Ga naar inhoud


Advies voor aankoop


Saxon

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben van plan canal digitaal  aan te schaffen en had graag wat info over welke materiaal ik het beste kan aankopen hiervoor .Ben woonachtig in Belgie (Trooz 4870)

 

Ik dacht aan een schotel Triax van 78cm met de kop Triple Quad Lnb van cd en had graag een twin ontvanger waarmee ik kan opnemen en bekijken tegelijkertijd en betrouwbaarder dan die je kan huren bij cd.

 

Ik dacht aan de Homecast HS9000 of aan de Topfield 2401CI HD of hebben jullie andere merken die meer beschikbaar hiervoor zouden zijn ? 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp .

 

Mvg 

 

Luc 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Luc

 

 

kijk eens op hun site daar staat  wat je kunt krijgen kopen

 

de ontvanger die jij wild staat daar niet bij

 

suc6

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saxon,als je nou aangeeft wat je er nog meer mee wilt kunnen,en wat je ervan verwacht,en wat je budget is,dan kunnen we je betere tips geven.

Hello Gerard 76 ,

 

Ik had graag een stabiel ontvanger en in de nabij toekomst wens ik alleen Cd en misschien Tvvlaanderen te kunnen ontvangen en programmas opnemen en te bekijken enkel via de tv(niet om op te slagen op dvd of zo )   .

 

Moet niet te moeilijk zijn in omgang dat hij gecertificeerde is of niet is niet zo belang .Als het maar goed ga met cd of tvv.

 

Voor de schotel mag het ook iets anders zijn met beter reserve of zo.

 

Mvg 

 

Luc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op MP een DSR7141 proberen te scoren, worden voor relatief weinig aangeboden, is simpel, recht toe recht aan ontvanger, wel een kaartje van CD (met of zonder abbo) nodig, anders doet tie het niet...zonder CD abbo kun je alleen de niet gecodeerde zenders bekijken...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7141 kan niet opnemen.

 

ik adviseer de TS om direkt een degelijke decoder te nemen waar ie geen spijt van krijgen gaat.

Een Xtrend 9500 of 8000.

De 9500 wordt vanwege de 8000 nu steeds voordeliger.

Heeft 2 tuners zodat de TS straks probleemloos kan opnemen.

Ook is deze 9500 of 8000 met Openpli erop zeer gebruiksvriendelijk.

De 9500 is voor ongeveer 279 te koop.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in verband de grote van de schotel en water reserve is de Triax 78 cm met die Lnb's van Cd niet wat aan de kleine kant ?

 

Ik lees ook redelijk gooie dingen over de merk Amiko.Zijn die ontvangers van cd en tvv zoals de Dsr 8141 zo slechte ? 

 

Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.

 

Ps;De kaart en de abo zijn via en Nederlands vriend .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aangeeft,dat je canal digitaal en eventueel TVV wilt ontvangen,dan raad ik je zeker niet aan m7 gecertificeerd materiaal te gebruiken.

Deze heeft maar één kaartlezer.Als je die installeert,met de cd kaart,gaat die enkel de cd kanalen inlezen en die van TVV niet.Wil je naar TVV kijken,dan moet de cd kaart eruit,moet de TVV kaart erin,en moet je de fabrieksinstellingen doen,om de TVV kanalen in te lezen.Omgekeerd,hetzelfde.

Dus lijkt me een ontvanger met 2 kaartlezers of ci sloten,een voorkeur.Als je een beetje overweg kan met elektronica,zou ik ook opteren voor een linux enigma 2 ontvanger.Daarbij kan je eventueel kiezen om mogelijks te kijken als die uitbreidbaar is met dvb-t.

Ik heb vroeger wel dikwijls dergelijke vragen gehad,en melden ook,dat opname's en weet ik wat niet nodig waren,maar al snel wilden ze dat wel doen,en kwamen al snel achter het feit,dat ze een verkeerde setup gekocht hadden.Met een enigma 2 ontvanger kan je alle kanten uit.

Als je de plaats hebt,dan zou ik je ook aanraden groter dan 60 cm te gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omtrent de ontvanger mag ik van een vriend zijn Topfield 2401 c lenen een aantal weeken om te zien als dit ontvanger me bevallen .

 

Moest ik een groter schotel dan de Triax 78 cm willen welk lnb's kan ik best  gebruiken met een groter schotel gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je in Nederland een grotere schotel dan 78cm willen hebben?

Voor de satellieten 19.2 - 23.5 - 28.2 is 78cm ruim voldoende.

Als je dit wilt doen om extra regenreserve te verkrijgen dan levert dat ook nauwelijks iets op.

De hier standaard geleverde grotere schotels vallen ook bij zware regen- / sneeuwbuien en onweer uit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Jürgen, dat zou ik dan toch nog wel eens willen zien. Een vergelijk van een Triax 78 met een CanalDigitaal triple-lnb en een Triax 88 met drie Inverto Black Premium Quad of drie Inverto Black Ultra Twin lnb's.
Ik weet niet of er leden zijn die beide schotels hebben staan en bij flinke buien directe a-b vergelijkingen kunnen doen?
Mij lijkt het dat je met de laatste schotelopstelling toch duidelijk minder last hebt van beelduitval, toch zeker met DVB-S2, 8PSK, FEC 3/4 en 4/5 transponders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 7141 kan WEL opnemen (usb aansluiting)

 

De USB van de 7141 zit er voor Jan met de korte achternaam op.

Opnemen gaat niet, iemand drukte het eens heel netjes uit, de USB zit er op voor service doeleinden. ;)

Simpele ontvanger, als ie werkt werkt ie maar technische is het een gedrocht.

 

wanderer verwart de 7141 met de sat801, de laatste kan wel via de usb opnemen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...