11739 v worden met de zelfde gegevens zowel op de 19,2 en de 23,5 gebruikt

met de 12168 v is dit niet het geval

astra 23,5: 12168 v 27500

astra 19,2: 12168 v 29700

 

je moet eerst zorgen dat je de astra 23,5 ontvangt voor dat je scant op deze sat positie 

want met 100% zekerheid kan ik zeggen dat je de 23,5 oost nu niet ontvangt.

beide keren wordt de 19,2 oost gescand 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan zijn dat in het menu de diseqc instellingen niet correct zijn,

Het kan zijn, dat de diseqc commando's van de tv niet herkend worden door de LNB

Het kan zijn dat de duo LNB met de verkeerde hals in de klem zit, niet onder de juiste hoek gemonteerd is.

Het kan zijn dat de gebruikte duo LNB niet geschikt is voor de afmetingen van de gebruikte schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren allereerst bedankt voor de vele reacties en suggesties

 

Ik heb een schotel gericht op astra 19,2 met een nieuwe CD duo LNB 4 kop. Volgens de instructies vastgezet op de 19,2 en daarna scheef gezet op de exacte hoek.

Ik ga morgen het dak op om mijn schotel na te meten, maar ik weet bijna zeker dat het een 60 cm schotel is en geen 80.

 

Ik woon inderdaad in Brion, maar er zijn in Frankrijk 10 (!) Brions. Ik zit in de Saone et Loire (departement 71 in de zuid bourgogne)

 

Ik heb vanmiddag de CI module verwijderd en er een M7 HD decoder tussengezet

Resultaat: de hele NL HD zenderlijst werd ingelezen MAAAAAAAR als ik dus bijvoorbeeld naar NPO 1 HD wil kijken dat zegt ie geen of slecht signaal!!

Samenvattend:

Als ik  met de decoder ertussen naar signaalsterkte en kwaliteit kijk van de Astra 3 dan is dat 35% en 20%, Veel te weinig dus.

Als ik de CI module erin steek en de decoder ontkoppel dan geeft de astra 23.5 90 en 100% voor sterkte en kwaliteit.

Ik begrijp er geen pepernoot meer van.

 

Ik ga morgen de hele set up/bekabeling van schotel tot TV helemaal opnieuw doen want misschien zit er ergens een rotte verbinding. Kan een signaalsplitter de oorzaak zijn?

 

Vanaf dinsdag tot vrijdag ben ik weg, dus dan kan ik even niet reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een signaalsplitter mag niet toegepast worden in de bekabeling tussen je ontvanger en de schotel.

 

De fastscan kanalenlijst wordt op astra 1 uitgezonden, je test toont nog eens aan dat je geen astra 3 op 23 graden ontvangt.

Nu dit op 2 ontvangers is aangetoond kan je concluderen dat of je duo LNB defect is of dat de lnb  of schotel niet goed is uitgericht of gemonteerd.

Je hebt wel vrij zicht naar de Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...