Ga naar inhoud

Samsung BN44-00622B power supply

Ventura
 Delen
Volgers 1

Aanbevolen berichten

Weet iemand of er toevallig goede service kits beschikbaar zijn voor de Samsung BN44-00622B power supply? Op internet zijn er diverse versie te koop waar ik geen touw kan vast knopen. 

@Steve Toevallig ervaring mee met deze power supply?  

Link naar bericht
Delen op andere sites

ook als je deze los neemt van de print?

er staan 2 dioden na deze brug cel.

mischien 1 defect.

er staan schema's genoeg op internet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Moderators
4 uren geleden, Ventura zei:

Het is een bruggelijkrichter onderdeel. Ik weet op de + en - aansluiting direct kortsluiting. Kunt het schema posten op het forum? 

Afhankelijk van hoe je de meetpennen houdt, zal je inderdaad in een richting een kortsluiting meten.

Wanneer je de meetpennen omdraait is de verbinding hoog ohmig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, apkay zei:

bij deze.

Topper!

1 uur geleden, ceesv zei:

Afhankelijk van hoe je de meetpennen houdt, zal je inderdaad in een richting een kortsluiting meten.

Wanneer je de meetpennen omdraait is de verbinding hoog ohmig.

Klopt. Helaas meet ik direct kortsluiting, ook als de meet pennen omgedraaid zijn. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Moderators

Wel, 4 losse diodes of een nieuwe brug, en je kan verder zoeken, of er nog meer kapot is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of de brug is stuk of een van de drie condensatoren.

Veel meer kan er geen kortsluiting geven.

Mvg

dreambox8000 ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meet zeker ook Q802.

Deze kan ook in kortsluiting liggen.

Als er herstelkits bestaan voor deze voeding gok ik op deze transistor.

Waarschijnlijk gaat hij dan stuk omdat er andere componenten verlopen zijn of slecht berekend zijn.

Mvv

dreambox8000 ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Jan Ambers
      Van de stereoinstallatie in de veranda valt het me op dat één LS box minder hard klinkt als de andere, vooral hoge en mid tonen zijn zachter???
      Box verwissseld van L => R en R =>L en de zwakkere box blijft zwakst.
      Het is een Grundig M600 box, een 3weg systeem met ingebouwde 3wegsfilter, 4 spoelen en enkele condensatoren
      Kan het dat het rendement van luidsprekers achteruit gaat?, Mid en ev tweeter?
      Hoe begin ik hieraan?
    • Door trust
      Bij dit app. is in de voeding IC 5799 uiteen gespat wss door sluiting in een eco
      wie weet welke opdruk dat ic heeft ?
    • Door Happy2000
      IK heb hier een HKTS200SUB staan die niks meer doet, het is de sub die vol zit met witte kit.
      Heb de elco's secondaire vervangen en de diodes lijken goed.
      Iemand ervaring met reparatie van deze sub?

• Door boarder
      Mijn aardingsmeter kyoritsu 4102 meet foutief. Iemand een schema van een dergelijk meettoestel.
      Of een procedure om deze te herstellen.
      Het is een analoog apparaat met vrij veel elektronica . Wordt weinig gebruikt - maar toch nuttig.

• Door atema
      Hallo ik heb hier een LG tv type is 42pj250, deze valt uit je hoort dan een relais klikken en dan gaat de tv weer aan, heeft iemand een idee wat dit kan zijn. mvg a
    • Door iemand
      Hallo,

van deze TV is het beeld wat minder en doet rood aan.
      Is wel iets bij te stellen maar niet optimaal.

Graag tips.
    • Door Sven76225
      Hallo Sat 4 alle forumleden,

Ik spreek geen Nederlands. Vandaar mijn bijdrage in het Engels. Dit staat in de bijlage.
      Ik heb een kapotte Samsung UE48H8090SVXZG van mijn werkplek. Het paneel is een Samsung-paneel met de aanduiding CY-VH048DSLV1H.
      De LED gebogen tv heeft geen beeld. Alle spanningen zijn aanwezig op de voeding. Als de voedingseenheid is losgekoppeld van het moederbord, gaat de achtergrondverlichting branden. Alleen LED 1 en LED 2 lichten op op het TCON-bord. LED 3 is niet geactiveerd. Ik heb de spanningen 12 V, 3,3 V, 1,8 V, 1,5 V en 1,2 V op het bord gemeten. Ik heb dit toegevoegd aan de foto in de bijlage. Ik heb waarschijnlijk een probleem met de DC DC IC. Het zou een IC moeten zijn genaamd 81222 en 81223. Er staat ook een AP04GA op het bord. Ik wil de IC's meten omdat ik niet zeker weet of ik een probleem heb met de externe bedrading. Heeft iemand een idee of zelfs toegang tot zulke zeldzame circuitdocumenten?
      Ik ben erg dankbaar voor alle hulp. Dank u zeer.

Doei,
      Sven

Hello sat 4 all forum members,

I have a broken Samsung UE48H8090SVXZG of my work place. The panel is a Samsung panel with the designation CY-VH048DSLV1H.

The LED curved TV has no picture. All voltages are present on the power supply. If the power supply unit is disconnected from the mainboard, the backlight lights up. Only LED 1 and LED 2 light up on the TCON board. LED 3 is not activated. I measured the voltages 12 V, 3.3 V, 1.8 V, 1.5 V and 1.2 V on the board. I have added this to the picture in the attachment. I probably have a problem with the DC DC IC. It should be an IC called 81222 and 81223
      . There is also an AP04GA on the board. I would like to measure the ICs because I am not sure if I have a problem with the external wiring. Does anyone have an idea or even access to such rare circuit documents?

I am very grateful for any help. Thank you very much.

Bye,
      Sven

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.