Ga naar inhoud


LG 32LS3500 Led TV schema?


aphap

Aanbevolen berichten

Er is blikseminslag in de buurt geweest en mijn TV hield ermee op.

Ik heb de voeding bekeken en zag de 24Volt uitgang aan en uit gaan. De controle hiervan kwam van het ontvanger board zag ik want als ik een optocoupler op het voedingsboard kortsluit dan schakelt de 24V uit.

Ik heb ook nog een poging gedaan met een externe 24V voeding parallel aan te sluiten, maar zo kreeg ik de TV ook niet aan de praat.

 

Om nu wat beter te zoeken zou ik met een scope verder willen zoeken, alleen... ik heb geen schema.

Zoeken op internet allerlei opscure sites waarvoor weer wordt gewaarschuwd op andere sites.

 

Heetft iemand een tip wat ik kan doen?

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Steve,

 

Bedankt voor je manual van mijn stukke TV.

Helaas vind ik in de documentatie niet een schema van het powergedeelte, ook niet bij andere doc's.

Ik zoek dus nog de print: model LGP32L-12P met outputs 3,5V, 12V en 24V

Als ik Google dan kom ik allerlei russen tegen die de print tegen x roebels willen verkopen, maar geen schema.

Misschien ergens op een verborgen plekje op jouw server? Ik heb al uren gezocht, pff

 

en anders moet ik gewoon de kale print op tafel leggen en met de scoop de signalen proberen te volgen. (linke soep 220V!)

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een scheidingstrafo en probeer te begrijpen hoe alles werkt, pff valt niet mee.....

Er zitten dus 2 voedingen op waarvan 1 denk ik de standby voeding is

 

Is er werkelijk niemand die een schema heeft van deze print (LG32L-12P) of een ander vergelijkbaar type?

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb de bewuste LG Televisie gerepareerd door via ***geen-reclame*** zowel een powerboard als het TV board te kopen.

Het bleek dat alleen het TV board stuk was.

 

Aleen het volgende probleem: Het beeld staat op de kop

 

Ook na nieuwe firmware en factory reset

Reactie van LG was dat ze geen informatie willen geven

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Steve,

 

Die software update had ik al gedaan.

Ook de bandkabel heb ik alle draadjes apart doorgemeten

En op de LED aansturingsprint heb ik op alle signaaldraden met de scope signaal gemeten. Op de website van LG heb ik naar die truc gevraagd en werd vanorgen opgebeld dat ze geen informatie geven, dat ik een afspraak moet maken met hun service.

Ik heb vanmorgen een houten steun gemaakt en de TV op de kop gemonteerd.

Als je Googlet naar LG en upside down, dan stukt het van die problemen, maar nergens een antwoord!

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over melden bij de inboedelverzekering: zeer zinnig advies hoor!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alx: de TV was van een vriend die ook een 2e huis in Frankrijk heeft, hij heeft hem niet weggegooid, maar aan mij gegeven, wie weet kan ik als elektronicus er nog wat mee.

Ik ga dus niet mijn inboedelverzekering claimen. Ik heb de aankoopbon niet en mijn vriend waarschijnlijk ook niet. Kan het hem vragen, zie hem morgen.

 

@Steve: Ja ik heb exact hetzelfde board erin gezet (LD21C/LC21B EAX64664903(1.0)

Omdat hij uit Engeland kwam waren er andere zanders ingezet en ook nog met een password beveiligd waarvan ik de code niet ken!

via Google vond ik dat je een factory reset kunt doen met het password 0325.

Daarna heb ik nieuwe update gedaan m.b.v. USB stick en heb de NL-zenders gezocht. (IK ben nu in Nederland)

Ook alle signalen die via HDMI ingangen komen staan op de kop.

 

Met een houten voetje staat de TV nu op de kop, wel grappig eigenlijk.

Ik ben heel blij dat je met me meedenkt, je hebt me al eens eerder met een philips TV een goede soldeertip gegeven en hem daarna mij schoondochter jou een Whiskey laten bezorgen. (weet je vast nog wel)

Maar als we er beiden niet uitkomen, geen nood, drink ik een borrel!

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...